2020-03-29, 19:03
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Danmark Norge har inte lyssnat på sina experter, politiska panik beslut. Finland har kvinnor som ledare, mer än så av deras åtgärder och övrigt samhällsskick vet jag inte.

För övrigt, masstester som nu regeringen beslutat om pga Moderaterna kommer användas för att hålla ekonomin igång, till kostnaden av en liten ökning av smittspridning. Dessa beslut är exempel på avvägningar som varje nation får göra och inte grundar sig på vetenskap.
Hur vet du hurvida dom lyssnat på sina experter? Alla experter utom dom svenska säger samma sak... Hur djävla dum kan en människa vara alltså?
Citera
2020-03-29, 19:03
Medlem
Är det läge för Sverige att lätta på rekommendationerna redan nu när det ser ljusare ut?
Citera
2020-03-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det finns siffror att jämföra, ökningen i Sveriges kurva är lägre än många länder. Trots att vi gör "ingenting".

Kolla kurvan. Kurvan går uppåt alltså kan man inte påstå att det blir färre eller mindre döda i Sverige. Tvärtom har de ökat senaste veckan.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Det har med stereotypiska svenska arrogansen att göra. Man ser hellre fin ut än effektivt tar sitt ansvar i trånga utrymmen med folk. Sammarbete existerar inte i egoisternas land.

Fördelen med mask i Sverige är att endel blir direkt rädda. Har en bekant som bär mask. Några iprincip springer ifrån honom vad han berättat. Så otroligt effektivt ur den aspekten för att skydda sig
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Åh herre min skapare! Turkiet fortsätter att stiga rätt upp som en raket och har gått från 0 upp till snart 10 000. Vilken dag som helst så kvalificerar dom till att bli det nya epicentret...
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Är det läge för Sverige att lätta på rekommendationerna redan nu när det ser ljusare ut?

Nej för fasen. Där är vi absolut inte ännu skulle jag vilja påstå.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jag tycker det är allvarligt att runt 130 personer dött, det behöver inte bli 2000 innan man tycker det är allvarligt.

Tyckte du att säsongen 17/18 var allvarligt då över 1000 dog i influensa? Nej du visste förmodligen inte ens om det.

Det är klart att varje dödsfalls är tragisk för någon. Någon kan ha mist en far, en mör, en morfar, en farfar, etc. Dock är detta livet. Folk föds, folk dör, folk blir sjuka, etc.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej här kör vi vad som är bäst för oss själva.

Ja så du instämmer, arrogans, narcissism och egoism. Inget teamwork utan man tänker endast på sig själv och då går det som det går i Sverige, åt fel håll. :-)
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Snuttis har dock helt rätt och förklarar det dessutom på ett bra sätt. Det är synd inte journalister tycks begripa detta. Det är först om vi ser en signifikant relativ ökning av unga dödsoffer som knappast kan förklaras med slumpen som det börjar bli värt att påpeka en eventuell trend.
Jaha, har jag påstått annat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Tror gör man i kyrkan. Nu är vi ju i princip där Italien var när det började braka.
Dom där två veckorna som folk här yrar om har gått nu. Finns väl ingen med sunt förnuft som tror att springa runt och smitta varann är bra strategi?
Jo det tror jag.
I långsam takt och inte på ålderdomshem.
Citera
2020-03-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vad fan är det här?

Vårdpersonalen bryter ihop när Mohammad bjuder på pizzor.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/personalen-bryter-ihop-i-tarar-nar-mohammad-skanker-pizza/

Känns som Mohammad ville framstå som en riktigt schysst snubbe, lämpligt att aftonbladet kontaktades i samband med det här.

Hade räckt med att personalen sa: fan vad schysst att du bjuder på pizza.

Men att bryta ihop och börja lipa känns lite överdrivet.

iallafall schysst av Mohammed att han bjöd på pizza.

Hade Mohammed skänkt tiotusen skyddsmasker kan jag kunnat förstå om man blev lite tårögd.

Men för en sunkig pizza?

Hajar inte att man börjar böla för det.

Vad tycker ni?

Sådana här sensations nyheter är vanligt förekommande utav mainstream media i tider som dessa. Alltid är det dom snälla och goda invandrarna som lyfts fram, propagandister som dom är.

Att Alternativ För Sverige skänkte ansiktsmasker till ett corona drabbat äldreboende i Stockholm har ingen media tagit upp vad jag vet.

Det säger en del om deras agenda, att en svartskalle skänkt bort en bit deg med ost på värderas tydligen högre.
Senast redigerad av Infiltrerat-Forum 2020-03-29 kl. 19:08.
Citera
2020-03-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Parkeringen skulle ha varit TOM!!!

Ska det verkligen vara så förbannat svårt att förstå 2 enkla ord som STANNA HEMMA!

Vi ska STANNA HEMMA för att inte sprida smittan mer. Även dom som inte ens känner sig det minsta sjuka kan vara smittbärare. IDIOTER
Parkeringen vid Ikea i kungens kurva var full i dag. Även utanför gallerian där. Inte sett så fullt med bilar sen i julas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in