Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-12, 09:56
  #25441
Medlem
Blir det sagt noe noe sted om når disse krypto-møtene begynte? Lurer på om de kan knyttes til opprettelsen av monero-kontoen tidsmessig. NRK skrev at de satt på annen informasjon som bekreftet møtene også, lurer på hva det er.
Citera
2020-05-12, 10:00
  #25442
Medlem
allegragellers avatar
En reflektion såhär på förmiddagen: jag tror att TH har mördat sin fru och ombesörjt allt på egen hand. Tror det skedde i hastigt mod (ingen planering).

TH litar bara på sig själv (kontrollbehov) och skulle aldrig ta hjälp av någon annan.

Dessa kryptomöten har gett honom tillräckligt med kunskap för att improvisera ett trusselbrev innan han ringer polisen. Det som polisen tror är stora förberedelser är bara digitala spår efter mötena med kryptokillen som har visat TH hur spännande det kan vara med kryptovärlden.

AEH kan ha legat dold tills natten kom och TH kunde skaffa undan liket. Han är mol allena om mord och vilseledning.
Citera
2020-05-12, 10:06
  #25443
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En reflektion såhär på förmiddagen: jag tror att TH har mördat sin fru och ombesörjt allt på egen hand. Tror det skedde i hastigt mod (ingen planering).

TH litar bara på sig själv (kontrollbehov) och skulle aldrig ta hjälp av någon annan.

Dessa kryptomöten har gett honom tillräckligt med kunskap för att improvisera ett trusselbrev innan han ringer polisen. Det som polisen tror är stora förberedelser är bara digitala spår efter mötena med kryptokillen som har visat TH hur spännande det kan vara med kryptovärlden.

AEH kan ha legat dold tills natten kom och TH kunde skaffa undan liket. Han är mol allena om mord och vilseledning.
Skulle ha haft hustruns lik i huset när polisen var där och därefter skaffat undan det när huset förmodligen stod under polisbevakning? (Och hunnit skriva flera sidor brev med koder?)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-05-12 kl. 10:11.
Citera
2020-05-12, 10:17
  #25444
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Skulle ha haft hustruns lik i huset när polisen var där och därefter skaffat undan det när huset förmodligen stod under polisbevakning? (Och hunnit skriva flera sidor brev med koder?)
När var polisen i huset första gången?

Mellan 09.30 och 14.30 tror jag t.o.m. han hade hunnit flytta kroppen, till ett tillfälligt ställe.

Och trusselbrevet skulle han absolut hunnit skriva. Han var hög på adrenalin och hade flow..
Citera
2020-05-12, 10:26
  #25445
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
När var polisen i huset första gången?

Mellan 09.30 och 14.30 tror jag t.o.m. han hade hunnit flytta kroppen, till ett tillfälligt ställe.

Och trusselbrevet skulle han absolut hunnit skriva. Han var hög på adrenalin och hade flow..
Jag känner inte tiderna, jag tror dock det är planerat.
På jobbet 9.15?
Vet man när han kom hem?
När ringde han polisen?
När kom polisen?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-05-12 kl. 10:31.
Citera
2020-05-12, 10:42
  #25446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Blir det sagt noe noe sted om når disse krypto-møtene begynte? Lurer på om de kan knyttes til opprettelsen av monero-kontoen tidsmessig. NRK skrev at de satt på annen informasjon som bekreftet møtene også, lurer på hva det er.

Første kontakt skal ha vært høsten 2017 og så fortsatte det utover våren 2018.
Sommeren 2018 skal kryptokontoen ha blitt opprettet.
Citera
2020-05-12, 10:47
  #25447
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Første kontakt skal ha vært høsten 2017 og så fortsatte det utover våren 2018.
Sommeren 2018 skal kryptokontoen ha blitt opprettet.
Om experten träffat TH under nästan ett år och upprättat konton åt honom så håller det inte att TH säger att experten är påflugen/svår att säga nej till. (Har man skrapat ihop 1.7 miljarder i fastigheter kan man säga ifrån ett avtal om man vill.)
Citera
2020-05-12, 10:58
  #25448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om experten träffat TH under nästan ett år och upprättat konton åt honom så håller det inte att TH säger att experten är påflugen/svår att säga nej till. (Har man skrapat ihop 1.7 miljarder i fastigheter kan man säga ifrån ett avtal om man vill.)

Vanskelig å si nei når det er en bekjent/kompis av sønnen.
Citera
2020-05-12, 11:00
  #25449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Han gratulerte broren med barnet han fikk i helgen, så man kan nok gå ut fra at han kjenner ham ja.

Ja det stemmer. Takk.
Citera
2020-05-12, 11:01
  #25450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvorfor påstår du det når du vet at det ikke stemmer? Mannen har ikke gjort det selv, og dette vet nok politiet også siden jeg har klart å regne det ut.

Ja TH har bok engasjert 2-3 mann til å gjøre dette, helt risikofritt. *ironi*
Citera
2020-05-12, 11:02
  #25451
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du är hjärtligt välkommen
Det verkar tyvärr inte finnas en norsk motsvarighet till flashback. Dvs ett så pass anonymiserat forum.

Fast härinne har kanske ”herr kryptoexpert” varit inne och skrivit:
www.freak.no/kryptovaluta

He,he så du fant «freak» du også, norges eget lille flashback. Jo, her er det trolig at denne sakens «kryptoekspert» har fått noe av sin utdannelse, ja.
Citera
2020-05-12, 11:08
  #25452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En reflektion såhär på förmiddagen: jag tror att TH har mördat sin fru och ombesörjt allt på egen hand. Tror det skedde i hastigt mod (ingen planering).

TH litar bara på sig själv (kontrollbehov) och skulle aldrig ta hjälp av någon annan.

Dessa kryptomöten har gett honom tillräckligt med kunskap för att improvisera ett trusselbrev innan han ringer polisen. Det som polisen tror är stora förberedelser är bara digitala spår efter mötena med kryptokillen som har visat TH hur spännande det kan vara med kryptovärlden.

AEH kan ha legat dold tills natten kom och TH kunde skaffa undan liket. Han är mol allena om mord och vilseledning.

Utmärkt. Nu har du skalat bort all som är nonsens och kommit fram till det jag var inne på. Sen gick jag på en massa villospår, om att det var medhjälpare efter att ha läst för mycket VG. När jag läst alla idiotier om att en snåljåp betalar pengar utan livstecken till ett konto i cyberrymden, blir min slutsats att det är pengar ut och in till Tom Hagen själv. En man som vägrar redogöra för denna idiotiska kidnappningshistoria, och de transaktioner som skulle styrka den

Det finns telefonsamtal från EHs mobil. Det är bekräftat genom teknisk bevisning.

Det som inte kan bekräftas med teknisk bevisning är att det var EH som ringde och var vid liv. Det är bara vittnesutsagor från folk som står Tom Hagen nära och är i beroendeställning.

De handlar om barn som gjort en kalkyl, och inte vill ha bodelning, när den part som kan överklaga bodelningen är borta. Det betyder att varje barn riskerar bli utan del i miljardarvet. En kalkyl som är gjord utifrån att EH ändå är död.

Nanny, sekreterare, telefonist, kontordame, samma skräp. Inte trovärdiga vittnen om man varit med förr, och sett dylika element ljuga skamlöst i domstol. Kvinnor som har missriktade lojaliteter och hopp om belöning. Eller kanske bara lite bekräftelse.

Mina slutsatser om att mordet skedde under natten. De enda utomstående som sist sett EH vid liv måste vara Taxichauffören. I övrigt är Tom Hagen den person som sist såg EH vid liv, med egna ögon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback