Citat:
Ursprungligen postat av
Ingenmat123
Hej. Har skrivit i tråden tidigare men kände att jag inte fick några bra svar. Gör ett nytt försök nu och ska då försöka formulera mig bättre. Jag skulle eventuellt kunna tänka mig göra detta 2 timmar per dag mellan 22:00 - 24:00. Jag skriver ungefär 250 - 300 tecken per minut. Som jag förstår måste man ''logga'' det viktigaste i konversationerna och då kanske detta tar 1/3 av tiden och den faktiska tiden blir då kanske 150 - 200 tecken i snitt per minut jag kan göra. Vad kan detta tänkas rendera i för summa?
Är utbildningen endast text eller ingår videosamtal? Bor nämligen tillsammans med någon och det känns inte så roligt om min kompis skulle få reda på detta. Måste man lämna ut id till cw eller är det bara Jobba hemifrån som begär det?
Svårt att svara på då det är olika mycket meddelande från dag till dag och olika tider på månaden.
Men vid den tidpunkten på dygnet borde du väl kunna ligga på åtminstone 60 i snitt (ca 50-70) meddelanden per timme på JH om du följer reglerna och gör jobbet rätt.
Det skulle ge dig:
840 meddelanden per vecka (120 x 7)
= 126 euro per vecka (840 x 0,13 + kväll-/helgbonus 840 x 0,02)
+ eventuell extrabonus från JH
- 5 euro (kostnad för utbetalning av lönen via Bitsafe/europeiskt bankkonto)
= 121 euro per vecka = ca 1300 kr per vecka.
Sen olika kostnader så klart beroende på hur du tar ut lönen från Bitsafe om du använder deras bankkort, tar ut pengarna till bankkonto i Europa eller något annat land i världen (men det får du kolla upp själv).
På CW vet jag inte, men då de har lägre krav så kan du säkert skriva lite fler meddelanden per minut men de har också en lägre lön (0,12 euro per meddelande om jag inte minns fel), så blir nog samma i slutändan.