2021-03-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Tack för info, då vet jag! Har läst boken men ska ladda ner ljudversionen också, du har inte länken lättillgängligt här?

Trevlig helg!

Javisst https://www.mediafire.com/file/2hnw66dtbb9hnpj/FalletJohan.rar/file
Citera
2021-03-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Javisst https://www.mediafire.com/file/2hnw66dtbb9hnpj/FalletJohan.rar/file

Tack!!
Citera
2021-04-04, 01:35
Medlem
Otroligt sorgligt. Lider verkligen med föräldrarna. Minns när Johan försvann och man som barn fick lära sig ordet "kidnappning". Fattade väl i och för sig inte mycket då men rädd blev man. Såg hans glada ansikte överallt på löpsedlarna.
Citera
2021-04-12, 15:12
Medlem
Jag minns från när jag läste Fallet Johan för några år sedan att mitt i allt vidrigt och tragiskt så kunde jag inte låta bli att skratta åt Pelle Svenssons och försvarsadvokaten Olof Arvidssons replikskiften och hävdelsebehov i rättegången.
Det var som att Johan Asplund var mindre viktig än deras två egon och behovet av att förnedra varandra. Emellanåt blev det rent dråpligt.

Jag ser även nu i domen från 1985 att Svensson tillerkändes 197.480kr, medan Arvidsson tillerkändes 236.388kr, varav 29.701kr för tidsspillan.
Redan då fick advokater oetiskt höga ersättningar för sina uppdrag. Likaså att "tidsspillan" redan då användes för rent mygel.
Citera
2021-04-14, 02:02
Medlem
Citat:
På morgonen den sjunde november år 1980 får Johan frukost på sängen av sin mamma precis som vilken annan dag som helst. Eftersom det inte är någon gymnastik på schemat i skolan så bestämmer mamma Anna-Clara att Johan ska ha skjorta på sig. Kläderna läggs fram på sängen, kläder som passar bra när Johan senare samma dag ska åka hem till sin pappa. Klockan 07:45 är det dags för mamma Anna-Clara att bege sig iväg till jobbet tillsammans med en arbetskamrat som har sovit över och Johan ligger kvar i sängen för att läsa lite innan han går till skolan.

KRIMINALHISTORISKA BLOGGEN
Citera
2021-04-25, 13:03
Medlem
Jag är övertygad att Johan är begravd på nåt ställe där man har missat att leta.
Mördarn vet var. Ingen annan vet.
Så länge denne inte yppar nåt så blir kvarlevorna kvar där de är. Och Johans föräldrar får aldrig sin son i vigd jord, och de får ingen grav att gå till.
Efter snart 41 år borde föräldrarna få göra ett avslut. Det är de värda.
Citera
2021-05-23, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Jag är övertygad att Johan är begravd på nåt ställe där man har missat att leta.
Mördarn vet var. Ingen annan vet.
Så länge denne inte yppar nåt så blir kvarlevorna kvar där de är. Och Johans föräldrar får aldrig sin son i vigd jord, och de får ingen grav att gå till.
Efter snart 41 år borde föräldrarna få göra ett avslut. Det är de värda.

Problemet här är ju att mördaren (eller dråparen, detta går inte att klarlägga) är avliden sedan länge.
Citera
2021-05-23, 13:02
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Problemet här är ju att mördaren (eller dråparen, detta går inte att klarlägga) är avliden sedan länge.

Han lever. 81 år.
Citera
2021-05-23, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Han lever. 81 år.

Åfan, då rörde jag ihop honom med nåt annat fall då.
Citera
2021-05-29, 08:54
Medlem
Om vi leker med tanken att LA nu är skyldig, då mycket pekar på det, så har det också spekulerats om han faktiskt erkänt för någon. Vi måste såklart tänka oss att det inte går att bevisa att hans syfte var att döda någon, det kan ju ha hänt en olycka eller så. Har han då sagt sanningen åt någon som håller tyst? Det har spekulerats att hans syster skulle veta något, då han var på middag där den dagen. Men är det så troligt? Hur bra syskonrelation man än har, så räcker det för att försvara ett barnamord?
Citera
2021-05-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Om vi leker med tanken att LA nu är skyldig, då mycket pekar på det, så har det också spekulerats om han faktiskt erkänt för någon. Vi måste såklart tänka oss att det inte går att bevisa att hans syfte var att döda någon, det kan ju ha hänt en olycka eller så. Har han då sagt sanningen åt någon som håller tyst? Det har spekulerats att hans syster skulle veta något, då han var på middag där den dagen. Men är det så troligt? Hur bra syskonrelation man än har, så räcker det för att försvara ett barnamord?

Jag har jävligt bra relation med mina syskon. Men om nån av dem skulle berätta att de begått ett våldsdåd mot ett barn, då jävlar åkte jag direkt till polisstationen.
Citera
2021-06-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pwe
Är det någon som kan bekräfta att "Viloplats-J.A." avlidit i corona ?

Ju mer begripligt du pratar desto högre är chansen att du erhåller ett seriöst svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in