2019-04-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
För några år sedan skrevs om att LA var sjuklig. Nån som vet nåt om LA:s tillstånd i dagsläget?

Vad jag minns så var det bara mytomanen i tråden som skrev att LA har prostatacancer.
Inget jag hört från någon källa med minsta trovärdighet, men jag kan ju ha missat något. Gubben är ju gammal och kan trilla av pinn när som helst.
Citera
2019-04-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vad jag minns så var det bara mytomanen i tråden som skrev att LA har prostatacancer.
Inget jag hört från någon källa med minsta trovärdighet, men jag kan ju ha missat något. Gubben är ju gammal och kan trilla av pinn när som helst.

Jaså det var vår vän mytomanen som skrev det. Då får nog uppgifterna tas med ett antal nypor salt...

Hursomhelst, LA är ju ingen ungdom. Därför bör han bekänna omgående.
Citera
2019-04-29, 11:31
Medlem
Här kommer delarna i Pelle Svenssons bok "Quick - Den stora rättskandalen" som berör Johanfallet.
https://www.mediafire.com/file/h2y60a0mag2sgdx/qdsr.rar/file

Mig veterligen så är Seppo och company fortfarande övertygade om Quicks skuld.
Citera
2019-04-29, 12:51
Medlem
Citat:
Här kommer delarna i Pelle Svenssons bok "Quick - Den stora rättskandalen" som berör Johanfallet.

Kanon Fredrik, tack för alla dina bidrag till tråden!
Citera
2019-04-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus

Kul att höra att det är uppskattat och att fler än mig är intresserade. Jag är ju själv uppväxt med detta fall och alla turer. Men då hade man ju inte tillgång till materialet på samma sätt som nu.
Citera
2019-04-29, 14:52
Bannlyst
Det känns ändå som att lättast var för LA att dumpa JA på jobbet.... sedan putsa bilen lite så vips inga spår alls..
Citera
2019-04-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus

Instämmer. Tack Fredrik. Är också i princip uppväxt med detta fall. Var 15 när Johan försvann.
Citera
2019-04-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvin99
Det känns ändå som att lättast var för LA att dumpa JA på jobbet.... sedan putsa bilen lite så vips inga spår alls..

Visst är det så. Lättast att lägga JA i riskavfalls-containern. Någon brännugn fanns inte på sjukhuset. Containern tömdes tror jag har läst flera gånger i veckan. En chaufför kom och hämtade containern och körde den till någon sopförbränning. Chauffören kollade såklart inte vad som fanns. Skulle inte heller jag gjort. Avfall från ett stort sjukhus inte så kul.

Fast jag tror ändå på nåt sätt att LA trots sitt drogade tillstånd inte riktigt vågade frakta JA till sjukhuset och containern. Skulle gissa på att JA är nedgrävd i trakten runt Lögdösjön. LA bedömde - tror jag - att en betydande risk fanns att någon kunde dyka upp i närheten av riskavfallscontainern. Och att då stå där med en kropp, om än liten, nja vet inte.

Dock tror jag att han kanske dumpade kläder och annat i containern. Ett vittne, en doktor, såg ju LA:s vita Amazon intill dörren till riskavfallet, och mindes dagen, ty det var doktorns födelsedag.

Spekulera gör vi och har gjort länge. Men LA vet. Och nu är det dags att han bekänner.

LA, du och din vita Volvo Amazon är sedda av flera personer intill A-C och Johans bostad. På morgonen 7/11. Du nekar. Du ljuger. Du har hotat Anna-Klara. Nu har ditt liv nått kvällningen. Bekänn. Björn och A-C har plågats länge nog nu.
Citera
2019-04-29, 17:55
Medlem
Citat:

Men Seppo och co tillhör inte begåvningsreserven. Johanfallet är en rättsskandal. Hade polismästare Stenberg fått hålla kvar LA så hade LA varit bakom lås och bom redan 1980. Men en ängslig åklagare släppte LA. Polismännen som satt dagar med LA märkte att han var på väg att vika.
Citera
2019-04-29, 17:58
Bannlyst
Ska vi skicka några fina Grattiskort till han nu i sommar då han fyller stort ?
Citera
2019-04-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvin99
Ska vi skicka några fina Grattiskort till han nu i sommar då han fyller stort ?

Å fasen ja. LA blir åttio bast! Ja nån typ av hälsning kanske. Typ:Grattis till åttio år, jag vet en som bara fick elva!
Citera
2019-04-29, 18:36
Medlem
Soterns avatar
Vad heter LA? Lite * i alla fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in