Citat:
Ursprungligen postat av
melvin99
Det känns ändå som att lättast var för LA att dumpa JA på jobbet.... sedan putsa bilen lite så vips inga spår alls..
Visst är det så. Lättast att lägga JA i riskavfalls-containern. Någon brännugn fanns inte på sjukhuset. Containern tömdes tror jag har läst flera gånger i veckan. En chaufför kom och hämtade containern och körde den till någon sopförbränning. Chauffören kollade såklart inte vad som fanns. Skulle inte heller jag gjort. Avfall från ett stort sjukhus inte så kul.
Fast jag tror ändå på nåt sätt att LA trots sitt drogade tillstånd inte riktigt vågade frakta JA till sjukhuset och containern. Skulle gissa på att JA är nedgrävd i trakten runt Lögdösjön. LA bedömde - tror jag - att en betydande risk fanns att någon kunde dyka upp i närheten av riskavfallscontainern. Och att då stå där med en kropp, om än liten, nja vet inte.
Dock tror jag att han kanske dumpade kläder och annat i containern. Ett vittne, en doktor, såg ju LA:s vita Amazon intill dörren till riskavfallet, och mindes dagen, ty det var doktorns födelsedag.
Spekulera gör vi och har gjort länge. Men LA vet. Och nu är det dags att han bekänner.
LA, du och din vita Volvo Amazon är sedda av flera personer intill A-C och Johans bostad. På morgonen 7/11. Du nekar. Du ljuger. Du har hotat Anna-Klara. Nu har ditt liv nått kvällningen. Bekänn. Björn och A-C har plågats länge nog nu.