2020-03-30, 00:01
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Är också sugen på något/några flygbolag!
Eller tillverkare, som Airbus? Flygplanen blir gamla och nya flygplansflottor kommer behöva tillverkas.
Citera
2020-03-30, 00:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Lovande av Trump hittills. Mycket fokus på att supply chains i USA inte är påverkade och att allt rullar på framgångsrikt.

Snabba test på bara några minuter börjar användas 1 April och man testar olika mediciner osv osv.

Tror vi kanske öppnar på lite minus (1-2%) men avslutar starkt.
Citera
2020-03-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Lovande av Trump hittills. Mycket fokus på att supply chains i USA inte är påverkade och att allt rullar på framgångsrikt.

Snabba test på bara några minuter börjar användas 1 April och man testar olika mediciner osv osv.

Tror vi kanske öppnar på lite minus (1-2%) men avslutar starkt.

Han nämnde väl att det ska tillverkas ”ventilators” som aldrig förr framöver av några amerikanska bolag bl.a. också.
Citera
2020-03-30, 00:12
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Han nämnde väl att det ska tillverkas ”ventilators” som aldrig förr framöver av några amerikanska bolag bl.a. också.

Det stämmer! Och att han tror att peaken kommer om 2 veckor.
Citera
2020-03-30, 00:20
Medlem
Spalkins avatar
Citat:

Inte bara det, han har dragit i presidentspaken och åberopat the Defense Production Act. Flera bolag tvingas nu till att producera allt från skyddsvisir, masker och ventilators.
Citera
2020-03-30, 01:23
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
jag läste i nån tidning att det håller på att gå ännu mer åt helvete för sas.
hoppas dem klarar krisen

det är ett under att aktien har hållit konstant vid runt 8.50 dessa veckor.
den kommer säkert rasa till 4
Du får backa upp dina påståenden med källor om du vill bli tagen seriöst av andra på forumet istället för att skriva att du läst det i "nån tidning" - du skulle lika gärna kunna hört det från "nån snubbe på stan", eller hur? Hur ska det kunna gå ännu mer åt helvete för SAS när nästan all flygtrafik stängts ner vill jag också att du förklarar. Att planen står stilla på marken med permitterad personal vet marknaden om. Att Danmark och Sverige äger aktier i SAS och kommer rädda den från konkurs vet marknaden om. Sas är ett stort företag som inte har samma risk som t.e.x. Norwegian.

Det finns fortfarande en del linjer och nya öppnas till och med:
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/03/26/sas-sas-apner-ny-rute-til-lakselv.html

Ditt rena rama skämt om 4 KR får du gärna motivera, du anser alltså SAS vara värt knappt 1,5 miljard kronor med deras marknadsposition, ägare, personal och flygfotilj? Men nu tror jag att du tog siffran från röven i och för sig. Jag skulle lika gärna kunna säga att SAS kommer kosta 30 KR när året är slut, precis lika trovärdigt.
Citera
2020-03-30, 01:28
Medlem
Citat:
Vilka aktier är ni sugna på att köpa under denna period och vid vilken kurs kommer ni isåfall slå till?

Jag är sugen på pepsiCo, Exxon, Visa och Indutrade bland annat men avvaktar ett tag till.

Har du något att dela varför just dessa är intressanta?
Citera
2020-03-30, 02:21
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amfoms
Volvo rasade från 198 kr till 96 kr över natt.
Nu ligger den på ca 102 kr. Fyndpris.

102 är inte fyndpris om den åker under 50 kronan.
Citera
2020-03-30, 04:47
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Du får backa upp dina påståenden med källor om du vill bli tagen seriöst av andra på forumet istället för att skriva att du läst det i "nån tidning" - du skulle lika gärna kunna hört det från "nån snubbe på stan", eller hur? Hur ska det kunna gå ännu mer åt helvete för SAS när nästan all flygtrafik stängts ner vill jag också att du förklarar. Att planen står stilla på marken med permitterad personal vet marknaden om. Att Danmark och Sverige äger aktier i SAS och kommer rädda den från konkurs vet marknaden om. Sas är ett stort företag som inte har samma risk som t.e.x. Norwegian.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/03/26/sas-sas-apner-ny-rute-til-lakselv.html

Ditt rena rama skämt om 4 KR får du gärna motivera, du anser alltså SAS vara värt knappt 1,5 miljard kronor med deras marknadsposition, ägare, personal och flygfotilj? Men nu tror jag att du tog siffran från röven i och för sig. Jag skulle lika gärna kunna säga att SAS kommer kosta 30 KR när året är slut, precis lika trovärdigt.

nej, inte om hela flottan står still....
Citera
2020-03-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amfoms
Volvo rasade från 198 kr till 96 kr över natt.
Nu ligger den på ca 102 kr. Fyndpris.
Var får du dina siffror från?

Volvo B låg på 173,45 den 20 feb och rasade sedan till 95,74 under nån vecka och gick sedan upp lite igen till 113,40 nu i fredags vid stängning.

Kursen låg nere på 128,50 den 3 oktober, 125,9 den 26 augusti och 132,75 den 31 maj. Mao har den marginellt sjunkit jämfört med bottennoteringar förra året. Måhända var 95 kr ett bra pris, men jag tror inte det går utesluta att den sjunker ytterligare och köpa den för 113 kr i nuläget när krisen bara börjat för Volvo känns inte som ett fynd i mina ögon.

Utdelningen lär ju slopas helt med efter påtryckningarna kommit, ser inte bra ut att först få halva personalkostnaden betalad av staten och sedan dela ut miljarder..
Citera
2020-03-30, 08:46
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund

köpte du sas?... oj.

när alla planen står på marken?
det var väl inte världens bästa köp eller hur
Senast redigerad av stahlhelm1916 2020-03-30 kl. 08:49.
Citera
2020-03-30, 09:08
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
köpte du sas?... oj.

när alla planen står på marken?
det var väl inte världens bästa köp eller hur

"Corona är över till påsk, då dundrar alla iväg till Thailand igen". Folk här verkar inte förstå att även under bra tider är nästan alla flygbolag notoriskt olönsamma. Corona kommer antagligen totalt ta kol på många och brutalt skada de andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in