2020-05-12, 09:56
Medlem
Blir det sagt noe noe sted om nr disse krypto-mtene begynte? Lurer p om de kan knyttes til opprettelsen av monero-kontoen tidsmessig. NRK skrev at de satt p annen informasjon som bekreftet mtene ogs, lurer p hva det er.
Citera
2020-05-12, 10:00
Medlem
allegragellers avatar
En reflektion shr p frmiddagen: jag tror att TH har mrdat sin fru och ombesrjt allt p egen hand. Tror det skedde i hastigt mod (ingen planering).

TH litar bara p sig sjlv (kontrollbehov) och skulle aldrig ta hjlp av ngon annan.

Dessa kryptomten har gett honom tillrckligt med kunskap fr att improvisera ett trusselbrev innan han ringer polisen. Det som polisen tror r stora frberedelser r bara digitala spr efter mtena med kryptokillen som har visat TH hur spnnande det kan vara med kryptovrlden.

AEH kan ha legat dold tills natten kom och TH kunde skaffa undan liket. Han r mol allena om mord och vilseledning.
Citera
2020-05-12, 10:06
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En reflektion shr p frmiddagen: jag tror att TH har mrdat sin fru och ombesrjt allt p egen hand. Tror det skedde i hastigt mod (ingen planering).

TH litar bara p sig sjlv (kontrollbehov) och skulle aldrig ta hjlp av ngon annan.

Dessa kryptomten har gett honom tillrckligt med kunskap fr att improvisera ett trusselbrev innan han ringer polisen. Det som polisen tror r stora frberedelser r bara digitala spr efter mtena med kryptokillen som har visat TH hur spnnande det kan vara med kryptovrlden.

AEH kan ha legat dold tills natten kom och TH kunde skaffa undan liket. Han r mol allena om mord och vilseledning.
Skulle ha haft hustruns lik i huset nr polisen var dr och drefter skaffat undan det nr huset frmodligen stod under polisbevakning? (Och hunnit skriva flera sidor brev med koder?)
Senast redigerad av wwr 2020-05-12 kl. 10:11.
Citera
2020-05-12, 10:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Skulle ha haft hustruns lik i huset nr polisen var dr och drefter skaffat undan det nr huset frmodligen stod under polisbevakning? (Och hunnit skriva flera sidor brev med koder?)
Nr var polisen i huset frsta gngen?

Mellan 09.30 och 14.30 tror jag t.o.m. han hade hunnit flytta kroppen, till ett tillflligt stlle.

Och trusselbrevet skulle han absolut hunnit skriva. Han var hg p adrenalin och hade flow..
Citera
2020-05-12, 10:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Nr var polisen i huset frsta gngen?

Mellan 09.30 och 14.30 tror jag t.o.m. han hade hunnit flytta kroppen, till ett tillflligt stlle.

Och trusselbrevet skulle han absolut hunnit skriva. Han var hg p adrenalin och hade flow..
Jag knner inte tiderna, jag tror dock det r planerat.
P jobbet 9.15?
Vet man nr han kom hem?
Nr ringde han polisen?
Nr kom polisen?
Senast redigerad av wwr 2020-05-12 kl. 10:31.
Citera
2020-05-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Blir det sagt noe noe sted om nr disse krypto-mtene begynte? Lurer p om de kan knyttes til opprettelsen av monero-kontoen tidsmessig. NRK skrev at de satt p annen informasjon som bekreftet mtene ogs, lurer p hva det er.

Frste kontakt skal ha vrt hsten 2017 og s fortsatte det utover vren 2018.
Sommeren 2018 skal kryptokontoen ha blitt opprettet.
Citera
2020-05-12, 10:47
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Frste kontakt skal ha vrt hsten 2017 og s fortsatte det utover vren 2018.
Sommeren 2018 skal kryptokontoen ha blitt opprettet.
Om experten trffat TH under nstan ett r och upprttat konton t honom s hller det inte att TH sger att experten r pflugen/svr att sga nej till. (Har man skrapat ihop 1.7 miljarder i fastigheter kan man sga ifrn ett avtal om man vill.)
Citera
2020-05-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om experten trffat TH under nstan ett r och upprttat konton t honom s hller det inte att TH sger att experten r pflugen/svr att sga nej till. (Har man skrapat ihop 1.7 miljarder i fastigheter kan man sga ifrn ett avtal om man vill.)

Vanskelig si nei nr det er en bekjent/kompis av snnen.
Citera
2020-05-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Han gratulerte broren med barnet han fikk i helgen, s man kan nok g ut fra at han kjenner ham ja.

Ja det stemmer. Takk.
Citera
2020-05-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvorfor pstr du det nr du vet at det ikke stemmer? Mannen har ikke gjort det selv, og dette vet nok politiet ogs siden jeg har klart regne det ut.

Ja TH har bok engasjert 2-3 mann til gjre dette, helt risikofritt. *ironi*
Citera
2020-05-12, 11:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du r hjrtligt vlkommen
Det verkar tyvrr inte finnas en norsk motsvarighet till flashback. Dvs ett s pass anonymiserat forum.

Fast hrinne har kanske herr kryptoexpert varit inne och skrivit:
www.freak.no/kryptovaluta

He,he s du fant freak du ogs, norges eget lille flashback. Jo, her er det trolig at denne sakens kryptoekspert har ftt noe av sin utdannelse, ja.
Citera
2020-05-12, 11:08
Medlem
Citat:

Utmrkt. Nu har du skalat bort all som r nonsens och kommit fram till det jag var inne p. Sen gick jag p en massa villospr, om att det var medhjlpare efter att ha lst fr mycket VG. Nr jag lst alla idiotier om att en snljp betalar pengar utan livstecken till ett konto i cyberrymden, blir min slutsats att det r pengar ut och in till Tom Hagen sjlv. En man som vgrar redogra fr denna idiotiska kidnappningshistoria, och de transaktioner som skulle styrka den

Det finns telefonsamtal frn EHs mobil. Det r bekrftat genom teknisk bevisning.

Det som inte kan bekrftas med teknisk bevisning r att det var EH som ringde och var vid liv. Det r bara vittnesutsagor frn folk som str Tom Hagen nra och r i beroendestllning.

De handlar om barn som gjort en kalkyl, och inte vill ha bodelning, nr den part som kan verklaga bodelningen r borta. Det betyder att varje barn riskerar bli utan del i miljardarvet. En kalkyl som r gjord utifrn att EH nd r dd.

Nanny, sekreterare, telefonist, kontordame, samma skrp. Inte trovrdiga vittnen om man varit med frr, och sett dylika element ljuga skamlst i domstol. Kvinnor som har missriktade lojaliteter och hopp om belning. Eller kanske bara lite bekrftelse.

Mina slutsatser om att mordet skedde under natten. De enda utomstende som sist sett EH vid liv mste vara Taxichauffren. I vrigt r Tom Hagen den person som sist sg EH vid liv, med egna gon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in