Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-12, 02:28
  #25405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bra att dessa fakta kom fram.

Men det är inte så fallet har presenterats i media. Det har presenterats som en kidnappning. Folk som läser om fallet i tidningarna har inte intrycket att detta är en försvunnen person man bör leta efter. Just nu tror de flesta att hon är död. Men hon kanske lever i frihet någonstans.
Takk! Du har rett og du har veldig gode poeng!
Citera
2020-05-12, 02:35
  #25406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi får dessvärre inte skoja med norrmän längre. Det är förbjudet. Stackars Bellman får spela alla tre rollerna i de gamla vitsarna med danskar och norrmän. Det kanske är likaså gott. Får se om vitsarna kommer tillbaka en dag. Man bävar för anledningen, i så fall...

Vi har vår beskärda del av inhemsk teater, det är inte tu tal om det. Sen är en fråga om man uppfattar nyanserna. Och om man vill skratta. Eller gråta.

Skandinaver bör hålla ihop och leva i harmoni. Fast i avskildhet.
Jeg håper at dere kan skoja med nordmenn igjen. En god latter forlenger jo livet Kan du fortelle en god norske-vits?

Jeg tenker at det er tragisk at politiet i Norge ikke har kommet lengre i oppklaringen av denne saken, og jeg ler egentlig ikke av det - jeg synes at det er trist. Men jeg har håp og tro på at saken blir oppklart snart.

Jeg er enig i at vi bør holde sammen og leve i harmoni
__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-05-12 kl. 02:41.
Citera
2020-05-12, 04:17
  #25407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av*Lonnrot

Vi får dessvärre inte skoja med norrmän längre. Det är förbjudet. Stackars Bellman får spela alla tre rollerna i de gamla vitsarna med danskar och norrmän. Det kanske är likaså gott. Får se om vitsarna kommer tillbaka en dag. Man bävar för anledningen, i så fall...

Vi har vår beskärda del av inhemsk teater, det är inte tu tal om det. Sen är en fråga om man uppfattar nyanserna. Och om man vill skratta. Eller gråta.

Skandinaver bör hålla ihop och leva i harmoni. Fast i avskildhet.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg håper at dere kan skoja med nordmenn igjen. En god latter forlenger jo livet Kan du fortelle en god norske-vits?

Jeg tenker at det er tragisk at politiet i Norge ikke har kommet lengre i oppklaringen av denne saken, og jeg ler egentlig ikke av det - jeg synes at det er trist. Men jeg har håp og tro på at saken blir oppklart snart.

Jeg er enig i at vi bør holde sammen og leve i harmoni

Det var jo litt intressant at VG også må ta skylden for svenskevitsene

https://forskning.no/partner-moderne...ra-usa/1035174

Citat:
På 1970-tallet fortalte man polakkvitser i USA. Svenskevitsene og norskevitsene startet som en lokal variant i tabloidavisene VG og Expressen.

Vitser om en gruppe har rot i stereotypiene. Det er intressant i forhold til hvordan vi bedømmer andre mennesker.

https://psykologtidsskriftet.no/opps...e-stereotypier

Citat:
De mislikte, men respekterte.
På tvers av land er det én sosial gruppe som konsekvent havner i kvadranten for misunnelige fordommer, nemlig rike mennesker. Også i våre data anerkjennes rike mennesker som kompetente, men vi liker dem ikke og vurderer dem som kalde.
__________________
Senast redigerad av Havhest 2020-05-12 kl. 04:20.
Citera
2020-05-12, 04:31
  #25408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
RU's profilbilde fra dagen før forsvinningen er fanart fra en bok som heter Killbook of a Bounty Hunter. Vet jo ikke om det betyr noe, men synes det var litt pussig.

Vad heter RU?
Kan du skriva något mer än RU?
Citera
2020-05-12, 04:46
  #25409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vad heter RU?
Kan du skriva något mer än RU?
Robi* Utenge*
*=n
Citera
2020-05-12, 04:58
  #25410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Robi* Utenge*
*=n

Tack, då vet jag.
Citera
2020-05-12, 05:51
  #25411
Medlem
Bibss avatar
Saken virker så «rotete».
Dersom man tenker seg at TH er uskyldig. Kan der da ha vært trusler vi ikke vet noe om? Altså et annet trusselbilde, enn det som fremgikk i det 9 sider lange brevet?
Evt. Kan det ha kommet nye trusler?
Holden fremstår ikke lenger like smart, TH er plukket fra hverandre hva gjelder karakter, og politiet vimser rundt på en litt rar måte...
Bare en idé.
Citera
2020-05-12, 06:29
  #25412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det har varit många blindspor som lagts ut för att dölja de riktiga sakomständigheterna, som jag tror är ganska simpla.

Jag tror att polisen nu har förstått vad som skett, men förlorat mycket tid på att utreda dimridåer. Viktig bevisning har gått förlorad.

Vad jag uppfattade i en av alla de artiklar jag läst i VG, är att två journalister jobbar heltid med fallet på tidningen. Jag tycker inte de uppfattat fallet rätt. Deras artiklar är också villospår. Liknar vår Aftonhora där det handlar om upplagor och klickande

Det är inte bra med en tidning som är delaktig utredningen. Detta borde skötas av polisen, med minimal offentlighet. Jag tror de som vet något skräms av att bli inblandade i detta skandalösa fall. Det är ju väldigt lite sekretess.

Det måste till en erfaren polis, eller kanske advokat, som jobbat mycket med bus, och bortser från att det är en miljardär och hans krets det handlar om.

Enig med der meste du skriver.
Det ligger mye prestisje i en slik sak, jeg er derfor overrasket over at politiet ut gått så høyt ut med pågripelser. De kunne gjort det litt mer diskret, og de kunne løst det med vanlig avhør.
Tror nøkkelordet er kompetanse.
Citera
2020-05-12, 06:32
  #25413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon!
Slik jeg forstår det er det nok bevis på at TH var på futurum under 9:14-samtalen, både fra mobilmast og kamera. Og dette tror jeg irriterer politiet grenseløst, det ødelegger hele historien.
Citera
2020-05-12, 06:40
  #25414
Medlem
Det är flera saker som diskuteras lite för lite här.
Är Tom Hagen medlem i frimurarna?
I så fall, vilka fler medlemmar återfinns i polis och rättsmyndigheten?
Robin hade tillgång till stora mängder salmiak. Kan man lösa upp en kropp helt med hjälp av salmiak?
Citera
2020-05-12, 06:54
  #25415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Slik jeg forstår det er det nok bevis på at TH var på futurum under 9:14-samtalen, både fra mobilmast og kamera. Og dette tror jeg irriterer politiet grenseløst, det ødelegger hele historien.
Hvorfor påstår du det når du vet at det ikke stemmer? Mannen har ikke gjort det selv, og dette vet nok politiet også siden jeg har klart å regne det ut.
Citera
2020-05-12, 07:21
  #25416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis det er bildet på Gulesider du har sett så er ikke det en Ford Focus, men en Kia Sportage.
Kan se ut som en sølvfarget SUV, men er champagnefarget/lys beige.

Dere ser på feil adresse? Det var snakk om nr 20 B i tråden her, IKKE nr 20. 20 B er altså på baksiden. Se bilder i link:
https://imgur.com/a/1eoQfts

Det står en sølvfarget Volksvagen Caddy (ser det ut til) i garasjen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback