2020-05-02, 16:49
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
En bekant med rötterna i Iran säger att Iran nu har ca 180 000 döda. Och att läkarna skriver andra dödsorsaker än covid i dödsattesterna. Motsvarar ca 22 000 döda i Sverige. Kunde inte låta bli att vidarebefodra denna insider-info...Hur trovärdigt detta är, är en annan femma.....

Iran har ca 82 milj invånare.
Insider-info försvinn från tråden!
Citera
2020-05-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu bytte du ju term. Ordet som nämndes var 'restriktioner'. Du sade vi inte hade några.

Ja och vi har rekommendationer inte restriktioner.
Citera
2020-05-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Så alla ungar lever i dysfunktionella familjer? Bryr du dig om dem, eller är det bara ett ”argument” från din sida?

Man får helt enkelt förbereda sig för ett sånt scenario. Kan kanske vara bra då jag är övertygad om att många av dessa barn egentligen faller mellan stolarna när är allt rullar på som vanligt.

1.Var påstår jag att alla ungar lever i dysfunktionella familjer?
2. Vem ska förbereda sig för ett sånt senario och hur?
Citera
2020-05-02, 16:50
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Första dödsfallet kom i mitten av mars. Det har inte ens gått två månader.
Jag tror inte det är korrekta siffror. Mörkertal och enorm eftersläpning.
Var ju mycket skriverier om att man staplade döda i fryshus runt Globen och i trailrar. Har inte stått mer i tidningar om detta efter påsk. Någon som vet om de här utrymmena räckte till och de fortfarande används?
Citera
2020-05-02, 16:51
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Under Reconstruction
@bc_itsnotalltng
Svarar
@RealEricCarmen
"Apparently CDC has revised the CV numbers and the 55k alleged CV deaths were actually flu! I can’t believe they are admitting it, but it is officially on CDC website. The real death toll is around 11k in the USA." https://bit.ly/3bUDFOg
https://mobile.twitter.com/bc_itsnotalltng/status/1256501195595800577

Hoppsan..
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Håller med dig.
Ser Australien som ett (av flera) föredömen.

https://edition.cnn.com/2020/05/01/asia/australia-coronavirus-success-intl-hnk/index.html
Tack! Ja, Australien har hanterat detta mycket bra!

OT: jag älskar Australien. Jag har varit där fyra gånger och jag hoppas att jag hinner med fler resor dit, om jag nu inte dör av covid-19 eller något annat innan. 🤷🏼‍♀️😩
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Även om antalet döda är högt så har det faktiskt minskat den senaste veckan, men det kan i och för sig ändras men låt oss hoppas att det håller i sig och att siffrorna blir ännu lägre.

Dom har väl sagt att man inte skall resa i sommar, för att inte belasta andra regioner?

Minskat? Vad vet du som ingen annan vet?
Sverige har uppenbarligen västvärldens segaste dödsrapportering med upp till 10 dagars fördröjning på varje dags notering. Dessutom ytterligare förvirrande eftersom rapporteringen i stort ligger nere under helgerna. Ingen kan just nu uttala sig om antal döda ökat, minskat eller ligger på jämn nivå.
Citera
2020-05-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Ja, detta visar sig inom kort kan jag tro, nån vecka framöver, mitt egna excel visar i stort samma som Tegnell säger, så vi håller tummarna.

Om det nu visar sig att våg två kommer, säg om ett år och med himla flax det kommit ut ett vaccin, så, nja, all not forgiven, kan jag tycka

Fetat ovan, ja jag börjar väl mest tröttna på att härja hehe.

Nej, det har dött för många för att vi inte skall ha uppföljning på det här.
Citera
2020-05-02, 16:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det har med hudfärg att göra. Människor med mer hudpigment producerar mindre d-vitamin.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24134867/

Det förklarar tex varför speciellt afro-amerikaner i USA har blivit så hårt drabbade av viruset.
Det beror även på hur nära ekvatorn man bor. Vi i Norden kan nog behöva lite tillskott, även vi som är bleka.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Minskat? Vad vet du som ingen annan vet?
Sverige har uppenbarligen västvärldens segaste dödsrapportering med upp till 10 dagars fördröjning på varje dags notering. Dessutom ytterligare förvirrande eftersom rapporteringen i stort ligger nere under helgerna. Ingen kan just nu uttala sig om antal döda ökat, minskat eller ligger på jämn nivå.
Se efter själv.
https://platz.se/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Desinformation.

Hahaha, du är en idiot för då fyller han 65 år och går i pension.
Citera
2020-05-02, 16:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att pendeltrafiken var omfattande mellan Stockholm och Iran. Jag tror också det handlar om de unga herrarna som tidigare var betraktade som barn som for fram och tillbaka. Bara det jobbigt att förklara. Dessutom misstänker jag att en del av dem är de som vi hör är de unga insjuknade på våra sjukhus.

Det skulle absolut inte förvåna mig iaf. Så förutom Österrike och Italien så har vi dem vilket inte Tegnell kan eller vill nämna.
Ja, säker är det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in