2020-05-08, 16:53
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
jag är rätt säker på att du var en av dom som såg mitt bevis i den där tjatgruppen. om du vill ha bättre bevis får du verifiera dig så jag vet att jag kan lita på dig eller har något om dig annars kan du glömma det. Jag litar inte på vem som helst tyvärr.
Du är den som förgyller mina dagar även min son på 14 bast garvar på köpet.
Du kan vara bäst spelat wow sega DS xbox vara snabb i fingrarna alla applåder du är duktig pojk.
Sälj dina visum håll dig till Oman det funkar lika bra för alla parter.
Lägga över 2000 mess/Dag jo du den suger bra öka tempot.
Ha en bra dag Rödluvan går på dumburken snart igen.
Tomten kommer på vattenskooter i Juli.PS!Iklägg glitter med som toppen på allt.
2020-05-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Som det ser ut just nu så har inte Bitsafe eller andra EMI:s (e-wallets/e-money "banker") någon skyldighet att rapportera ditt konto till Skatteverket (säger de själva i alla fall).

Men räkna med att detta kommer ändras inom ett år. Senaste igår rapporterade EU om en handlingsplan som sträcker sig över ett år där de ska arbeta med att stänga till olika kryphål som kan användas för penningtvätt osv (https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_20_800). Vilket lär innebära skärpta krav om rapportering från alla typer av företag som har hand om pengar inom EU eller är med i deras CRS-samarbete.

Även om de ändrar detta om ett år kommer det med största sannolikhet även innebära att historiska uppgifter behöver rapporteras (för att man inte ska komma undan). Så även om det är safe just nu så kommer de då få reda på konton du har idag. Så det finns alltid en risk med detta att du kommer åka på en skattesmäll eller i ditt fall få betala tillbaka bidrag som du fått.

Tack för ett utförligt svar. Hur vågar ni då som hållit på med detta under en längre period chansa om det du skriver stämmer? Vore ju väldigt segt om man får en skattesmäll på 100k om något år.
2020-05-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Tack för ett utförligt svar. Hur vågar ni då som hållit på med detta under en längre period chansa om det du skriver stämmer? Vore ju väldigt segt om man får en skattesmäll på 100k om något år.

De flesta är nog utskrivna ur Sverige eller befinner sig mestadels utomlands och saknar någon så kallad "väsentlig" anknytning till Sverige (t.ex. äger bostad, har barn/fru osv där) och då är man begränsat skattskyldig. Många bor i något varmt land i Sydostasien där myndigheterna inte bryr sig var pengar kommer ifrån. Sen finns det så klart andra sätt att gömma sig på också.
2020-05-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
De flesta är nog utskrivna ur Sverige eller befinner sig mestadels utomlands och saknar någon så kallad "väsentlig" anknytning till Sverige (t.ex. äger bostad, har barn/fru osv där) och då är man begränsat skattskyldig. Många bor i något varmt land i Sydostasien där myndigheterna inte bryr sig var pengar kommer ifrån. Sen finns det så klart andra sätt att gömma sig på också.

Skulle man inte kunna säga att man varit utomlands och jobbat eller liknande? I Norge eller var som om det nu nystas upp. Finns ju inga "bevis" att jag suttit i Sverige och gjort detta så att säga.

Hur många av er här inne befinner er i Sverige och kör ändå?
2020-05-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Skulle man inte kunna säga att man varit utomlands och jobbat eller liknande? I Norge eller var som om det nu nystas upp. Finns ju inga "bevis" att jag suttit i Sverige och gjort detta så att säga.

Hur många av er här inne befinner er i Sverige och kör ändå?

De tror nog inte på dig bara för du säger det, lär krävas i så fall att du kan visa upp bevis för det. Det är upp till dig att bevisa att du är begränsat skattskyldig, kan du inte det så ska du betala skatt i Sverige. Är ju brottsligt det du pratar om också att göra så, så det är inget jag rekommenderar.
Senast redigerad av Ictura 2020-05-08 kl. 17:26.
2020-05-09, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Är utbildningen endast text eller ingår videosamtal? Bor nämligen tillsammans med någon och det känns inte så roligt om min kompis skulle få reda på detta. Måste man lämna ut id till cw eller är det bara Jobba hemifrån som begär det?

Utbildningen är med text, bild och ljud. Du kommer behöva strippa för grabbarna för att se om du är värdig.
2020-05-09, 14:20
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
skrattar bäst, skrattar sist
Klart vi skrattar du vet om det att det finns INGEN som lägger så massa mess som ÖVER 2000/Dag
över en hel Månad.Kanske dax att sluta med anabola droger in i matchen pojk larva dig inte mer.
Ingen tror på dig ändå.
Enligt CW och JH har dom ingen anställd som lägger meddelande i dessa volymer.
Frågor på det kanske?
2020-05-09, 15:27
Medlem
Har väldigt svårt att tro på att du skriver så många mess, då det nedbrutet matematiskt är omöjligt.

90 000 mess i maj = 2903 mess per dag i snitt.
Om du jobbar aktivt 16 timmar per dag blir det 181,5 mess i timmen. Varje timme. Varje dag.

Jag känner hyfsat många som jobbat med chatten i flera år, ingen har dragit mer än typ 1200 mess som mest på en och samma dag. Då ska det vara en dag när det är konstant kö dessutom.

Du kanske sitter med något script, eller delar konto med flera. Men att komma upp i så många mess är nog ändå omöjligt. Roligt för dig om jag har fel, men men, tvivlar på det.
2020-05-09, 15:36
Medlem
Citat:
Vill du slå vad ? Låt oss säga 200€, vi skickar över pengarna till en neutral person och låt oss säga om jag drar över 90k mess denna månad så får jag 200€ av dig, skriver jag under 85k så får mina 200€ och skriver jag bara över 85k så blir jämt ?

är du en man av ditt ord ? jag är det.

Omöjligt att svara på 2900 mess varje dag!!
2020-05-09, 15:36
Medlem
Trodde vi redan slagit fast att william86x är ett troll som aldrig jobbat med detta. Sluta mata trollet.
2020-05-09, 15:52
Medlem
Citat:
vågar du slå vad då ? Erbjuder dig samma möjlighet.

Lägg ner bara, ingen bryr sig om dig din jävla tönt. Vi som jobbar med detta vet det är omöjligt, så varför försöker du ens?

90 000 mess, 18 timmar per dag, 550 timmar i månaden haha, du är lite rolig ändå.
2020-05-09, 16:03
Medlem
Citat:
Finns många som jobbar hårdare än mig och för mindre pengar, antar du inte sett hur en del människor lever i thailand filippinerna bangladesh etc så varför skulle jag inte kunna göra det med tanke på pengarna + att jag har jobbet hemma. Datan är 1m från sängen och kylskåpet är 3m och duschen är 5m.

Va fan yrar du om nu för något då? Vad har hur folk i Thailand jobbar med detta att göra?

Klart det finns folk som jobbar 18 timmar om dagen som whatever. Men det ändrar inte det faktum att det är omöjligt att skriva 160 meddelanden i timmen, 18 timmar om dagen, varje dag i månaden.

Du förstår nog att det är skillnad på att jobba 18 timmar på en bensinmack i Thailand eller med det här eller? Vi får inte betalt per timme precis, men det vet du väl inte ens.

(Och nu matar jag själv trollet, grattis)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in