Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Javisst man kan kritisera regeringen (eller egentligen riksdagen som stiftar lagar) även om det här är fel tråd (det finn ju en politikdel i forumet, detta är en vetenskapstråd).
Men jag blir så trött på IDIOTER som uttalar sig i starka ordalag om saker som de uppenbarligen inte har en susning om.
Jag röstar inte på nåt av regeringspartierna. Inte heller på oppositionen men väl på ett av regeringens stödpartier.
Men jag tycker att regeringen har skött sig OK (men kanske inte mer än så). Jag har skrivit tidigare i tråden att jag tycker Tegnell varit saktfärdig men jag tror att vi reder ut det här.
Regeringen var snabba med att ändra smittskyddslagen (t o m under en helg) och de har gett 100 miljarder till regioner och kommuner.
Det tror jag är viktigare än signalpolitik.
Är det så svårt att se inkompetensen?
31. december 2019, Taiwan rapporterar att kinesiska sjukvårdspersonal är smittade. Indikation på smitta från människa till människa.
WHO vill inte använda sig av källor från Taiwan, då "Taiwan inte är ett land, men en del av Kina".
ALLA VET ATT WHO INTE LYSSNAR PÅ TAIWAN!
16. januari 2020, FHM:
Citat:
Det finns ännu inga säkra bevis för överföring från människa till människa.
– För att det ska bli stora utbrott krävs att viruset är bra på att sprida sig från människa till människa. Så verkar det inte vara i det här fallet, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/januari/nytt-coronavirus-upptackt-i-kina/
Kina väntade sannolikt minimum i 4 veckor med att rapportera att viruset sprider sig från människa till människa.
Det är en sak att WHO ignorerar Taiwan, men att FHM ignorerar Taiwan är ren inkompetens.