2020-04-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Hur vet du det? Vad pratar du om för lockbete?

Jag ska, efter godkännande av min källa, förtydliga mig ...

Lockbetet var att lura med Johan på en utflykt, som LA visste att Johan ville göra, för att titta på ett visst sorts djur. Platsen där dessa djur befann sig är ensligt belägen, snudd på garanterat folktom vid den tiden på året.

I samband med utflykten mördades Johan. Efter gärningen undanskaffades och gömdes kroppen samt en viss speciell tillhörighet i nära anslutning till själva mordplatsen. Allt var noga förberett, Johans död var absolut ingen olyckshändelse.
Citera
2020-04-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Jag ska, efter godkännande av min källa, förtydliga mig ...

Lockbetet var att lura med Johan på en utflykt, som LA visste att Johan ville göra, för att titta på ett visst sorts djur. Platsen där dessa djur befann sig är ensligt belägen, snudd på garanterat folktom vid den tiden på året.

I samband med utflykten mördades Johan. Efter gärningen undanskaffades och gömdes kroppen samt en viss speciell tillhörighet i nära anslutning till själva mordplatsen. Allt var noga förberett, Johans död var absolut ingen olyckshändelse.

Kan du ge någon anledning till varför vi ska lita på din källa? Vore ju intressant att veta något om den här personen och att det inte är den här galningen som brukar hitta på saker titt som tätt om JA's försvinnande.

MAO hur vet den här personen detta?
Senast redigerad av pelle.snus 2020-04-15 kl. 11:05.
Citera
2020-04-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Kan du ge någon anledning till varför vi ska lita på din källa? Vore ju intressant att veta något om den här personen och att det inte är den här galningen som brukar hitta på saker titt som tätt om JA's försvinnande.

+1

Hela den där historien om att TW hade tillgång till en vit Amazon som var aktuell i tråden för några år sedan var ett resultat av att mytomanen i tråden satt med olika konton och PMade medlemmar med en massa "insatt" information som kom från fupen innan den blev offentlig och kryddade med en massa fria fantasier. Så var extremt vaksamma om ni får en massa revolutionerande ny information av någon via pm.
Senast redigerad av Fredrik 2020-04-15 kl. 12:15.
Citera
2020-04-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus

Jag litar på källan då skildringen av händelseförloppet kommer från en person som står LA väldigt nära ... tydligen berättade han en enda gång väldigt detaljerat om hur det hela gick till.

Jag förstår att andra ställer sig tveksamma då mycket har sagts och påståtts i den här sorgliga historien. Det finns mycket mer att säga men jag måste gå lite varligt fram.
Citera
2020-04-15, 22:57
Medlem
Är detta någon du träffat irl? Om det är någon som pmat dig på flashback så kan jag direkt säga att det är bluff.
Citera
2020-04-16, 06:06
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
+1

Hela den där historien om att TW hade tillgång till en vit Amazon som var aktuell i tråden för några år sedan var ett resultat av att mytomanen i tråden satt med olika konton och PMade medlemmar med en massa "insatt" information som kom från fupen innan den blev offentlig och kryddade med en massa fria fantasier. Så var extremt vaksamma om ni får en massa revolutionerande ny information av någon via pm.

Ja nu minns jag. Fy fan..
Senast redigerad av Crime-boy2 2020-04-16 kl. 06:45.
Citera
2020-04-16, 06:46
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Jag litar på källan då skildringen av händelseförloppet kommer från en person som står LA väldigt nära ... tydligen berättade han en enda gång väldigt detaljerat om hur det hela gick till.

Jag förstår att andra ställer sig tveksamma då mycket har sagts och påståtts i den här sorgliga historien. Det finns mycket mer att säga men jag måste gå lite varligt fram.

Vad får du ut av det här? Att sprida lögner?
Citera
2020-04-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Är detta någon du träffat irl? Om det är någon som pmat dig på flashback så kan jag direkt säga att det är bluff.

Inte pm på flashback ... personen som berättade för mig känner och har träffat källan.
Citera
2020-04-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vad får du ut av det här? Att sprida lögner?

Vilka lögner anser du sprids? Har du vad du anser vara en 'sannare' version av händelseförloppet så låt höra.

Vad jag får ut av detta är fullständigt irrelevant, det enda som räknas är att sanningen kommer fram.
Citera
2020-04-18, 14:22
Medlem
Mongoglads avatar
okej, för att vara kort och enkel : VAD har egentligen kommit fram i tråden om vi bortser från alla tomma rykten och trådsanningar som blivit?
kan ingen insatt skriva en sammanfattning av det vi vet, snälla.
jag har ledsnat på att läsa nya saker som senare visar sig vara bull, och skulle verkligen vilja veta vad som stämmer och vad som är påhitt!

hoppas innerligt nån erkänner och visar vart kroppen finns innan johans mor och far går bort!

mvh
mg
Citera
2020-04-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
okej, för att vara kort och enkel : VAD har egentligen kommit fram i tråden om vi bortser från alla tomma rykten och trådsanningar som blivit?
kan ingen insatt skriva en sammanfattning av det vi vet, snälla.
jag har ledsnat på att läsa nya saker som senare visar sig vara bull, och skulle verkligen vilja veta vad som stämmer och vad som är påhitt!

hoppas innerligt nån erkänner och visar vart kroppen finns innan johans mor och far går bort!

mvh
mg

Här är din sammanfattning ...

Anna-Clara och Björn vet redan vem som förde bort och mördade Johan, om gärningsmannens identitet har det aldrig varit något tvivel för dem. Enda anledningen till att fallet inte är löst 'officiellt' är att "Cirkus Van der Kwast-Pentinnen", den sk. "vittnesexperten" (för övrigt inblandad i fallet med mordet på lilla Kevin, och vi vet ju har duktig han var där) samt ett antal märkliga terapeuter och läkare (som gladeligen höll Quick med allehanda psykofarmaka) fick härja fritt och försöka binda Tomas Quick till gärningen.

Gärningsmannen är nu en gammal man, fortfarande i livet, har närstående som vet den mörka sanningen, och andra närstående som antagligen anar densamma. Det är dags att han erkänner sina gärningar, berättar allt, pekar ut var han gömde kroppen och den speciella ägodel Johan hade med sig på den ödesdigra utflykten.

Vill du veta mer ... då är "själv bäste dräng".
Citera
2020-04-21, 14:54
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Här är din sammanfattning ...

Anna-Clara och Björn vet redan vem som förde bort och mördade Johan, om gärningsmannens identitet har det aldrig varit något tvivel för dem. Enda anledningen till att fallet inte är löst 'officiellt' är att "Cirkus Van der Kwast-Pentinnen", den sk. "vittnesexperten" (för övrigt inblandad i fallet med mordet på lilla Kevin, och vi vet ju har duktig han var där) samt ett antal märkliga terapeuter och läkare (som gladeligen höll Quick med allehanda psykofarmaka) fick härja fritt och försöka binda Tomas Quick till gärningen.

Gärningsmannen är nu en gammal man, fortfarande i livet, har närstående som vet den mörka sanningen, och andra närstående som antagligen anar densamma. Det är dags att han erkänner sina gärningar, berättar allt, pekar ut var han gömde kroppen och den speciella ägodel Johan hade med sig på den ödesdigra utflykten.

Vill du veta mer ... då är "själv bäste dräng".

okej, tack!
det var en kort sammanfattning, men det var ungefär det jag undrade om.
ja, då antar jag att jag med fattar vem som troligen gjorde det då, dags att gubben pekar ut stället och erkänner så paret får bekräftat det dom "vet" sen länge då.
gubben borde erkänna för att slippa stå inför Gud med samma fråga med.

(konstigt att någon inte under alla dessa år torterat fram ett svar av honom, det hade jag gjort om det gällde mitt barn!)

hoppas det löser sig, detta fallet sitter i mitt bakhuvud sedan jag var barn och jag såg på nyheterna att Johan var försvunnen, jag hoppas verkligen han får upprättelse och får läggas i vigd jord och inte där han är just nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in