2020-04-06, 09:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Informera om att Sverige har sitt första IVA-fall i den åldersgruppen?

Jaha, vad säger det gruppen då?

Det dör ju varje år yngre människor både i kända och okända sjukdomar. Naturligtvis kommer det att vara någon yngre med kända eller okända sjukdomar som drabbas i covid-19. Vore ju oerhört märkligt annars.
Citera
2020-04-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Samma här, dom flesta är likgiltiga. Men jag börjar känna att vi Skåningar börjar tröttna lite på det här med att sitta hemma och se våra affärer och restauranger gå i konkurs med så väldigt väldigt få smittade och döda.

Det är samma med mig, jag isolerar mig 100% frivilligt och går bara ut med hunden och handlar mat. Annars är jag hemma. Men hade jag blivit tvingad av staten att vara hemma hade jag nog mått sämre och känt än mer hat mot politiker och regeringen.

Det är ju märkligt att svensken är så jävla dum i huvudet och saknar omvärldsperspektiv samt total brister i förmågan att jämföra hur bra vi har det jämfört med alla miljoner människor i flyktingläger, krigsdrabbade länder och de som lever i extrem fattigdom.

Gnälla över om det skulle bli karantän...
Citera
2020-04-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vet ej om det redan har kommit fram att England premiärminister troligtvis behövde extra syre plus att man tog blodprover och röntgade hans lungor. Han har haft feber i 11 dagar och han är trött. Många Corona-patienter dör ju under den andra veckan.

Problemet är att det inte finns någon självklar ersättare för honom. Det existerar inte någon vice premiärminister utan i så fall kan hans ersättare bli utrikesminister eller någon annan minister. Det är oklart.
"(Publisert igår kl. 22:24) Sykehusbesøket reiser naturligvis spørsmål ved hvor syk Johnson er.

Men det er lagt planer dersom Johnson ikke lenger skulle kunne klare jobben sin. Det er bestemt at i et slikt tilfelle vil utenriksmininster Domoinic Raab ta roret."
https://www.nrk.no/urix/statsminister-boris-johnson-innlagt-pa-sykehus-1.14974280
Citera
2020-04-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det man sår får man skörda.

De statliga institutionerna har sått en draksådd, där egocentrism premierats.

Det är svenskt näringsliv som sätter agendan.

Citat:

Förnuft, egoism, kapitalism och en romantisk livskänsla

https://timbro.se/forlag/fornuft-egoism-kapitalism-och-en-romantisk-livskansla/

Politiker lyder.
Citera
2020-04-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det har stått äldre i förråd som plockas fram. 200 at nya kommer i April, de övriga 800-900 st Getinge bygger på en månad skickas utomlands
Takk for informasjon! Sendes respirartorer utenlands, selv om Sverige kan ha behov for noen av disse respiratorene selv? I så fall hvorfor?
Citera
2020-04-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Dom har ju gått ut och sagt att han mår bra och förväntas vara tillbaka att arbeta på distans snart.

Vad skulle de annars göra? Säga att han mår skit och har svårt att andas? Och att det kanske är dags att komma överens om en efterträdare ifall..?

Om Trump eller Putin skulle bli smittade och må dåligt tror du att det skulle kommuniceras till oss innan det var ett absolut måste?

Finlands president (Kekkonen) var dement i flera år men man fortsatte o låtsas att han var ok.. tills det inte gick längre.
Citera
Medlem
Är det bara jag eller känns det inte som om Giesecke, Tegnells företrädare, mer och mer tar över som den rösten folk lyssnar på och som blir en ”lykta i mörkret” för många.

Det kan inte vara kul för Tegnell, att hans företrädare kommer tillbaka och får ta över. Vilket underbetyg, vilket misslyckande.
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Det dör ju varje år yngre människor både i kända och okända sjukdomar. Naturligtvis kommer det att vara någon yngre med kända eller okända sjukdomar som drabbas i covid-19. Vore ju oerhört märkligt annars.
Men den där stjärtiga attityden du har! Har du förlorat pengar eller är du ett myndighetstroll?
Det har hela tiden hävdats att yngre är immuna, att det endast är äldre äldre som far illa.
Det är en ny sjukdom och därför intressant att höra om fall som dessa.
Citera
Medlem
Citat:

Jaja du har tydligt basunerat ut din inställning om att man egentligen borde släppa lös allting eftersom folk kommer dö ändå av något. Lite ofräscht, men du får ha din åsikt. Du kör säkert inte med bilbälte och är troligtvis en vaccinationsmotståndare också.

Finns människor till allt tydligen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag hade, som jag skriver, önskat att få en mer vederhäftig information om detta än via babblaren Oscarssons Facebook-sida.

Ja jag läste originalartikeln i den danska tidningen Berlingske. Rätt mycket oklarheter där. När är proverna tagna undrar jag främst.

Jag är mer intresserad av stickprover från tex Stockholm.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Läste att Boris togs till sjukhuset för att de skulle ta prover (vilket jag tolkar som att han inte skulle få syrgas eller respirator (ännu))
Det faller ju på sin egen orimlighet. Boris är redan testad och han är positiv, man utsätter väl inte andra människor för smitta genom att transportera honom till sjukhuset om det inte är absolut nödvändigt? Då låter man hellre någon läkare komma till honom för att utföra några tester.

Jag tolkar det som att Boris är sjukare än vad som sagts och behöver hjälp at andas. Hur allvarligt läget är vet jag inte.
Citera
2020-04-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Bor för tillfället i Region Kronoberg med 0 döda och få smittade. Här börjar också uppstå en viss irritation över de enorma konsekvenser stockholmares nonchalans och somaliers....fått för hela Sverige.

Håller med Stockholmsviruset borde inte få förstöra för resten av Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in