Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Är nog många ögon som uppmärksammat bevakning, då den inte varit blygsam direkt.
Givetvis pga oron att det ruvas på hämnd, eller vad annars hade du tänkt dig?
Vidare är hon varken min vän eller del av bekantskapskrets. Tvärtom.
Många som uppmärksammat hur många vakter som roterar och om det finns tillfällen under dygnet när offret inte har skydd? Nä du, det osar stalker om den observationen.
Vad jag hade tänkt mig? Tja....jag är väl naiv. Men jag hade tänkt mig att hon skulle kunna lägga av med mordförsöken efter en så allvarlig skada. Kanske börja tänka på sina barns bästa.
Eftersom KL inte plockades in förrän nu närde jag, liksom troligen de flesta andra icke-våldsromantiserande (alternativt Karinbetuttade) i tråden och i samhället i stort, förhoppningen att hon skulle lyckas lugna ner sig i sitt mordiska hat och lägga sitt hämndbegär åt sidan, dvs ta sitt förnuft till fånga och nöja sig med de allvarliga skador som offret nu åsamkats.
Men med vänner som hennes är det nog för mycket begärt. Är väl alldeles för naivt att ens förvänta sig att någon i hennes nuvarande bekantskapskrets skulle få för sig att göra annat än hetsa på henne, uppmuntra vansinnet och hålla henne kvar i det träsk av självömkan hon vadar i, den verklighetsfrämmande skuggvärld av illusioner om våld och hämnd som hon rör sig i. För naivt att tro att någon av alla de i tråden som säger sig tala med henne och känna henne personligen istället för att hetsa på mordförsöken med fantasier om att offret förtjänar att dö, istället skulle bry sig om henne och hennes välfärd och försöka lotsa henne ur vansinnet, livslögnerna, missbruket och kriminaliteten och stödja henne att försöka komma på rätt köl.