2020-04-22, 08:16
Medlem
Karln är väl inte untouchable? Borde väl räcka att man tar lagen i egna händer och pressar honom?
Citera
2020-04-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
... en sammanfattning av det vi vet ...

Här följer fortsättningen på din sammanfattning.

Lyssna gärna på de fyra första avsnitten och avgör själv vem gärningsmannen är. Länk till första delen nedan. Håll till godo.

https://poddtoppen.se/podcast/1012855314/i-brottets-spar/johanfallet-avsnitt-1-forsvinnandet
Citera
2020-04-24, 15:51
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Karln är väl inte untouchable? Borde väl räcka att man tar lagen i egna händer och pressar honom?
nu förespråkar ju jag själv inte att göra så, men jag tycker det är konstigt att ingen redan gjort detta. det borde man inte dömmas för hårt av Herren för. som sagt, jag förespråkar det inte, men jag hoppas någon slår händerna av karln med hammre tills han pekar ut kroppen. sedan kan man kasta honom i en grop där han låtit pojkstackaren ligga!
nån bordde ju kunna få för sig att klippa av finger efter finger tills man vet detaljerat vad som hänt, eller åtminstone kolla med sanningsserum och lögndetektor, gärna med en galen snubbe från balkan som slipar motorsågskedjan framför gubben under förhöret.
hoppas gubben hamnar i helvetet länge när fanskapet biter i jorden, han borde inte få ligga ens i vigd jord!

Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Här följer fortsättningen på din sammanfattning.

Lyssna gärna på de fyra första avsnitten och avgör själv vem gärningsmannen är. Länk till första delen nedan. Håll till godo.

https://poddtoppen.se/podcast/1012855314/i-brottets-spar/johanfallet-avsnitt-1-forsvinnandet

tack så mycket!
ska kolla genom det ikväll, tack för hjälpen!
har ju inte lyssnat, men om det är så uppenbart är det ju ännu sjukare att polisen inte håller ett rejält batongförhör med karln!
även om gubben erkänner är det ju ändå inget straff att vänta, så hoppas in i det sista att han pratar och visar platsen så Johan får en vigd grav!
Citera
2020-04-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
nu förespråkar ju jag själv inte att göra så, men jag tycker det är konstigt att ingen redan gjort detta. det borde man inte dömmas för hårt av Herren för. som sagt, jag förespråkar det inte, men jag hoppas någon slår händerna av karln med hammre tills han pekar ut kroppen. sedan kan man kasta honom i en grop där han låtit pojkstackaren ligga!
nån bordde ju kunna få för sig att klippa av finger efter finger tills man vet detaljerat vad som hänt, eller åtminstone kolla med sanningsserum och lögndetektor, gärna med en galen snubbe från balkan som slipar motorsågskedjan framför gubben under förhöret.
hoppas gubben hamnar i helvetet länge när fanskapet biter i jorden, han borde inte få ligga ens i vigd jord!

tack så mycket!
ska kolla genom det ikväll, tack för hjälpen!
har ju inte lyssnat, men om det är så uppenbart är det ju ännu sjukare att polisen inte håller ett rejält batongförhör med karln!
även om gubben erkänner är det ju ändå inget straff att vänta, så hoppas in i det sista att han pratar och visar platsen så Johan får en vigd grav!

Ja, "polisiärt" är det här uppklarat. Synd att inte domstolen mäktade med att förstå vad de utredande poliserna insåg snudd på från dag ett, och definitivt efter att antal förhör.

Alla indicier och omständigheter pekar direkt åt ett enda håll och mot en enda person. Att det skulle finnas någon annan gärningsman än LA bär inte på något sätt sannolikhetens prägel.

Och ja, jag förstår precis hur du tänker när du nämner att ingen under alla år krossat LAs händer med en hammare eller klippt av hans fingrar ett i taget ... själv kan jag inte hjälpa att ordet "waterboarding" dyker upp i mina tankar.
Senast redigerad av GladaKalle 2020-04-25 kl. 19:33.
Citera
2020-04-25, 23:46
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ja, "polisiärt" är det här uppklarat. Synd att inte domstolen mäktade med att förstå vad de utredande poliserna insåg snudd på från dag ett, och definitivt efter att antal förhör.

Alla indicier och omständigheter pekar direkt åt ett enda håll och mot en enda person. Att det skulle finnas någon annan gärningsman än LA bär inte på något sätt sannolikhetens prägel.

Och ja, jag förstår precis hur du tänker när du nämner att ingen under alla år krossat LAs händer med en hammare eller klippt av hans fingrar ett i taget ... själv kan jag inte hjälpa att ordet "waterboarding" dyker upp i mina tankar.

nä helt sjuk att ingen gjort nåt faktiskt. hoppas n¨ån random bara kapar honom med motorsåg och ser till att banda allt gm får fram i paniken. jag menar inte att hetsa till liknande, men jag hoppas verkligen någon tar medborgaransvar och använder tillräckliga metoder på alla tänkbara sätt för att få fram sanningen en enda gång för alla för Johans skull! och såklart även hans föräldrar.
ett detaljerat erkännande borde ju egentligen komma relativt fort om ett koben krossar knäskålen och man tar ett stadigt tag i käken med en polygrip och masserar runt lite. nu uppmanar jag såklart inte till kriminella dåd, men personligen hoppas jag nån respektabel våldsverkare får för sig att göra sin moraliska samhällsplikt!

undrar om La läser tråden, hoppas han gör det och är paranoid så stressen ger fanskapet hjärnblödning. eller att det jävla snusket bara erkänner innan han icke förtjänade liv är över.
hoppas karma gör sitt med detta monster. han borde steglas offentligt på torget för det han gjort!
Citera
2020-04-27, 15:39
Avslutad
Är han inte död?
sen rätt många år tillbaka?
Citera
2020-04-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Är han inte död?
sen rätt många år tillbaka?

Nix, LA lever fortfarande.
Citera
2020-04-29, 15:31
Avslutad
Ok. tack för info.
Citera
2020-04-30, 10:47
Medlem
Citat:
Nix, LA lever fortfarande.

LA svårt sjuk i covid-19, har dubbelsidig lunginflammation och är svårt medtagen meddelar CT. Han nekas intensivvård. Det här kan skicka honom till helvetet nu, där han hör hemma! 👹👹👹👹👹
Citera
2020-04-30, 10:52
Medlem
Ibland överträffar verkligheten dikten .......
Citera
2020-04-30, 11:23
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viloplats-J.A.
LA svårt sjuk i covid-19, har dubbelsidig lunginflammation och är svårt medtagen meddelar CT. Han nekas intensivvård. Det här kan skicka honom till helvetet nu, där han hör hemma! 👹👹👹👹👹

Bra att du varierar sjukdomarna i alla fall. Sist var det väl prostatacancer?
Citera
2020-04-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viloplats-J.A.

"Chacun a sa place"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in