2020-05-02, 17:03
Avstängd
sherms avatar
Påminner om detta då klarspråk om kommunistkinas hantering av dödliga virus sticker i ögonen på kinavänner här i tråden.

Suspected SARS virus and flu samples found in luggage: FBI report describes China's 'biosecurity risk'
https://news.yahoo.com/suspected-sars-virus-and-flu-found-in-luggage-fbi-report-describes-chinas-biosecurity-risk-144526820 .html
Citera
2020-05-02, 17:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Frankrike förlänger sina coronarestriktioner till och med 24 juli. En förlängning på två månader, skriver AFP.

Det blir en tung sommar för fransmännen! Fast jag skulle själv inte haft något emot en nedstängning av Sverige.

Vad tror ni, gör Frankrike rätt eller fel?
Ja, jag vet inte? Ska de ha lika strikta regler? Det blir nog fruktansvärt tungt för befolkningen att hantera men ” better safe than sorry”!
Citera
2020-05-02, 17:05
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Nej, han har inte varit i Italien. AT påstår dock att han gick på info som han fått på möten(videosamtal) med italienska kollegor när han gjorde uttalandet. Det var grönt att släppa in svenskarna enligt Tegnells italienska kollegor. En lögn som lätt kan kollas upp.
Måste ha varit samma spaggar som körde kampanjen "krama en kines".
Citera
2020-05-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Företag som konkar pga Corona skulle ha konkat snart ändå.

Känns argumentet igen...?

Fast nu är det bara din schizofreni som spinner tankar i ditt huvud.

Vi pratade begränsningar och inte företags ekonomi.
Citera
2020-05-02, 17:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Den här appen som Skåne har lanserat för att hålla ordning på var smittan finns och utvecklas - kommer den att hjälpa till att hålla folk mer inomhus om smittan sprider sig på någon lokal ort?

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-02/snabb-spridning-av-svensk-corona-app

https://www.covid19app.lu.se/
Det tror jag. Jag har själv lagt till den.
Citera
2020-05-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, Uva ljuset aktiverar bildandet av D i människor. Om man vistas mycket inomhus och dessutom bor i ett land där solen sällan skiner kan man behöva lite tillskott.

Jag tar D-vitamin med kalcium i samma tablett.

Ok. Tack för upplysningen. Ska köpa hem det!
Citera
2020-05-02, 17:07
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Anledningen till att Sverige ligger högt i statistiken är för att svenskar reser mer än de flesta andra. Inget annat.

Tror jag inte. Men fixa gärna fram statistik på det.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Blir väl antagligen mer lösa antaganden från Tengele, och siffermagi som han älskar att tilldela oss alla.

Självklart så är du inte intresserad av att lyssna på den superintressana radiointervjun trots att kunnigt och insatt folk får uttala sig och vassa frågor ställs av den kvinnliga journalisten.

Så fortsätt du med dina fåniga konspirationsteorier och Sverige-hat istället.

För er andra så gäller det ekots lördagsintervju, som jag, tyvärr, har svårigheter att länka till.
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-05-02 kl. 17:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, jag vet inte? Ska de ha lika strikta regler? Det blir nog fruktansvärt tungt för befolkningen att hantera men ” better safe than sorry”!
Jag tror de gör rätt, det har även 10 meters avstånd som gäller.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja och vi har rekommendationer inte restriktioner.

Really? Säg det till alla lärare och elever och studenter som kämpar med att få Zoom-undervisning att funka.

Dessutom, om i de fall rekommendationer funkar stort sett lika bra som restriktioner, så är det kanske egalt.
Citera
2020-05-02, 17:08
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du skrev att Sverige inte vidtagit några åtgärder alls, när gymnasier, högskolor och universitet är stängda. Alla evenemang är inställda, folk får inte hälsa på på sjukhus och äldreboenden. Mötesfriheten begränsad. Men det skrivs det väl inte om på rt.com

Alltså är åtgärder vidtagna. Ditt försök att rädda dig via matematiken är bara löjligt.

Visst är åtgärder vidtagna det håller jag med om. Formellt sett.

Reellt sätt är dom i sammanhanget underdimensionerade, speciellt i kombination med myndighetssveriges tafatthet, tvetydiga budskap, brist på materiel och inkompetens i största allmänhet.

=försumbart.
Senast redigerad av Testonio 2020-05-02 kl. 17:12.
Citera
2020-05-02, 17:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Nåja, det är nog det närmaste pudel du klarar av. Räcker för mig i alla fall.

Kom nu ihåg att framöver låta bli att stödja smärre varianter av Tegnells strategi, om du nu inte gillar den. Där ingår även tex Norge och Danmark och alla Europas länder.

Inget annat land följer Tegnell, bara så vi har det klart för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in