2020-04-24, 17:56
Medlem
Reimers avatar
Men då så, "sannolika skäl" på häktningen, nu rullar det på igen, vi får se vad som händer med lilla Karin nu, den värdelösa åklagaren enligt henne har tagit kommandot just nu.
Citera
2020-04-24, 17:57
Medlem
Fått det bekräftat.

omer.tung.71 och omer.gul.5602728 på Facebook är vår kille.
Senast redigerad av Avel 2020-04-24 kl. 18:02.
Citera
2020-04-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men då så, "sannolika skäl" på häktningen, nu rullar det på igen, vi får se vad som händer med lilla Karin nu, den värdelösa åklagaren enligt henne har tagit kommandot just nu.
Hon hade inte mycket gott att säga förra gången. Hon är ganska lösmynt med tanke på att hon jobbat inom rättsväsendet på en högre post. Vissa saker säger man inte - det är alltid bra att visa viss respekt även om man själv anser sig lite förmer. Klantigt.
Citera
2020-04-24, 18:04
Medlem
Bekräftat att KL blivit häktad på sannolika skäl för stämpling + förberedelse till mord under hösten 2018. Mordförsöket 2019 utreds fortfarande. Att Expressen gav KL utrymme i media direkt efter hon släpptes känns ju spontant inte särskilt lyckat i nuläget.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/
Citera
2020-04-24, 18:04
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fått det bekräftat.

omer.tung.71 och omer.gul.5602728 på Facebook är vår kille.
Omer tungs bild är det Sebbe Strax eller är vår OG blond.
Citera
2020-04-24, 18:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon hade inte mycket gott att säga förra gången. Hon är ganska lösmynt med tanke på att hon jobbat inom rättsväsendet på en högre post. Vissa saker säger man inte - det är alltid bra att visa viss respekt även om man själv anser sig lite förmer. Klantigt.

Eller hur?

Klantigt och väldigt oprofessionellt av henne med tanke på den position hon ändå har haft inom rättsväsendet men nu kanske det blir andra tongångar, "sannolika skäl" sitter som en keps tycker ju jag i alla fall, det innebär att de har något lite mer värdefullt på gång den här gången.

Det brukar ju heta att "högmod går före fall" och det kanske blir så i det här fallet.
Senast redigerad av Reimer 2020-04-24 kl. 18:10.
Citera
2020-04-24, 18:09
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Är nog många ögon som uppmärksammat bevakning, då den inte varit blygsam direkt.
Givetvis pga oron att det ruvas på hämnd, eller vad annars hade du tänkt dig?

Vidare är hon varken min vän eller del av bekantskapskrets. Tvärtom.

Många som uppmärksammat hur många vakter som roterar och om det finns tillfällen under dygnet när offret inte har skydd? Nä du, det osar stalker om den observationen.

Vad jag hade tänkt mig? Tja....jag är väl naiv. Men jag hade tänkt mig att hon skulle kunna lägga av med mordförsöken efter en så allvarlig skada. Kanske börja tänka på sina barns bästa.

Eftersom KL inte plockades in förrän nu närde jag, liksom troligen de flesta andra icke-våldsromantiserande (alternativt Karinbetuttade) i tråden och i samhället i stort, förhoppningen att hon skulle lyckas lugna ner sig i sitt mordiska hat och lägga sitt hämndbegär åt sidan, dvs ta sitt förnuft till fånga och nöja sig med de allvarliga skador som offret nu åsamkats.

Men med vänner som hennes är det nog för mycket begärt. Är väl alldeles för naivt att ens förvänta sig att någon i hennes nuvarande bekantskapskrets skulle få för sig att göra annat än hetsa på henne, uppmuntra vansinnet och hålla henne kvar i det träsk av självömkan hon vadar i, den verklighetsfrämmande skuggvärld av illusioner om våld och hämnd som hon rör sig i. För naivt att tro att någon av alla de i tråden som säger sig tala med henne och känna henne personligen istället för att hetsa på mordförsöken med fantasier om att offret förtjänar att dö, istället skulle bry sig om henne och hennes välfärd och försöka lotsa henne ur vansinnet, livslögnerna, missbruket och kriminaliteten och stödja henne att försöka komma på rätt köl.
Citera
2020-04-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Klantigt och väldigt oprofessionellt av henne med tanke på den position hon ändå har haft inom rättsväsendet men nu kanske det blir andra tongångar, "sannolika skäl" sitter som en keps tycker ju jag i alla fall, det innebär att de har något lite mer värdefullt på gång den här gången.

Det brukar ju heta att "högmod går före fall" och det kanske blir så i det här fallet.

Klockrent i detta mål.

Nu vet jag inte om jag drömt. Men nånstans läste jag att man behöll beslagtagen teknik sen anhållan förra gången och att de fått ett genombrott där och det är därifrån man nu fått bevisen från 2018. Känner du igen det jag beskriver?
Citera
2020-04-24, 18:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Klockrent i detta mål.

Nu vet jag inte om jag drömt. Men nånstans läste jag att man behöll beslagtagen teknik sen anhållan förra gången och att de fått ett genombrott där och det är därifrån man nu fått bevisen från 2018. Känner du igen det jag beskriver?
Stämmer. Står i expressen krönika bl annat.
Citera
2020-04-24, 18:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Klockrent i detta mål.

De har ju beslag från Karin som hon har försökt fått hävt, det är mycket troligt att det är därifrån de fått de bevis som har möjliggjort häktningen idag + häktningen igår av den tilltänkte utföraren.

Om det är på det viset så förstår jag att lilla Karin verkligen ville ha tillbaka prylarna, det kan vara dom som skickar henne på en lång och förhoppningsvis hård volta.
Citera
2020-04-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Stämmer. Står i expressen krönika bl annat.
Tack! Hahaha! Det senaste året av mord och mordförsök får mig fan att drömma om målen. ibland vet jag inte vad jag drömt om eller vad som är sant.

Inte minsta pip från häktningsförhandlingen. Den skulle väl vara 15.30-16.30?
Citera
2020-04-24, 18:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Tack! Hahaha! Det senaste året av mord och mordförsök får mig fan att drömma om målen. ibland vet jag inte vad jag drömt om eller vad som är sant.

Inte minsta pip från häktningsförhandlingen. Den skulle väl vara 15.30-16.30?

Står att hennes hälsa var så dålig så hon närvara via länk.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/
Senast redigerad av Pandalina4 2020-04-24 kl. 18:29. Anledning: Länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in