2020-02-07, 21:35
Medlem
Nu har Expressen publicerat CWs första krönika, "Vårdkrisen plågade ihjäl min älskade mamma":
https://www.expressen.se/kronikorer/...alskade-mamma/
Citera
2020-02-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Nu har Expressen publicerat CWs första krönika, "Vårdkrisen plågade ihjäl min älskade mamma":

En mor som brukade skicka med saft till ungens friluftsdagar i sina urdruckna whiskeyflaskor och som rökte under fläkten behövde nog ingen hjälp av vården med att förkorta sitt liv utan det klarade hon nog av på egen hand.
Citera
2020-02-08, 01:33
Medlem
Citat:
Hur dessa saker bäst ska lösas låter sej inte enkelt besvaras men ett första steg e nog att vårdbiträden borde inte beskattas lika hårt som folk som e goda för hundratals miljoner. Progressiv beskattning kan nog vara vägen framåt för att även fattiga människor som CW och hennes mamma ska få tillgång till god vård.
Citera
2020-02-08, 10:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Faktiskt en bra & gripande text. Även om hon inte analyserar orsakerna till vårdkrisen, så dillar hon i alla fall inte om patriarkatet. Jag är positivt överraskad.
Citera
2020-02-08, 12:10
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Faktiskt en bra & gripande text. Även om hon inte analyserar orsakerna till vårdkrisen, så dillar hon i alla fall inte om patriarkatet. Jag är positivt överraskad.

Det är nog en medveten strategi att skriva ett par texter där man angriper öppna mål och bygger sympati. Texten är så inställsamt oorginell att den lika gärna vara skriven av Malin W , Frida B , Mia S eller Linnea C eller någon annan kvinnlig krönikör som gjort den snusförnuftigt klagans offerrollen till sin persona.

Förhoppningsvis kan inte CW hålla sin inneboende rättshaverism i schack allt för länge. Möjligtvis har de anställt en spökskrivare till den här texten - skulle inte förvåna mig efter en så atypisk text.

Om du är intresserad av annat perspektiv på vården läs Hanne Kjöller text i DN

https://www.dn.se/ledare/hanne-kjoll...m-inte-far-do/

Istället för att imponeras av någon som skriver med samma höga nivå på argumentation som ungdomarna i gamla lorry sketchen vars enda svar var att de inte hade någon lokal.
Citera
2020-02-08, 12:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det är nog en medveten strategi att skriva ett par texter där man angriper öppna mål och bygger sympati. Texten är så inställsamt oorginell att den lika gärna vara skriven av Malin W , Frida B , Mia S eller Linnea C eller någon annan kvinnlig krönikör som gjort den snusförnuftigt klagans offerrollen till sin persona.

Förhoppningsvis kan inte CW hålla sin inneboende rättshaverism i schack allt för länge. Möjligtvis har de anställt en spökskrivare till den här texten - skulle inte förvåna mig efter en så atypisk text.

Om du är intresserad av annat perspektiv på vården läs Hanne Kjöller text i DN

https://www.dn.se/ledare/hanne-kjoll...m-inte-far-do/

Istället för att imponeras av någon som skriver med samma höga nivå på argumentation som ungdomarna i gamla lorry sketchen vars enda svar var att de inte hade någon lokal.
Vi får väl avvakta & se hur snabbt det urartar. Men på just den här krönikan har jag inget direkt att invända.
Citera
2020-02-11, 16:24
Medlem
Citat:
Jag tror den här texten speglar CW åsikter ganska bra. Att hon beskylls för att vara vänster e otroligt komiskt. Hon har ingen uppfattning om att progressiv skatt e bra. Rika e värda mer än fattiga och vårdkrisen analyseras på borgerligt vis.
Citera
2020-02-11, 16:33
Medlem
Belavias avatar
Citat:

Det är dumt att bli positivt överraskad. Du kommer få "betala" iform av irritation senare. CW är en subversiv feministisk dramaqueen som knullar sig uppåt i karriären bara för att retroaktivt anmäla sina sängkamrater för våldtäkt.

Att hon inte tjatade om patriarkatet var ren slump. Hon var nervös inför första krönikan och glömde kasta skit på vita män.

Nästa gång du får en impuls att reagera positivt, ta inte in impulsen, utan behåll neutralläget(dvs att hon är en rabiat anti-vit feminist- lögnerska).

Det blir enklast så, då förhåller man sig lugn till framtida subversiva drama-alster från hennes penna.

Trodde du vara gammal i game:et, men tydligen har du ett och annat att lära beträffande korrekt förhållningssätt.
Citera
2020-02-11, 17:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Att hon inte tjatade om patriarkatet var ren slump. Hon var nervös inför första krönikan och glömde kasta skit på vita män.

Jag tror tvärtom att det var iskallt beräknat och genomtänkt. Ta det lite soft först, var inte alltför radikal. Låtsas vara lite vettig. Sedan när folk har börjat slappna av lite så kör man på som vanligt. Eller värre.

Lite som P3 som anställer Rebecca & Fiona under förevändning att "de inte ska prata så mycket utan spela musik".

I början ja, men sen går det inte att hålla hen-munnen i schack. Men då är det redan försent. Henvänstern är en cancer i samhällskroppen och den letar sig in överallt och sprider sina tumörer.

I övrigt håller jag helt med om ditt inlägg.
Citera
2020-02-12, 09:56
Medlem
På hennes instastory letar hon efter någon som kan göra en tårta som även kan fakturera.
Gå till lokala bageriet verkar vara en totalt omöjlig uppgift för Cissi.

Är familjeekonomin så god så VARFÖR ta en tårta på faktura? Ska hon ta den på företaget och fiffla med momsen? Har bagerierna fel värdegrund? Är det några patriarkala strukturer som spökar?
Citera
2020-02-12, 17:27
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det är dumt att bli positivt överraskad. Du kommer få "betala" iform av irritation senare. CW är en subversiv feministisk dramaqueen som knullar sig uppåt i karriären bara för att retroaktivt anmäla sina sängkamrater för våldtäkt.

Nästa gång du får en impuls att reagera positivt, ta inte in impulsen, utan behåll neutralläget(dvs att hon är en rabiat anti-vit feminist- lögnerska).

Det blir enklast så, då förhåller man sig lugn till framtida subversiva drama-alster från hennes penna.

Trodde du vara gammal i game:et, men tydligen har du ett och annat att lära beträffande korrekt förhållningssätt.

Jag tror inte CW är någon speciellt övertygad feminist. Hon är opportunist.
Citera
2020-02-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajavla
På hennes instastory letar hon efter någon som kan göra en tårta som även kan fakturera.
Gå till lokala bageriet verkar vara en totalt omöjlig uppgift för Cissi.

Är familjeekonomin så god så VARFÖR ta en tårta på faktura? Ska hon ta den på företaget och fiffla med momsen? Har bagerierna fel värdegrund? Är det några patriarkala strukturer som spökar?

Då det är på faktura, och om man räknar bort att Gardet skulle ha något att fira så får man väl gissa att det snart är releasefest för hennes dokumentärfilm.

Att hinta om saker utan att tala ur skägget verkar vara ganska vanligt hos influencers (eller vad man nu ska benämna CW i detta sammanhang). Det ska väl bygga upp någon slags förväntan och intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in