2020-05-23, 23:40
Medlem
Jag tror att hon, som vittnen sagt, skulle dit för att hämta saker efter att ha gjort slut. (Hon sov väl visserligen där men var väl nån annanstans på dagen) Hon ville inte träffa T och hade räknat med att hinna dra innan T kom hem då han skulle jobba till 16. Han bestämde sig dock att gå hem tidigare för att konfrontera henne då han visste att hon var där pga smset om dammsugaren. Han kanske hade jagat upp sig alltmer under dagen ang att hon gjort slut och när de sen var hemma brann det i huvudet på honom...
Citera
2020-05-23, 23:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Något som inte diskuterats är ju var Tishko gått på toa. När polisen gjorde undersökningen av stoppet i toan var det ju ingen avföring i rören.
Eller spolade han ned kuddstoppningen på måndagskvällen så att han inte behövde gå på toa innan han blev gripen? Inte otroligt eftersom han på måndagskvällen slängde två (eller tre) stora påsar med kuddstoppning i soprummet. Var han han förvarat denna kuddstoppning under tiden som Wilmas anhöriga var på besök?
Jag kan inte se i FUP att Wilmas anhöriga har tillfrågats om påsarna. Kan han ha förvarat kroppsdelarna på samma ställe som stoppningen?

Innan begåvningsutmanade skribenter svarar ber jag er att läsa igenom tidslinjen för att undvika att ni avslöjar er okunnighet. Här är den: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Har tyvärr inte tillgång till FUP just nu- men stod det inte att han hade ”tillgång till en lägenhet” i samma hus?
Citera
2020-05-24, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Skulle bedöma det som ytterst osannolikt att det dyker upp något nytt under huvudförhandlingen av vikt för skuldfrågan.

Han kommer dömas för brott mot griftefriden men frias för mord.
Straffet kommer sannolikt landa runt 1 till 1,5 år i fängelse varav han redan suttit av 6 mån i häkte.

Åklagaren har ju även grov misshandel, 1 1/2 till 6 år men de vore riktigt illa för då är han ute om 3,5 år om det skulle bli 6 år.
Citera
2020-05-24, 00:53
Medlem
Den 23 årige pojken kan lida av en allvarlig psykisk störning ?

T*shko Ahm*d Sh*baz är så vitt jag har förstått det inplacerad på RättsPsyk i väntan på dom?

T*shko hade vid ett tillfälle uttryckt sig till häktnings-vakten enligt följande citat:

- "Hon fick vad hon förtjänade, den lilla horungen" ... slut citat /

Till polisen påstod han senare att han inte hade uttryckt sådan ord till häktnings-vakten.

Citatet som sådant talar sitt eget klarspråk om häktnings-vakten inte var osannfärdig förstås men det finns det absolut ingen anledning till att tro i detta fallet.

Efter att ha läst väldigt mycket om detta fallet gällande den mördade W*lma Anderss*n, så verkar det vara väldigt uppenbart att T*shko var den personen som bringade livet om W*lma Anderss*n samt att alla omständigheter talar med styrka för att han är Gärningspersonen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Vilket jag tror att kuddarna luktade; kadaverin.

Jag tror att han försökte dela kroppen i duschen, men insåg snart att det var svårt och att kniven skar i våtrumsmattan.
Han kan ha använt kuddarna som underlägg/skärbräda. Där av blod, väta, märken och hans vilja att bli av med all stoppning.

Ja allt som varit i kontakt med Wilma 15-20 minuter efter döden kommer lämna spår, tror också det är typ kuddarna/ducshdraperet/kläder som varit upp i förrådet.
Hela kroppen tror jag va i ett stycke som buntade in i ett paket, dom tunga stegen som hörts från trapphuset är då kroppen bars till soptunnan.
Citera
2020-05-24, 01:38
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja allt som varit i kontakt med Wilma 15-20 minuter efter döden kommer lämna spår, tror också det är typ kuddarna/ducshdraperet/kläder som varit upp i förrådet.
Hela kroppen tror jag va i ett stycke som buntade in i ett paket, dom tunga stegen som hörts från trapphuset är då kroppen bars till soptunnan.

Låter rimligt tycker jag.
Tror inte han orkade eller vågade att bära kroppen mer än en gång i trapphuset.

Frågan är vart han tog kroppen den natten?
Ej tillgång till bil.
Jag tror mer och mer på soprummet ändå, trots att jag från början var skeptisk.
Han kanske har lyckats paketera det så pass, att paketet/paketen inte avslöjade innehållet.

Jävla hemskt fall det här. Allt är så makabert och tragiskt
Citera
2020-05-24, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Exakt. Kroppsundersökningen genomfördes ju 20/11. Nu är jag ingen läkare men tycker det känns rimligt i tid med hyfsat läkta rivsår som uppkom 14/11. (FUP sid 189-192)

Låter rimligt.
Citera
2020-05-24, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att det är T själv som skriker, och i falsett ibland, bråkar högljutt med sig själv, där runt 22-tiden. Var det ingen av grannarna som hörde vilket språk det bråkades på, vid 22-tiden? Någon granne trodde att det var en högljudd film......som de tittade på.

Jag tror T är helt ensam gärningsman, jag tror att sinnet rann till ordentligt på honom, plötsligt. Vad finns det för uppgifter på att W hade gjort slut, är det bara sms:et till Malin (?) på kvällen den 13/11? För det sms:et behöver ju inte hon ha skickat även om det kommer från hennes telefon. Det låter så konstigt att göra slut på kvällen, gå och sova, packa sina saker men sedan städa??? (Sms:et att damsugaren är trasig). Och att W:s mamma L frågar efter W:s kläder och får dem i 2 olika påsar......så W verkar ju inte alls ha packat några av sina saker, för att flytta.

De hade tydligen gjort slut tidigare till och från .. tydligen hade T gjort slut med henne.
W hade antagligen ingenstans att ta vägen, hon ville kanske göra slut men bo kvar ett tag.
De kände varandra ganska väl efter lång tid.
Den här gången tyckte kanske T att det fick ha ett riktigt slut och kände att hon menade
allvar.
Förstår inte varför T skulle fejka att hon gjort slut genom att med henne som avsändare skriva
att hon gjort slut.
Det skulle bara förvärra misstankar mot honom.
För att slippa misstankar borde han inte prata alls om att man gjort slut.
Att hon städade kan vara överenskommet. "Du får bo några nätter till hos mig om du
städar" ..eller något sådant.
Citera
2020-05-24, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han ville inte hon skulle gå utmanande klädd pga svartsjuka/andra killar + han tvinga W att hon skulle bära ALLT smink under natten också!! Hon såg inte ”verklig” ut med tjok av brunkräm, lösögonfransar som en skyltdocka.

Jo det är säkert också sant. Han gillade ju inte att andra killar kollade på henne.
Kan ju varit både det och vad släkten skulle tycka, eller så skyllde han på släkten.
Inte så viktigt ... men ingår väl i hela motivbilden.

Mycket märkligt detta med att T ville att W var sminkad även på natten, inte dög annars -
har också läst det.
Om man inte accepterar sin flickvän får man kanske göra slut, vilket är bättre än att se till att hon dör!
Citera
2020-05-24, 04:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Det med 15-20 minuter beskrivs såhär på sida 283

Citat:
En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering.
Citera
2020-05-24, 05:05
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Likhundarna hade markerat på vinden. Hundförarna sa att det inte var så tydligt, men min egen uppfattning är att kroppen/kroppsdelar legat där väl inlindade.

"Tjänstehunden skällde högt och målinriktat" tycker inte jag låter så osäkert på ena hunden? Båda likhundarna (rena likhundar, reagerar inte på blod) markerade dessutom på samma plats

Citat:
I den andra rapporten(200113-200114) nämns att båda tjänstehundarna markerade i ett vindsförråd. Detta vindsförråd har pekats ut av Wilmas mamma(Linda Andersson) som Tishko och Wilmas förråd.
Sida 98

Måndagen den 13.01.2020:
I den misstänktes bostadshus söktes hela vindsområdet igenom av Polizeihauptmeister Nagel och hans tjänstehund Devel. Vi sökte först igenom vänstra sidan av trapphusets vind (flerfamiljshus) och sedan
höger sida av trapphusets vind. I anslutning till detta sök letade vi igenom takbalkongen. I ett av vindsutrymmena på den vänstra vinden markerade tjänstehunden. Det yttrade sig på det sättet att tjänstehunden skällde högt och målinriktat i riktning mot fyndplatsen. I markeringsområdet fanns diverse kassar med osorterade klädesplagg.
Sida 103

Tisdagen den 14.01.2020
I anslutning till detta sök förflyttade vi oss ännu en gång till brottsplatsen. På vinden i flerfamiljshuset
sattes tjänstehunden Thor in på nytt. I vindsområdet på vänster sida, där tjänstehunden Devel redan dagen innan hade markerat, gjorde tjänsthunden Thor också en markering genom att han skällde i luften. En exakt markering kom inte till stånd.
Sida 104
Citera
2020-05-24, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det med 15-20 minuter beskrivs såhär på sida 283

Men det har jag fattat som att det är att kroppen varit död 15-20 minuter, när väl kroppen avger likdoft behöver den inte legat så länge på en plats innan en hund känner åt en kropp legat på en plats.
Jag är rätt säker att GW sa i något program att en hund känner direkt om du bära ställer ifrån dig något med likdoft för att öppna en dörr så kommer hunden markera platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in