2020-05-19, 15:31
Medlem
Har någon sett bild på huvudet?
Citera
2020-05-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Beror på vart han skulle..
visserligen är han osmart men så dum kan man inte vara..
”Här är våra pass..min flickvän ligger i väskan”..

Han kanske tänkte dra själv då och ha med skallen som en trofé.
Jag tror han tänkte dra men hann inte som tur var.
Vem vill lägga ner rena kläder bland ett lik.
Citera
2020-05-19, 15:33
Medlem
Varför låter de inte vakten prata med honom?. Uppenbarligen har ju T problem att tala med förhörsledaren, kanske för hon är kvinna?. T verkar gilla vakten med tanke på hur mycket de pratat. T borde ju själv inse att han är rökt och kanske berättar vart resten av delarna är om han får prata med någon han gillar?. Fast kanske inte funkar så i praktiken?

Polisen har ju inget att förlora på det tänker jag.
Citera
2020-05-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men då borde hundarnas markeringar inte betyda nånting ur bevissynpunkt?
Varför inte? Om en brottsplats visar att ett troligt mord begåtts, och en likhund markerar ett överkast, så har det ju ett värde ur bevissynpunkt. Det är ju lite otippat att man kommer in i en sådan bostad och det helt random har råkat dö en människa där, som dessutom är spårlöst borta.

I min säng ex.vis, har ingen dött. Och hade nån gjort det så hade jag troligen slängt sängen, eller åtminstone bytt madrass och sängkläder. Likaså vad gäller soffan. Om någon ligger i flera veckor i en säng så går likvätskan ner igenom hela sängen och är totalt oanvändbar.
Citera
2020-05-19, 15:34
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han kanske tänkte dra själv då och ha med skallen som en trofé.
Jag tror han tänkte dra men hann inte som tur var.
Vem vill lägga ner rena kläder bland ett lik.
Han hade definitivt åkt dit
Citera
2020-05-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför inte? Om en brottsplats visar att ett troligt mord begåtts, och en likhund markerar ett överkast, så har det ju ett värde ur bevissynpunkt. Det är ju lite otippat att man kommer in i en sådan bostad och det helt random har råkat dö en människa där, som dessutom är spårlöst borta.

I min säng ex.vis, har ingen dött. Och hade nån gjort det så hade jag troligen slängt sängen, eller åtminstone bytt madrass och sängkläder. Likaså vad gäller soffan. Om någon ligger i flera veckor i en säng så går likvätskan ner igenom hela sängen och är totalt oanvändbar.

Ja visserligen sant, tänkte nog lite mer allmänt och inte bara gällande det här fallet.

Hur exakt är hundarna då? Om någon dött på golvet under eller brevid sängen tidigare?
Citera
2020-05-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
När jag åkte med dottern till Grekland blev jag chockad över vilken dålig kontroll det var.
Både dit och hem men de har säkert kontroll över väskorna man checkar in, bara att vi inte ser det.
Knappast han tänkte ge sig av på nån längre tripp med ett huvud...hann bara inte göra sig av med det i tid..
Creepy är det iaf
Citera
2020-05-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den reagerar på protein. Ingen vet hur länge flickan låg på sängen och kan mycket väl ha börjat avge kadaverin som innehåller protein. Det är svårt för en lekman att veta hur detta fungerar. Men med tanke på att det bara fanns några droppar blod, och Bluestar-reagensen reagerade på en hel kropp, så är det inte så otippat att Wilma legat på sängen ett bra tag.

Det tar 15-20 min för en kropp att avge den likdoft som hundarna reagerar på. Och det tar så lång stund för att kroppens föruttnelseprocess skall påbörjas. Och uppenbarligen har denna BlueStar-teknik gjort så att hela Wilmas döda kroppskontur lyses upp. Det är ju fakta. Det fanns nästan inget blod alls på överkastet.

Överkastet är tvättat. På fyra dagar läcker ingen likvätska ut. huden är en ganska hållbar barriär där. kadaverin är protein ja, men bluestar reagerar på järn, inte proteiner.
Citera
2020-05-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Ja visserligen sant, tänkte nog lite mer allmänt och inte bara gällande det här fallet.

Hur exakt är hundarna då? Om någon dött på golvet under eller brevid sängen tidigare?
Ingen aning. Om någon dött tidigare, på golvet ex.vis (nu spekulerar jag hej vilt) så kan jag tänka att de som bor där skurar golvet nån gång i månaden i alla fall. Och så småningom lär ju liklukten försvinna. I detta fall hade inte sängöverkastet tvättats - det berättas tydligt i fupen. Om det försvinner vid tvätt - det vet jag inte. Men om man bara låter det vara så försvinner det inte, så mycket vet jag.
Citera
2020-05-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är ingen som scannar bagaget väl? Jag tänkte inte han skulle ha det som handbagage .

Allt bagage scannas......Ytterkläder scannas, livremmar, ibland skorna också och klockor....
Citera
2020-05-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Överkastet är tvättat. På fyra dagar läcker ingen likvätska ut. huden är en ganska hållbar barriär där. kadaverin är protein ja, men bluestar reagerar på järn, inte proteiner.
Bluestar reagerar på protein.
Överkastet var inte tvättat enl fup.
Det fanns väldigt få blodfläckar på överkastet.
Blue-Star visade en hel kontur av kroppen.

och där stannar jag.

Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-19 kl. 15:46.
Citera
2020-05-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Medeltemperaturen den 14-15 Nov var ca 2 grader på dagen och någon minus grad på kvällen...

Tack! Försökte googla fram det, men lyckades inte. Med andra ord går man inte utan ytterjacka i timmar utomhus i minusgrader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in