2020-04-24, 09:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Oj, hoppas att detta inte är ytterligare något som din kära vän Karin Lilja har sagt till dig. Så detaljerad koll på hur offrets bevakning ser ut bådar inte gott i stalkersammanhang och skulle troligen betyda att det fortfarande ruvas på hämnd och snart kan kläckas nya mordplaner i den delen av din bekantskapskrets. 😒🥺

Är nog många ögon som uppmärksammat bevakning, då den inte varit blygsam direkt.
Givetvis pga oron att det ruvas på hämnd, eller vad annars hade du tänkt dig?

Vidare är hon varken min vän eller del av bekantskapskrets. Tvärtom.
Citera
2020-04-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Vem är den häktade?
https://www.docdroid.net/4k10YFi/stockholms-tr-b-12783-19-aktbil-9-haktningsframstallan-pdf

Öme* Gü*
*= R och L
Född 2001
Citera
2020-04-24, 09:34
Medlem
Jag hinner inte läsa igenom hela denna långa tråd. Kanske har denna fråga tagits upp tidigare, men jag frågar ändå:

Hur tros den nu häktade unge mannen (Ömer G) ha kommit i kontakt med Karin L? Är han sedan tidigare brottsbelastad, så att man kan anta att de kommit i kontakt genom Karin L:s arbete som jurist?
Citera
2020-04-24, 09:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tja. Inlägg nr 65. Men fattar inte din kommentar.
Ber Dig om ursäkt. Citerade fel.

On topic. Otroligt svårt att förstå hur Karin fungerar som människa. Hon måste drivas av ett stort hat och troligen lida av en personlighetsstörning. Allt som hänt henne är HOLs fel enligt henne.

Citat:
Toppjuristen har själv fortsatt konflikten med Henrik Olsson Lilja under de senaste månaderna och på nytt gått till angrepp mot honom i skrivelser till domstolen. Hon har valt att ta strid både mot honom och om beslagen.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/det-har-kan-bli-slutet-pa-olsson-liljas-mardrom/
Senast redigerad av Pandalina4 2020-04-24 kl. 09:48.
Citera
2020-04-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Är nog många ögon som uppmärksammat bevakning, då den inte varit blygsam direkt.
Givetvis pga oron att det ruvas på hämnd, eller vad annars hade du tänkt dig?

Vidare är hon varken min vän eller del av bekantskapskrets. Tvärtom.

Den här tvärtom-relationen ni har bidrar ändå till att KL snackar beslag med dig?
Men hon kan ju ha stoppat dig på stan bara för att få berätta för någon. Det råkade bli du. En random medmänniska. Få det ur sig liksom.

Du några inlägg bakåt:

”Enligt vad Karin själv berättat för mig, så rör beslagen en nyckelknippa, en laptop samt en adressbok.”
Citera
2020-04-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Toppjuristen har själv fortsatt konflikten med Henrik Olsson Lilja under de senaste månaderna och på nytt gått till angrepp mot honom i skrivelser till domstolen. Hon har valt att ta strid både mot honom och om beslagen.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/det-har-kan-bli-slutet-pa-olsson-liljas-mardrom/
Kan man läsa dessa någonstans? Hur hårda angrepp?
Citera
2020-04-24, 10:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Den här tvärtom-relationen ni har bidrar ändå till att KL snackar beslag med dig?
Men hon kan ju ha stoppat dig på stan bara för att få berätta för någon. Det råkade bli du. En random medmänniska. Få det ur sig liksom.

Du några inlägg bakåt:

”Enligt vad Karin själv berättat för mig, så rör beslagen en nyckelknippa, en laptop samt en adressbok.”

Tolka det som konstigt, men så är det iaf. Ingen idé att gå in på hur/varför.

Nu kanske det faktiskt finns chans att läsa vad beslagen består av lite längre fram i tid. Håller det högst troligt att Karin kommer få gå till häktning, nu när killen faktiskt åkte undan på sannolika.
Citera
2020-04-24, 12:58
Medlem
Sleipner08s avatar
Nu häktas xfrun igen. Aftonbladet idag

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ea2bf6515d46e0011c0382d?utm_source=share-btn
Citera
2020-04-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Nu häktas xfrun igen. Aftonbladet idag

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ea2bf6515d46e0011c0382d?utm_source=share-btn
Hoppsan. Återigen en vända i häktet? K har det inte lätt. Detta ger hopp - troligen har hon börjat andas ut och återgått till livet utanför. Jag hörde på nån sändning att hon var på något hotell när hon plockades in. Kan det stämma?
Citera
2020-04-24, 13:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hoppsan. Återigen en vända i häktet? K har det inte lätt. Detta ger hopp - troligen har hon börjat andas ut och återgått till livet utanför. Jag hörde på nån sändning att hon var på något hotell när hon plockades in. Kan det stämma?
Begärd häktad på sannolika, förhandling i eftermiddag.
Det handlar om stämpling till mord och förberedelse till mord under 2018.
Citera
2020-04-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Begärd häktad på sannolika, förhandling i eftermiddag.
Det handlar om stämpling till mord och förberedelse till mord under 2018.
Jag ser det. Begärd häktad. Läste lite fel där. Jo - resten har jag koll på. Hon har verkligen ett hat mot sin f d man som hon närt sedan skilsmässan.
Citera
2020-04-24, 13:29
Avslutad
En uppdatering om K's sommarstuga i Hälsingland, den tömdes nyligen och skall troligen säljas via Kronkalle enligt en av grannarna i stugområdet. Kanske ett tecken på att de där miljonerna är borta?

Antar att barn och ex-maken inte är intresserade av att ha den kvar.

Härlig timmer stuga med loft och fin utsikt, ett av det bättre lägena i området, 120m ned till havet.

Mini-Coopern står fortfarande där, måste ha stått avställd där hela vintern.

Det var 3 andra bilar där idag när jag passerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in