2020-03-30, 09:46
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Det kommer minst en andra virusvåg efter sommaren enl. "experterna", det blir fler än 1 utbrott tyvärr. Så blås inte faran över ännu. Karantäner och begränsningar kommer troligtvis fortsätta resten av året.
Det blir bara fraktflyget som kommer överleva det här stålbadet med hyfsade siffror.
Citera
2020-03-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Det kommer minst en andra virusvåg efter sommaren enl. "experterna", det blir fler än 1 utbrott tyvärr. Så blås inte faran över ännu. Karantäner och begränsningar kommer troligtvis fortsätta resten av året.
Det blir bara fraktflyget som kommer överleva det här stålbadet med hyfsade siffror.

Ingen chans alls att det blir karantän efter sommaren. Alla länder kommer att misslyckas med karantänerna fram till sommaren och tillräckligt många kommer att smittas nu så problemet blir betydligt mer hanterbart till hösten. Möjligtvis med undantag av de mest "framgångsrika" rika länderna som Singapore och Sydkorea. Till sommaren är det över.

Det är vad som styr mig åtminstone. Allt som fortfarande finns i räntefonder skall in på börsen någon gång i Juni Då får det bära eller brista. Inte tillräckligt riskbenägen för att ta ut ett bolån men åtminstone bekväm med att allt jag äger ligger i aktier...

Det blir lite småköp innan sommaren också. Blir nog lite Securitas och kanske några Scandic nu i veckan. Får en utdelning i morgon som måste placeras
Citera
2020-03-30, 09:59
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Jag kan inte begripa varför Investor inte rasar mer än vad dom har gjort. Flera stora bolag som ingår är nedstängda pga. corona och kommer troligtvis vara nedstängda kanske månader till. Dom måste få ett enormt tapp i årets omsättning som måste slå igenom någon gång i resultatet. Börsen brukar ligga 1 år före verkligheten brukar vissa säga.
Citera
2020-03-30, 10:19
Medlem
Citat:
Jag kan inte begripa varför Investor inte rasar mer än vad dom har gjort. Flera stora bolag som ingår är nedstängda pga. corona och kommer troligtvis vara nedstängda kanske månader till. Dom måste få ett enormt tapp i årets omsättning som måste slå igenom någon gång i resultatet. Börsen brukar ligga 1 år före verkligheten brukar vissa säga.

De har en fin kassa. SEK är lågt så utländska förvaltare köper upp det fina bolaget. Starka ägare i grunden. Investmentbolag som äger x antal andra bolag i x antal branscher = stabilt.

Köp Norwegian om du vill ha skitbolag som rasat. Investor kommer aldrig rasa på samma sätt.
Citera
2020-03-30, 10:20
Medlem
Citat:

Du skriver en massa skit bara.

Missade du botten? Är det det som gnager dig?

Du borde inte ha varit så dum och girig. Du borde ha köpt när S&P 500 låg <2200.
Citera
2020-03-30, 10:41
Medlem
Pengabingens avatar
Har vi några fina bears tips inför dow Jones öppnande?
Citera
2020-03-30, 10:43
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

Verkligen inte, finns många andra segment som blomstrar just nu.
Citera
2020-03-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Har vi några fina bears tips inför dow Jones öppnande?

Nej, du kommer att förlora dina pengar.

Shorta borde du gjort när s&P500 låg på 3380. Inte när den backat -25%...

Nu kommer alla småsparare och ska shorta likt idioter. Smart money köpte när börsen var låg och shorta när den var hög. Inte tvärtom.
Citera
2020-03-30, 10:50
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-das1
Det kommer nog jag göra, sälja runt lunch och köpa björn över helgen. Om inget nytt framkommer under förmiddagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Gör som du vill. Indexterminer går fn i blått.
https://www.ig.com/se/index
Hur gick dina indexterminer?

När jag kollar på grafen så ser det ut som att omxs öppnade på rött och nu är den björnen såld. Gick bra under fredag och måndagsöppning även denna gång.
Citera
2020-03-30, 10:55
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Nej, du kommer att förlora dina pengar.

Shorta borde du gjort när s&P500 låg på 3380. Inte när den backat -25%...

Nu kommer alla småsparare och ska shorta likt idioter. Smart money köpte när börsen var låg och shorta när den var hög. Inte tvärtom.

Du missar poängen med att börsen förmodligen kommer gå ner mer jag tror vi är inne i en dead cat bounce, USA kommer vara ledande i börskraschen iom corona, spelar ingen roll hur mycket pengar dom än trycker för att dopa marknaden och folk försöker ignorera pandemin.
Citera
2020-03-30, 11:13
Medlem
KlingoKlang50s avatar
BS Investor rasade till 100 spänn under Finanskrisen, Vi har värre utgångsläge nu att veva igång skiten igen. Jag tror att det är dom själva som återköper för att hålla kursen uppe.

Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
De har en fin kassa. SEK är lågt så utländska förvaltare köper upp det fina bolaget. Starka ägare i grunden. Investmentbolag som äger x antal andra bolag i x antal branscher = stabilt.

Köp Norwegian om du vill ha skitbolag som rasat. Investor kommer aldrig rasa på samma sätt.
Senast redigerad av KlingoKlang50 2020-03-30 kl. 11:18.
Citera
2020-03-30, 11:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Tysk finansminister tog sitt liv.

Faller Tyskland, faller euron.
Då är det dags att ta en titt på Tysk industri. Simens, Bayer o deras bilindustri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in