2020-05-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Har alla företagen i denna bransch så där höga straff om man bryter mot några regler eller är det bara JH?

Har extremt svårt att se att de skulle försöka driva ett mål baserat på den klausulen. Jag är inte jurist, men jag tror inte att deras klausul är laglig i Sverige. Konkurrensklausuler förekommer, men det är inte bara att skriva vad som helst i ett avtal i Sverige och sen tro att det håller juridiskt. De vill givetvis inte ha någon som helst uppmärksamhet i media heller.
2020-05-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Galet för dig menar du eller? Snittar du ca 250 meddelanden om dagen får du ut minst 9000 så det är inte så svårt. Dock vet jag ju inte hur det ser ut på JH längre. Men hejar på dig haha, detta fixar du nog lättare än vad du tror.

Tror han menar EUR då han har sagt att han tjänar 20k SEK i veckan tidigare.
2020-05-07, 22:05
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomhead2k
Nej då blir det ju inte ens 2000 kronor.
Blir minst runt 9k på en månad om han skriver 250 meddelanden per dag. Det var det på "min tid" hos JH förut iallafall. Vet inte hur bonusnivåerna och peakhour bonuserna ser ut i dagsläget dock, så kan ha fel.
2020-05-07, 22:06
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Tror han menar EUR då han har sagt att han tjänar 20k SEK i veckan tidigare.
Jaha oj, då blir det jävligt segt för hans del.
2020-05-07, 22:10
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
(...) med en omedelbar påföljd på SEK 250.000,- (två hundra femtio tusen svenska kronor) för varje sådan överträdelse, upp till högst SEK 1.000.000,- (en miljon svenska kronor) och för en periodisk betalning på SEK 20.000,- (tjugo tusen svenska kronor) för varje dag som överträdelsen fortgår,
Helt sjukt. CW har något liknande men motsvarande eur 5000. Dessutom specificerar de både place of performance och legal venue i kontraktet vilket antagligen gör att det inte spelar någon roll om man sitter i Sverige eller inte. Osannoligt att åka fast genom att byta (hade själv hellre börjat för Operador-chat) men vet inte om det är värt att chansa, vem vet hur anställningsregister m.m. delas. Hade hellre bett en polare ansöka och sedan gjort allt jobb själv, haha.
2020-05-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Helt sjukt. CW har något liknande men motsvarande eur 5000. Dessutom specificerar de både place of performance och legal venue i kontraktet vilket antagligen gör att det inte spelar någon roll om man sitter i Sverige eller inte. Osannoligt att åka fast genom att byta (hade själv hellre börjat för Operador-chat) men vet inte om det är värt att chansa, vem vet hur anställningsregister m.m. delas. Hade hellre bett en polare ansöka och sedan gjort allt jobb själv, haha.

Dom kan skriva vad dom vill, och du kan skriva på avtalet, men det betyder inte att det är juridiskt bindande bara för det. Ett olagligt avtal är aldrig giltigt. Om du är orolig kan du alltid fråga en jurist.
2020-05-07, 23:17
Medlem
Vad är bästa banken att registrera sig med på CW? använder Paypal nu men känns inte så säkert.
2020-05-08, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
jag är en mänsklig bot :P jag lovar finns ingen som tjathorar sig lika mycket som mig! och jag känner mig lite stolt över det, att få vara bäst på detta, barnsligt i mångas ögon men det roar mig xD, säger inte nu att detta är hälsosamt o ja, jag har inget liv förutom detta. Min nivå är extrem!
skicka en screenshot
2020-05-08, 07:51
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
jag är en mänsklig bot :P jag lovar finns ingen som tjathorar sig lika mycket som mig! och jag känner mig lite stolt över det, att få vara bäst på detta, barnsligt i mångas ögon men det roar mig xD, säger inte nu att detta är hälsosamt o ja, jag har inget liv förutom detta. Min nivå är extrem!
Är det 9000kr eller €9000 du siktar på?
2020-05-08, 09:44
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Har uppnått dom målen redan :P för länge sedan! 9k gjorde jag förra förra året första gången och 9k kr efter 4mån med detta för 3-4år år sen
Men är det €9000 eller 9000kr du siktar på denna månad? Det framgick aldrig haha, är bara nyfiken.
2020-05-08, 11:03
Bannlyst
Herregud va är del på JH? I flera veckor i sträck har jag kunnat rada upp 500 meddelanden per dag med enkelhet, nya meddelanden HELA TIDEN och i princip samma grupp av män varje gång.

Nu helt plötsligt är det stendött, den står och laddar i flera flera minuter och när nån kommer upp är det en karl jag aldrig pratat med förut.

Vad fan är deras problem? Det verkar som att jag "blivit av med min grupp" och nu får några nya jönsar som aldrig skriver.
2020-05-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Blir minst runt 9k på en månad om han skriver 250 meddelanden per dag. Det var det på "min tid" hos JH förut iallafall. Vet inte hur bonusnivåerna och peakhour bonuserna ser ut i dagsläget dock, så kan ha fel.

En lätt uträkning: 250x7 = 1750x 0.17 = 297,5 så 3000kr blir det i runda drag.
0.17 får man om man skriver 1750

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in