2020-03-26, 22:00
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Man har ju lite smått ångest över att man gick likvid just idag. Verkar som det blir en jävla hausse nu med fomo. Sjukt isåfall egentligen, ibland är börsen bra konstig

Du kan säga det igen:
-Vi väntar på siffror från första kvartalet från Kina som knappast ser bra ut.
-Indien stänger ner.
-Coronan har tagit grepp om Europa och blir stegvis värre.
-I USA går Coronan framåt med stormsteg och svårt att förutsäga hur det går i längden.
-Massiva arbetslöshetssiffror från USA denna vecka.
-Oljepriset sjunker.

Jag skulle vilja påstå att jag aldrig gissat så fel, men när jag ser på denna lista så kan jag aldrig tänka mig att jag skulle ha dragit slutsatsen att anmälan om stödpaket skulle offseta alla de andra negativa signalerna från verkligheten. Vid tidigare krascher har börsen fått arbeta sig tillbaka under åratal.
Börsen är helt frånkopplad riktiga världen just nu, om inte några som sitter på triljarder beslutat att gå in långsiktigt just nu.

Jag kommer att lära mig en hel del nytt om börspsykologi i den nya globala världen om detta blir en V-sväng.
(hur det skall betalas för kalaset i längden förstår jag dock inte alls)
Senast redigerad av Kh4n 2020-03-26 kl. 22:02.
Citera
2020-03-26, 22:02
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Man har ju lite smått ångest över att man gick likvid just idag. Verkar som det blir en jävla hausse nu med fomo. Sjukt isåfall egentligen, ibland är börsen bra konstig

Äsch.. Agerar man så blir det fel ibland, det hör till.. Själv sålde jag 500 SWMA i eftermiddags på ren gut feeling. Jag är således fortfarande i ett trader-mode framför ett förvaltar-mode.

Dessutom har jag torrt krut ifall det bär av söderut.

Bankdirektör Svenne I Banan har påtalat att en botten ofta blir i W-form.

Jag är inte rädd för att göra korkade ekonomiska beslut, jag är rädd för smittan...

SÄTT HELA JÄRVA I KARANTÄN NU. Det är där vi ser ett kluster.
Citera
2020-03-26, 22:13
Medlem
28dagar-senares avatar
I Djungelboken minns vi när puman Baghera tillrättavisade björnen Baloo med att säg mig? säg mig? När du knockar dina elever hur ska de minnas vad de har lärt sig?
Citera
2020-03-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Jag sa i måndags att börsen kommer gå upp 20-30% på en vecka när det väl vänder. Börsen har hittils gått upp 20-30% denna vecka.

Saknade min analys verklighetsförankring?
Vad säger du om imorgon, köpa björnar över helgen?
Citera
2020-03-26, 22:19
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det kommer nog jag göra, sälja runt lunch och köpa björn över helgen. Om inget nytt framkommer under förmiddagen.
Citera
2020-03-26, 22:20
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag gick in i bearet men snabbt ut när den mötte motståndet flera gånger. Sen köpte jag en mini future long som jag tänkte sitta längre i men tog vinsten.

Tabbade mig idag när DJ gick upp 3% sen ner 3,5% för att sen studsa upp igen. Sjuka svängar.
Ja, det är svårt att hänga med. Lyckades pricka toppen på olja. Sålde tjuren och sen köpte tillbaka efter raset. Hoppas det går upp lite imorgon innan jag säljer inför helgen.

Silvret klantade jag mig med idag.. Svårläst.
Citera
2020-03-26, 22:21
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:

Kommer göra ont i rumpan ifall börsen tar igen det som förlorats.
Citera
2020-03-26, 22:22
Medlem
Citat:

Du får ursäkta, men jag har faktiskt ingen aning var det tar vägen just nu.
Citera
2020-03-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Du får ursäkta, men jag har faktiskt ingen aning var det tar vägen just nu.
Samma här. känns hela tiden som 50/50 upp eller ner..
Citera
2020-03-26, 22:26
Medlem
Pengabingens avatar
Samtliga börser i väst duperades med samma branta backe under torsdags kvällen, är det goda krafter bakom eller är det någon som kommer skapa panik imorgon, kanske inte var så dumt av Roberto att sälja av.
Citera
2020-03-26, 22:35
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-das1
Det kommer nog jag göra, sälja runt lunch och köpa björn över helgen. Om inget nytt framkommer under förmiddagen.

Gör som du vill. Indexterminer går fn i blått.
https://www.ig.com/se/index
Citera
2020-03-26, 22:39
Medlem
RobertoSavianos avatar
Tack för allt pepp måste jag säga ändå! Värmer!

Jag har ändå typ 75% i fonder så jag missar inte hela uppgången utan blir ju en ner-upp, men det blir ju lite tråkigt om jag inte får köpa på mig mer på “botten”, men får skylla mig själv isåfall för att jag valde att swingtrejda i det här läget istället för att investera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in