Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-12, 08:22
  #25429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så kan man också se det.
Sen hör ju till saken att google älskar flashback, och indexerar varje dygn.
Man blir med andra ord väldigt synliggjord.
Google is (not always) your friend.

Men nu spelar det kanske inte nån roll för en så pass ”cyberointresserad” gubbe som Tom Hagen, men för andra kan det vara ödesdigert att få sitt namn förknippat med mord occh kidnappning.
Hans hejdukar och lakejer verkar ha hittat hit i alla fall.

Vad gör du förresten själv härinne i detta ” promperommet”?

Jeg er vel en "trygda taper", slik brukeren "VG" mener vi er. Som mesker meg med andres tragedie ved å diskutere skyld og uskyld i dette skitne lille forumet. #ironivarsel
Citera
2020-05-12, 08:44
  #25430
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg er vel en "trygda taper", slik brukeren "VG" mener vi er. Som mesker meg med andres tragedie ved å diskutere skyld og uskyld i dette skitne lille forumet. #ironivarsel

Du är hjärtligt välkommen
Det verkar tyvärr inte finnas en norsk motsvarighet till flashback. Dvs ett så pass anonymiserat forum.

Fast härinne har kanske ”herr kryptoexpert” varit inne och skrivit:
www.freak.no/kryptovaluta
Citera
2020-05-12, 09:09
  #25431
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag skulle vilja veta om TH redan hade berättat om dessa kryptomöten för polisen och advokaten. Innan de tog in kryptomannen nu för en vecka sedan. Eller var det inte viktigt för TH att upplysa om?
Polisen måste ha frågat TH från början om han använt kryptovalutor. Han skickade ju pengar tillsammans med polisen via kryptovaluta. Polisen måste ha en uppfattning om vad TH vet om kryptovalutor. Och eftersom TH var extremt dålig på tekniska saker (även enligt försvararen) så måste hans kunskaper (och kanske konton) i kryptovalutor varit anmärkningsvärda. Då måste även polisen ha frågat hur TH kände till detta.
Citera
2020-05-12, 09:24
  #25432
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du är hjärtligt välkommen
Det verkar tyvärr inte finnas en norsk motsvarighet till flashback. Dvs ett så pass anonymiserat forum.

Fast härinne har kanske ”herr kryptoexpert” varit inne och skrivit:
www.freak.no/kryptovaluta

Står nog inte på förrn det kommer en norsk Flashback. Man är då spänd på vad den kommer heta. 🙃


”Bakslug” — kanske ?
__________________
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-12 kl. 10:01.
Citera
2020-05-12, 09:26
  #25433
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Polisen måste ha frågat TH från början om han använt kryptovalutor. Han skickade ju pengar tillsammans med polisen via kryptovaluta. Polisen måste ha en uppfattning om vad TH vet om kryptovalutor. Och eftersom TH var extremt dålig på tekniska saker (även enligt försvararen) så måste hans kunskaper (och kanske konton) i kryptovalutor varit anmärkningsvärda. Då måste även polisen ha frågat hur TH kände till detta.
Att polisen har frågat betvivlar jag inte. Men berättade TH sanningen redan 2018, om dessa möten med kryptokillen, eller kom det fram nu?
__________________
Senast redigerad av allegrageller 2020-05-12 kl. 09:29.
Citera
2020-05-12, 09:29
  #25434
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Att polisen har frågat betvivlar jag inte. Men berättade TH sanningen om dessa möten med kryptokillen eller kom det fram nu?
Har TH låtsats som om han inte kan något om kryptovalutor trots att han haft många möten med en expert, så är det verkligen allvarligt.

Polisen har inte tagit in experten förrän nu. Det tyder på att TH har ljugit och undanhållit mötena med experten, från polisen.
Citera
2020-05-12, 09:36
  #25435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Att polisen har frågat betvivlar jag inte. Men berättade TH sanningen redan 2018, om dessa möten med kryptokillen, eller kom det fram nu?

Jeg tror han har fortalt om ett møte. Og mannen ble kalt inn til et avhør om dette. Grunnen de begge oppga for møtet var at han kom med en "forretningside" som TH avviste.
Men så tror jeg politiet har funnet ut av de øvrige møtene. TH sier at det ikke var møter, men at denne mannen kom uanmeldt, han godtok ikke et nei, ga seg ikke, var "plagsom" eller lignende. Og så spørs det da, om denne mannen støtter opp om dette.
Citera
2020-05-12, 09:37
  #25436
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har TH låtsats som om han inte kan något om kryptovalutor trots att han haft många möten med en expert, så är det verkligen allvarligt.

Polisen har inte tagit in experten förrän nu. Det tyder på att TH har ljugit och undanhållit mötena med experten, från polisen.

JRU var inne til avhør allerede i 2018, så de har visst der har vært en viss kontakt.
Derimot ikke at de skal ha hatt flere møter. Da hadde ikke Holden gått ut og sagt at klienten er omtrent digitalt tilbakestående...
Citera
2020-05-12, 09:41
  #25437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
JRU var inne til avhør allerede i 2018, så de har visst der har vært en viss kontakt.
Derimot ikke at de skal ha hatt flere møter. Da hadde ikke Holden gått ut og sagt at klienten er omtrent digitalt tilbakestående...

Ingen kjøper historien TH gir nå. Synd 2 dommere i lagmannsretten ikke så sammenhengen i bevisrekken.
Citera
2020-05-12, 09:41
  #25438
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
JRU var inne til avhør allerede i 2018, så de har visst der har vært en viss kontakt.
Derimot ikke at de skal ha hatt flere møter. Da hadde ikke Holden gått ut og sagt at klienten er omtrent digitalt tilbakestående...
Märklig situation. Kan knappt skicka e-post eller SMS, men är intresserad av kryptovalutor. Frågan handlar om vad han skulle ha kryptovalutor till. Och just innan hustrun kidnappades.
Citera
2020-05-12, 09:47
  #25439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror han har fortalt om ett møte. Og mannen ble kalt inn til et avhør om dette. Grunnen de begge oppga for møtet var at han kom med en "forretningside" som TH avviste.
Men så tror jeg politiet har funnet ut av de øvrige møtene. TH sier at det ikke var møter, men at denne mannen kom uanmeldt, han godtok ikke et nei, ga seg ikke, var "plagsom" eller lignende. Og så spørs det da, om denne mannen støtter opp om dette.
TH må være passe dum dersom han har google mye på "kryptovaluta", "bitcoin" eller "monero" i forkant. Og enda dummere hvis han har hatt dialoger med kryptoekspert rimelig åpenlyst i Futurum bygget. Noe sier meg at milliardæren TH ikke er direkte dum... så disse siste opplysningene om flere møter mellom TH og kryptomann taler nesten til fordel for TH. En annen mulighet er jo at TH undervurderer oss "vanlige" mennesker...
Citera
2020-05-12, 09:55
  #25440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
TH må være passe dum dersom han har google mye på "kryptovaluta", "bitcoin" eller "monero" i forkant. Og enda dummere hvis han har hatt dialoger med kryptoekspert rimelig åpenlyst i Futurum bygget. Noe sier meg at milliardæren TH ikke er direkte dum... så disse siste opplysningene om flere møter mellom TH og kryptomann taler nesten til fordel for TH. En annen mulighet er jo at TH undervurderer oss "vanlige" mennesker...

TH har gardert seg godt. Og har nok ikke googlet på noe som helst. Kryptomannen er en klassisk "fall guy" spør du meg. Men politet har nok allerede utelukket både ham og alle i hans krets som mulige GM.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback