2020-05-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja passet. För att förvilla polisen? Historien om att hon dragit till Gbg?
Därav inköp av tågbiljett, med Ws kort?
Han påstår ju i förhör att hon tagit passet med sig!

Sid 858, I förhör: ”Du hade berättat för honom att du och Wilma hade bråkat och ni hade hotat varandra.
Du hade även berättat att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar och att du kört ut henne från din lägenhet, vad har du för kommentar till det?
- det visade sig vara sanning

Minns du vad din mamma sa när ni kom dit?
- inget svar
Var det inte så att din mamma frågade dig om vad som hänt med Wilma?
- inget svar
Senare kommer din pappa hem. Minns du vad han frågade dig?
- inget svar
Var det inte så att du frågade din pappa hur han mår och direkt hade din pappa frågat dig "vart är flickan"?
- inget svar
Var det inte så att din pappa sa till dig att du ljuger när du sa att du inte visste någonting om Wilma?
- inget svar

Han måste ha varit väl pårökt då han inte ens övervägde ev kameraövervakning....
Tack. Bevisen hopar sig. Han är såååå körd.
Citera
2020-05-19, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picard2020
Fast han kan ju egentligen lika lite som oss veta hur hon dog enbart av att se huvudet. Och hur vet han att det aldrig kommer lösas om han själv inte är inblandad?

Jo, men hen ställde ju en fråga som jag svarade på. Man fattar väl att någon är mördad om man hittar ett huvud. Men ja, du har rätt. Hur vet han att det aldrig kommer lösas om han själv inte är iblandad? Otroligt korkad gärningsman, det där.

Ska bli riktigt intressant att höra hans nya berättelse som polischefen inte velat gå ut med än.
Citera
2020-05-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
- - -

Jag kan förklara att man blir inte vräkt ens om man blir inlagd på Rättspsyk eller blir häktad eller får fängelsestraff så länge du har skött dig som hyresgäst och följer allt som en hyresgäst har skrivit kontrakt på enligt hyreslagen OCH betalar sin hyra. Hyreslagen är skriven på det viset att man får inte vräka en hyresgäst utom för det som inte följs i hyreslagen. Jag har arbetat många år på Hyresgästföreningen och vi har arbetat med sådana fall som kommit upp i Hyresnämnden där man tror att hyresgästen ska kunna bli vräkt pga av liknande saker - men hyresgästen får fortfarande hyra sin lägenhet bara allt sköts.

Med andra ord kan dömda personer få kvar sin hyreslägenhet oavsett vilken dom de än får och vilket brott som helst - bara de sköter sin hyra etc för lägenheten.
Varifrån kommer pengarna att betala hyran Med? Vad har en person som är intagen på rättspsykiatrisk vård eller fängelse för inkomst? Ursäkta en dum fråga men så ovetande är jag. Svårt att tro att sådana personer alltid har sparade pengar att betala många års hyror. Ser fram emot ett svar.
Citera
2020-05-19, 09:54
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har funderat över en konstig sak:

FUP sidan 348.

Undersökningsprotokoll Soprum Göteborgsvägen 21, 2020-01-21 11:27 diarienr: 5000-K1449768-19
1: Stoppning med blodbesudlingar Från innehåll i COOP påse med P* Ö* R* namn
2: Textilfiber Från innehåll i COOP påse med P* Ö* R* namn

"Ägaren" av denna COOP påse bor c:a 5-6 km från soprummet, fågelvägen.

Hur i h-e hamnade den där??

https://www.google.se/maps/place/FORSH%C3%84LLA+HOLMEN+111,+451+91+Uddevalla/@58.3268345,11.8962611,6761m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46450e4311936741:0x90245 242bc206f05!8m2!3d58.3053786!4d11.8639639?hl=sv

https://www.hitta.se/kartan!~58.32580,11.88797,12.736817085930712z/tr!i=sUMMX674/search!i=iVxl5XGqko!q=Pernilla%20%C3%96stman%20Rod as%20Forsh%C3%A4lla%20Holmen%20111%20Uddevalla!t=s ingle!st=prv/tileLayer!l=1?search=Pernilla%20%C3%96stman%20Roda s%20Forsh%C3%A4lla%20Holmen%20111%20Uddevalla&st=s ingle&sst=prv&sids=iVxl5XGqko&srb=0

FUP sidan 814

"Pernilla informeras om att det anträffats en coop påse med hennes namn på i ett soprum i
närheten av Göteborgsvägen/Kaparegatan. Hon ombeds berätta om varför kassen fanns där.
Pernilla berättade att hon arbetar på Agnesbergsgatans gruppboende. är
adressen dit. Hon är den på boendet som beställer mat från coop och det är därför hennes
namn kan finnas i en coop kasse. Kassarna slängs i soprummet på Agnesbergsgatan. För att
komma in i soprummet så måste man ha en nyckel och utrymmet är inte öppen för
allmänheten. Hon har inte slängt några kassar i närheten av ovan nämnda platser och det
borde inte någon annan i personalen heller ha gjort. Hon vet inte hur kassen hamnat på
adressen.
Hon får frågan om hon slängt kuddar.
Hon säger att hon slängt kuddar i soprummet på Agnesbergsgatan.
Hon får frågan om hon känner Tishko Ahmed.
Hon känner inte honom.
Hon får frågan om hon känner Wilma Andersson.
Hon känner inte henne.
Hon får frågan om vart hon bor.
Hon bor i Ljungkile."
(Felstavat: Ska stå: Ljungskile)

Detta område ingår också i det nya sök området som FIKK blev tillvisade.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/s%C3%B6kandet-efter-wilma-vi-hittade-saker-som-vi-rapporterade-till-polisen-1.28101912
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-05-19 kl. 10:25. Anledning: Lade till FUP sidan 814
Citera
2020-05-19, 09:54
Medlem
Citat:
Ja passet. För att förvilla polisen? Historien om att hon dragit till Gbg?
Därav inköp av tågbiljett, med Ws kort?
Han påstår ju i förhör att hon tagit passet med sig!

Sid 858, I förhör: ”Du hade berättat för honom att du och Wilma hade bråkat och ni hade hotat varandra.
Du hade även berättat att Wilma hade tagit med sig lite kläder, lite smink, och sitt pass och att hon skulle gå till andra killar och att du kört ut henne från din lägenhet, vad har du för kommentar till det?
- det visade sig vara sanning

Minns du vad din mamma sa när ni kom dit?
- inget svar
Var det inte så att din mamma frågade dig om vad som hänt med Wilma?
- inget svar
Senare kommer din pappa hem. Minns du vad han frågade dig?
- inget svar
Var det inte så att du frågade din pappa hur han mår och direkt hade din pappa frågat dig "vart är flickan"?
- inget svar
Var det inte så att din pappa sa till dig att du ljuger när du sa att du inte visste någonting om Wilma?
- inget svar

Han måste ha varit väl pårökt då han inte ens övervägde ev kameraövervakning....

Han säger att det visade sig vara sanning angående passet.
Han menar att GM har mördat wilma ute, lagt huvud i väskan och tagit tillbaks väskan in till lägenheten? Eller att polisen planterade bevis?

Börjar tro att han skulle inte göra sig av med huvud. Han visste polisen skulle ta honom och hans taktik var att lägga skuld på någon annan/okänd

Den killen är dum, att han ens trodde han skulle lyckas. Det är nog drogerna som gjort honom så dum
Senast redigerad av HemligSkauning 2020-05-19 kl. 09:57.
Citera
2020-05-19, 10:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Han säger att det visade sig vara sanning angående passet.
Han menar att GM har mördat wilma ute, lagt huvud i väskan och tagit tillbaks väskan in till lägenheten? Eller att polisen planterade bevis?

Börjar tro att han skulle inte göra sig av med huvud. Han visste polisen skulle ta honom och hans taktik var att lägga skuld på någon annan/okänd

Den killen är dum, att han ens trodde han skulle lyckas. Det är nog drogerna som gjort honom så dum

Inte bara rökt bort delar av sin IQ och sitt sunda förnuft.
Han är en j@vligt irriterande, nonchalant och arrogant liten skit också

Förhör 4/12
Sid 862

Du har sagt att du vill träffas idag för förhör. Vad tycker du att vi ska prata om?
– det är ni som vill ha förhöret.

Är det jag som vill ha förhöret?
– det är det jag gissar på.

Men jag fick veta att vi skulle ha förhör idag å då tänkte jag att det var du som hade påkallat det?
- jag gick med på att ha förhöret av respekt jag antar att ni har många frågor

Jo det blir det ju. Det klart vi har frågor och jag får ju ganska lite svar, eller hur?
– inget svar ”
Citera
2020-05-19, 10:09
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Förhör 4/12
Sid 862

Du har sagt att du vill träffas idag för förhör. Vad tycker du att vi ska prata om?

Men jag fick veta att vi skulle ha förhör idag å då tänkte jag att det var du som hade påkallat det?

Jo det blir det ju. Det klart vi har frågor och jag får ju ganska lite svar, eller hur?
– inget svar ”
Alltså 🤦🏼‍♀️
Ett sånt stolpskott 🤦🏼‍♀️
Ja intelligent är han definitivt inte
Citera
2020-05-19, 10:09
Medlem
Citat:

Förhör 4/12
Sid 862

– inget svar ”

Och här ville han ha förhör för att fiska för mer info kanske? Han kanske ville kolla upp vad polisen vet för att veta vad han står på och tänka ut en plan i hans efterblivna skalle?
Citera
2020-05-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Nu har jag läst förundersökningen och vill kräka av mig lite.

Vad fan är det för fel på polisen och regeringen. Hade denna grisen varit i Kurdistan hade han fått stryk för att tala allt men här i Sverige ger dem honom rätten att hålla käften. Detta fick mig verkligen koka och folk undrar varför ma. Inte längre har respekt till polisen.

Jävla mesigt jobb att sitta där och acceptera att idioten inte säger något. Jag kokar

Det kan kännas rätt pga att vi vet vad han gjort (alla bevis som pekar mot honom) men det funkar inte så i rättssystemet. Tänk om man är oskyldig (menar allmänt nu och inte just Tishko)? Klart som fan man tillslut erkänner ett brott man inte begått om man som i Kurdistan eller andra länder har förhörsledare som skriker en i ansiktet och slår en. Är absolut ingenting som borde ske i ett land som Sverige.
Citera
2020-05-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Den storyn kan jag köpa. Jag har ta hand om några epileptiska anfall under mina 70 år.
En del har bitit sig i tungan.
Men jag har aldrig hört eller sett att någon har slakta sitt huvud och krossat ett höga och skära bort vävnad och sedan skära av skallen det.

Sedan beskriver du: Men på själva ytan av tungan då, fanns det skador där som kan tänkas ha kommit från bett?

Tack fan för att W bet sig själv i tungan när hon skrek när hon blev slaktad i ansiktet med ett föremål.
Hon skrek ju för sitt liv!!!

Du är så JÄVLA FRACKING Lost!!!
Försvinn från denna sidan. Helst NU!!!'
OM Tishkohatarna försvinner från denna tråd nu. Så ja, bra det!
När T. kom hem igen, efter skjuts i polisbilen, så fann han W i sin Lgh, dödligt misshandlad?!
Det är väl så han kommer att lägga upp sitt "försvar"? Att nn okänd har varit inne i hans Lgh (som råkade vara olåst) och där misshandlat W.
Citera
2020-05-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Jag förstår vad du menar.
I just detta fallet syftade jag på tillfällen då bevis endast räcker till en fällande dom mot griftefriden, men ej räcker för mord.

Nu låter det på dig som att vi skall ha en "liten specialregel" och "special-straffskala" när det finns misstanke om mord, men bevisningen inte räcker. Lite som en hämnd för att man inte kan fälla för mord. Det tycker jag låter både främmande och dumt!
Citera
2020-05-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Tågvärden såg ingen väska vid hans stol eller på hyllan. Men man kan väl ställa väskor på tåggolvet bredvid tex ingången?

Varför han sen sparade huvudet kan ju bero på att dödsorsaken syns där.
Eller så ville han kanske begrava huvudet på ett bättre och finare sätt.
Eller så skulle han göra något rituellt med huvudet kanske, typ "här är Lucifers huvud".

Skära av huvudet, och sen stoppa ner resten av kroppen i en stor resväska, och kanske även skära av det som han märker inte får plats i väskan. Hur lång tid tar det?

Om hennes mamma faktiskt pratade med Wilma klockan 17.00 på torsdagen den 14 november 2019, det är oklart när jag läser sida 532 och framåt i FUP. Och hur som helst så slutade det samtalet strax efter kl.17.00. Så om han dödade henne kort därefter, kanske pga något hon sa till sin mamma, och sen skär han av huvudet mm. Och sen drar han iväg med väskan till tåget, då borde det väl gå tidsmässigt?
Och grannarnas vittnesmål om bråk och tunga steg i trappan är ju så virriga, så det kan ha skett någon helt annan dag av någon helt annan person tom.

Och om han var psykotisk så kan han ha förberett det hela med väskor mm, som ett uppdrag att döda "Lucifer". Kom ihåg också att "han" har skrivit om "deep six" på sitt Twitter-konto. Och "deep six" betyder ju att begrava någon typ. Vi har skrivit om det tidigare i tråden. Men strunt i det nu och fokusera på om min teori är möjlig tidsmässigt.
Tex, hur långt är det från hans bostad till tåget där han gick på?

Det är ca 1,4 km promenad till båda stationerna från hans bostad. En rätt lång promenad och släpar man en jättetung vädja på vägen hade någon sett det. Det är inte många resenärer på sträckan Uddevalla-Ljungskile vid den tiden och tågvärdarna går ut på perrongen när tåget stannar i Ljungskile pga att det är en väldigt kort perrong. De hade sett om Khan släpade av en stor väska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in