Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tegnell har med bestämdhet påpekat ett antal gånger att han vill att så många som möjligt skall smittas just för att hans teori är att det skall sluta med flockimmunitet och då måste de man påstår vilja skydda dö och det säger man inte.
Tegnell kommer med alla medel se till att allt som motverkar smitta inte skall användas.
De räknar med att de man påstår sig vilja skydda dör och helst i mindre snabbt förlopp så att IVA platser räcker till.
Så tolkar jag allt. Kan ha fel, kan ha rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Ezpecial
Jag tror du har helt rätt i vad du skriver, Tegnell utför sitt eget experiment och han har förmodligen med övriga inom FHM räknat på olika förlopp och utgång av deras strategi.
Han har redan från början haft för avsikt att låta smittan vara och inte stoppa den, vilket skulle varit det mest logiska agerandet inledningsvis.
Oavsett om det var logiskt eller inte, så var det det tillvägagångssätt som WHO rekommenderade,
det här viruset är alldeles för smittsamt och genererar för höga sjuktal för att släppas lös i samhället,
och det visste svenska FHM mycket tidigt, precis som alla andra,
helvete -jag som inte varken är utbildad på sånt här eller har erfarenhet av sånt det, förstod ju vad WHO sa på sina pressträffar, och det som Dr. Bruce Aylward berättade efter sitt besök i Kina.