2020-04-24, 16:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Han ville väl häkta henne på den högre misstankegraden sist också...?
Gör han om samma grej så är det väl något fel?
Citera
2020-04-24, 16:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Har du eller möjligtvis någon annan papper/länk till denna tvist?

Det stod i domen mot Billy. Ett förhör med HOL.
Citera
2020-04-24, 16:12
Medlem
[quote=Haaaaag|71324399]Han ville väl häkta henne på den högre misstankegraden sist
Vad blir rubriceringen?
Anstiftan till mordförsök?
Anstiftan till mord?
Citera
2020-04-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Han ville väl häkta henne på den högre misstankegraden sist
Vad blir rubriceringen?
Anstiftan till mordförsök?
Anstiftan till mord?
Från aklagare.se:

En person har i dag på eftermiddagen häktats vid Stockholms tingsrätt på sannolika skäl misstänkt för stämpling och förberedelse till mord på en advokat i centrala Stockholm i augusti-september 2018. Åtal ska vara väckt senast den 7 maj kl.11.
Förutom den nu häktade personen finns ännu en person anhållen i ärendet sedan i går onsdag, misstänkt för samma brott. Ytterligare förhör ska genomföras med denna person och eventuell häktningsförhandling kommer därför att ske tidigast under sen eftermiddag i morgon fredag.
Citera
2020-04-24, 16:18
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag hinner inte läsa igenom hela denna långa tråd. Kanske har denna fråga tagits upp tidigare, men jag frågar ändå:

Hur tros den nu häktade unge mannen (Ömer G) ha kommit i kontakt med Karin L? Är han sedan tidigare brottsbelastad, så att man kan anta att de kommit i kontakt genom Karin L:s arbete som jurist?
Ömer Gul låter ju som en turk eller kurd. Att har är brottsbelastad är ju en lågoddsare med det ursprunget..
Kollade med MR Koll och killen förerkommer...
Citera
2020-04-24, 16:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Kan de ändrat sig?

Citat:
Häktningsförhandling i mål om bl.a. förberedelse till mord på en advokat

Mål: B 5822-20
Åklagaren har kommit in med en häktningsframställan mot en kvinna gällande stämpling och förberedelse till mord på en advokat hösten 2018.
Stockholms tingsrätt kommer att hålla häktningsförhandling fredagen den 24 april 2020, kl. 15.30 i Rådhuset, Scheelegatan 7, i sal 5.

https://www.domstol.se/nyheter/2020/04/haktningsforhandling-i-mal-om-bl.a2.-forberedelse-till-mord-pa-en-advokat/
Senast redigerad av Pandalina4 2020-04-24 kl. 17:19.
Citera
2020-04-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Håller med! De hämndmorden är inte det minsta relevanta som jämförelse.

Däremot kan det finnas anledning att jämföra hämndmotiven hos Arbogakvinnan Johanna Möller och Karin Lilja.

Två helt skilda personer och två skilda brott. Möller lät mörda en förälder och försök till mord på den andra föräldern. K här om det nu är så är det "bara "en fd make. Stor skillnad som natt och dag. Jo jag anser att hämnd kan finnas med i bilden.

Citat:
Hon medverkade på videolänk från Kronobergshäktet sedan hennes hälsa bedömdes stå i vägen för att närvara på plats. Förhandlingen inleddes strax efter 15.30 och snart stängdes dörrarna för allmänheten.

Beskedet efteråt, vid 17-snåret, var att toppjuristen häktas på sannolika skäl misstänkt för förberedelse och stämpling till mord på Henrik Olsson Lilja hösten 2018.

– Jag tycker det finns ett antal frågeställningar här som gör mig lite tveksam, vi får se hur vi ska hantera det här beslutet, säger advokat Ola Salomonsson som försvarar toppjuristen.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/
Senast redigerad av Browser 2020-04-24 kl. 17:30.
Citera
2020-04-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Vem är den häktade?
Han är från ”Spånga”
Och hur han hamnat i den här soppan begriper jag bara inte.
Citera
2020-04-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Han är från ”Spånga”
Kan vara nån som K*rin träffat på en av sina krogrundor och lärt känna. Men då var han bara 17 år den gången. Ganska nyss fyllda dessutom. Eller så är det så att hon viskat i nåns öra om sin önskan och denne person vaskade fram en yngling som inte skulle få så hårt straff men var villig att riskera nåt år på ungdomsanstalt om han blev påkommen. För en rejäl dusör naturligtvis.

Det blir en intressant fup vad gäller modus.
Citera
2020-04-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Han är från ”Spånga”

Ja han lär knappast ha svarat på en Blocketannons.

I och med att polisen hittat honom och på nåt sätt kan koppla till KL och/eller bevismaterial så är de på god väg att få dem lagförda för detta.
Med tanke på hans ålder och bakgrund så får man väl anta att det finns nån mellanhand. Kanske framgår av de domar han har vilken umgängeskrets han rör sig i.

Edit:
Finns en lirare på Facebook med det här namnet. Verkar älska Kartellen och pickadoller...
Senast redigerad av Avel 2020-04-24 kl. 17:42.
Citera
2020-04-24, 17:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja han lär knappast ha svarat på en Blocketannons.

I och med att polisen hittat honom och på nåt sätt kan koppla till KL och/eller bevismaterial så är de på god väg att få dem lagförda för detta.
Med tanke på hans ålder och bakgrund så får man väl anta att det finns nån mellanhand. Kanske framgår av de domar han har vilken umgängeskrets han rör sig i.

Försökte kolla vem OG far var om det kan vara via honom Karin träffat honom. Men hittade inget att gå på.
Citera
2020-04-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Försökte kolla vem OG far var om det kan vara via honom Karin träffat honom. Men hittade inget att gå på.

Tror jag hittat killen på Facebook.
Han listar Rena rama Rolf som en av sina favoritprogram💁🏽‍♂️
Se min edit förra inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in