2020-05-02, 16:54
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Det är ju ta mej satan helt jälva uppåt väggarna FEL!! Vem har godkänt detta? Varför fick inte vi veta??

Om man ens försöker bekämpa smitta så är det fel, ja. Fritt fram för medborgare från hela världen att ta sig in i Sverige och ta med nya mutationer av viruset. Ingen har satts i karantän.
Citera
2020-05-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hahaha, du är en idiot för då fyller han 65 år och går i pension.

Jag må vara en idiot men dock en stolt idiot!
Jag förutspår att AT kommer fortsätta till han blir 67 (om han orkar och vill).
Citera
2020-05-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Från vad? Har ni inte fattat att Anders Tegnell bara är en sketen statstjänsteman? Det är inte han som undertecknar besluten utan det är hans chef Johan Carlson som är den ytterst ansvarige på FHM.

Och utan tjänstemannaansvar så....

Ja och nej.

Tegnell, Giesecke och Wold har velat synas och har haft fel, då får dom stå sitt kast.

Han andre killen, lille tanige som jag inte vet vad han heter han kommer klara sig.
Därför att han inte suttit hos Skavlan och gett spiksärka påståenden.

Chefen, Hallengren, Löfven alla har ett ansvar här.

Tydligen är Hallengren påtänkt som Löfvens efterträdare så hon kan nog försvaras.
Citera
2020-05-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Behövs de?

Lunds kommun vill skicka ut arbetslösa för att plocka betor och annat som behövs göras på gårdarna.

Fogliga, duktiga, produktiva slavar är nödvändiga och effektiva kugghjul vår expansiva kapitalism. Och kan vi för närvarande inte importera slavar så får vi ju förslava svenskar.

200 miljarder i socialbidrag från staten till privata kapitalägare är också helt nödvändigt
men att ge en normal lön och fast jobb till svenska arbetare är däremot totalt omöjligt.
Citera
2020-05-02, 17:00
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Japp många länder i Asien har lyckats otroligt mycket bättre än oss, vilket jag bland annat skrev om exempelvis redan 25 mars:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag kollar gärna mer på vad länder med bättre resultat och jag skulle sannolikt hålla med om mycket, inklusive de med 0 dödsfall. När det inte kommer från någon som samtidigt anklagar mig för att stödja ”mördarregimer” och slänger ur sig saker om hur jag ser på Sveriges strategier som jag aldrig har påstått eller kan stå för.

Nåja, det är nog det närmaste pudel du klarar av. Räcker för mig i alla fall.

Kom nu ihåg att framöver låta bli att stödja smärre varianter av Tegnells strategi, om du nu inte gillar den. Där ingår även tex Norge och Danmark och alla Europas länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ja och nej.

Tegnell, Giesecke och Wold har velat synas och har haft fel, då får dom stå sitt kast.

Han andre killen, lille tanige som jag inte vet vad han heter han kommer klara sig.
Därför att han inte suttit hos Skavlan och gett spiksärka påståenden.

Chefen, Hallengren, Löfven alla har ett ansvar här.

Tydligen är Hallengren påtänkt som Löfvens efterträdare så hon kan nog försvaras.

Du tänker på Anders Wallensten, vice statsepidemiolog?
https://w.cdn-expressen.se/images/b0/7a/b07a309eb3e742e59743873ff010668f/16x9/original.jpg
Senast redigerad av Blygdben 2020-05-02 kl. 17:04.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Ehhm? Du är inte den skarpaste kniven i lådan va?

Riktig "goddag yxskaft" på den kommentaren.

Företag som konkar pga Corona skulle ha konkat snart ändå.

Känns argumentet igen...?
Citera
Medlem
Anledningen till att Sverige ligger högt i statistiken är för att svenskar reser mer än de flesta andra. Inget annat.
Citera
2020-05-02, 17:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Nej, han har inte varit i Italien. AT påstår dock att han gick på info som han fått på möten(videosamtal) med italienska kollegor när han gjorde uttalandet. Det var grönt att släppa in svenskarna enligt Tegnells italienska kollegor. En lögn som lätt kan kollas upp.
Eller annars såg de inga tecken på smitta där och då. Men det var väl mer eller mindre fullt påställ i norra Italien när alpturisterna återvände, så nån form av säkerhetstänk bör man ha haft.

AT har ju sagt att man kollade upp dem som kom därnereifrån.

Det kan ju ha funnits flera omgångar med alpturister, och att den eventuella första grupp som kom därifrån isf var gröna?

Han kan mycket möjligt ha rätt om Österrike, men det man ”minns” är alpturister i norra Italien.

Det är mycket oklarheter i den svenska hanteringen och i mediernas rapportering. De sistnämnda verkar mest vara ute efter braskande rubriker, sen om dessa rubriker från gång till annan - som jag upplever det - säger emot sig själva skiter media i.
Har sagt det förut: det är en rapportering värdig Mello och ESC (om ens det).
Citera
2020-05-02, 17:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Ok, men är det samma som man får av solljuset? Ja jag vet, jag är INTE smartare än en femteklassare!
Ja, Uva ljuset aktiverar bildandet av D i människor. Om man vistas mycket inomhus och dessutom bor i ett land där solen sällan skiner kan man behöva lite tillskott.

Jag tar D-vitamin med kalcium i samma tablett.
Citera
Medlem
Citat:
Hahaha, du är en idiot för då fyller han 65 år och går i pension.

Är du helt säker på att pensionsåldern är 65 år i Sverige?
Just med tanke på att du kallar folk för idioter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Om man ens försöker bekämpa smitta så är det fel, ja. Fritt fram för medborgare från hela världen att ta sig in i Sverige och ta med nya mutationer av viruset. Ingen har satts i karantän.

Dom ska ju förbövelen testas innan dom sätter sin fot här. Nä nä, det där kan icke stämma. Det får inte stämma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in