Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Nu vet ju inte vi vad åklagaren yrkade på i sin slutplädering. Han kan ju ha kommit med alternativyrkanden, som inte stått i stämningsansökan. Men vad jag hört så yrkade han på Försök till Mord och Grovt vapenbrott. Utefter linjen han fört finns det inte så mycket annat han kan yrka på, eftersom detta är ett ganska solklart fall av mordförsök. Så något stort misstag kan inte jag hitta?
För säkerhetsskull kunde han yrkat på alla möjliga alternativ men några påstår att det inte spelar någon roll för att rätten kan komma fram till det ändå.
Men det skulle jag vilja se lagrum på men jag begär inte det ifrån er.
Och ja jag är säker på att Billy döms för mordförsök eftersom han sköt först innan HOL attackerade men hade det kostat något extra att ha alternativyrkanden? Ja kanske. Varför då? Jo för att då kan åklagaren bli rädd att åklagaren accepterar att det kan ses som något annat än försök till mord. Men det vet inte jag. Nu spekulerar jag bara.
Oavsett är Billy som sagt ett riktigt jävla svin (vilket inte alla kriminella är) så jag hoppas på så långt straff som möjligt. Det är inte omöjligt att det blir 18 år då kommer han ut när han är 67-68 ha ha ha