Citat:
Ursprungligen postat av
Arcabo
Det är inte alls obegripligt att han frikändes, det finns inga bevis alls mer än påstående och anklagelser. Inget teknisk bevisning mot LA överhuvudtaget, står ju i domen att Pelle svensson inte lyft fram något konkret bevis alls mot LA.
Vad är det för grundläggande fel på arcabo? Vad är det denne person inte förstår?
Hovrätten friade LA från mordåtalet, ja, där fanns ju ingen bevisning att tala om. Klart uppfattat.
ALLA indicier sammantagna ('påståenden och anklagelser') i fallet pekar dock på att LA förde bort Johan (olaga frihetsberövande), och eftersom Johan aldrig har återfunnits så är det högst sannolika att LA även dödade Johan, av olyckshändelse eller med uppsåt (dråp alt. mord), och gömde undan den döda kroppen (brott mot griftefriden).
OM LA hade haft ett '
legitimt ärende' i området den aktuella morgonen, som hos en älskare/älskarinna, så hade det varit enkelt att tala om det direkt för polis och andra utredare, och därigenom fått alibi. Istället har LA beslagits med att ljuga om precis allt och hela tiden, gång efter annan, om sina förehavanden, framför allt om att han inte skulle ha varit på plats.
Alla indicier pekar på en enda person, och dessa indicier är inga 'tillfälligheter' vilka som helst. LA är skyldig, det finns ingen annan sannolik gärningsman. Vem skulle den sannolika personen vara i så fall? Åter igen, LA hade möjlighet och motiv...
Att HR:s jurister och ledamöter verkade allt annat än vakna och inte förstod att tolka sambanden är bara att beklaga, samt att avfärda vittnen och andra händelser som mindre viktiga än LA:s egna lögner är fullständigt obegripligt.
Något som jag kom att tänka på;
var det någon utredare som kontrollerade vilka samtal som ringts till telefonen i ACs & Johans lägenhet, och om något kom från telefonkiosken som LA setts ringa från? Jag har inte sett det nämnas men jag hoppas ju verkligen att det gjordes. Någon?