2020-03-29, 14:49
Medlem
Hur ser kurvan ut i Sverige just nu? Vill minnas att det spekulerades om här på forumet att det skulle vara flera hundra dödsfall vid det här laget. Hittills har väl 110 tragiskt strukit med.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnblond
Haha...så min fråga gick inte att besvara? Om jag vore ett rysstroll hade jag haft samma agenda som du och att jag bara har 86 inlägg som knappast är politiska måste väl ändå betyda att jag förmodligen inte borde få betalt för mina inlägg. Du borde posta mindre inlägg! 😘

Det har dykt upp konton i denna tråden med ett fåtal inlägg som är registrerade som användare ända bak till 2007 som ivrigt säger att alla är alarmister.

Nu är du inte ett troll.

Jag börjar dock bli trött på detta nonsens.

Det finns hur många länkar som helst i 100 000 inlägg i tråden.

Vi som följt detta från början vet att detta är på allvar och att delar av tråden fortfarande handlar om Alarmism VS vanlig Influensa är bara löjligt i detta läget.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell ska få för det här....

Han ljuger när han säger att intensivvårdsfallen minskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Trevligt med en optimist på den här tråden men vi är bara i början på denna epidemin.

Det behöver ju dock inte betyda att vi inte har kontroll på den idag och därmed har goda möjligheter till fortsatt kontroll.
Alla är medvetna om att det blir värre. Inte minst FHM, och med den medvetenheten finns alla förutsättningar till något bra.
Citera
2020-03-29, 14:50
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Detta handlar om att gemene svensk förtjänar snabb och ärlig information!
Vi lever i en digital värld nu man kan uppdatera information snabbt och effektivt, FHM gör totalt tvärtom och tror att vi lever på 1900-talet då man fick informationen två dagar senare.

Detta är en pågående pandemi ut med all fakta på bordet nu! Svensken vill veta!
Ja, man kan göra så.
Men det tillför inget.
Speciellt som det finns andra som redan gör det.
Sen är det i vanlig ordning inte Covid19 som varit dödsorsaken i alla fall, bara att man konstaterat det vid test.

Det kan ha varit orsaken, bidragande eller helt enkelt bara funnits där utan att påverka ett helt vanligt dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Om jag måste välja mellan döda pensionärer och arbetslösa ungdomar är valet enkelt.
Arbetslösa bortskämda ungdomar hade jag valt. Kanske dags för dessa söndercurlade ungdomar att börja på donken?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Hur stor är den minskningen?

En kurva är inte spikrak. En nedgång under en dag eller två betyder ingenting i det långa loppet när trenden är fortsatt uppåt. Folk har för brått med att jubla enligt min mening.
Citera
Medlem
Citat:
Aftonbladet fick väll ett samtal och var tvungen att ändra i artikeln. Vad fan händer Sverige?
Mörkar både dödsfall och ålder på dödsfall.

Sen säger ni att Ryssland inte är en demokrati.

Ja de lade ju ner nästan hela sökfunktionen på SIR också så att allmänheten inte kan söka.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
https://en.wikipedia.org/wiki/Mefloquine

Pressmeddelandet från Rysslands biomedicin-centrum-nåt sånt:

Räddar världen ännu en gång.
Citera
2020-03-29, 14:51
Medlem
Coronamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Såg det också. Det var en privatperson som skrev det i deras inläggsflöde. Expressen svarar att de ska kolla upp det och ändra i artikeln om det visar sig stämma. De kan ju eventuellt handla om två olika personer. Bara att avvakta och se. Oavsett så om den avlidne hade underliggande försvårande sjukdomar så är dödsfallet mer förståeligt. Väldigt tråkigt oavsett.
Fast Aftonbladets journalist Jamshid Jamshidi skriver detta, med hänvisning till uppgift via läkare:
Citat:
Det var en person i drygt 40-årsåldern. Det fanns flera allvarliga underliggande sjukdomar, säger Malin Begner, smittskyddsläkare Region Jönköping.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/djurmarknaderna-i-kina-oppna-igen-/

.. och så har alltså de förrädiska djurmarknaderna öppnats igen i Kina. Dessutom förhindrar säkerhetsvakter folk från att ta bilder..
Så hur tänker myndigheterna i Kina egentligen?
Först försöker man mörka problemet med order om att bränna alla prover, sedan ger storebror order om karantän och massiva åtgärder varav vi förmodligen inte kommer få veta fullständigt om över nämre tid..
Sedan börjar man om från början med risk för spridning utav virus..

Är det måhända ett inofficiellt erkännande om än omedvetet att det var ett utsläpp från ett laboratorium som förorsakade coronakatastrofen, eller hur skall man tolka det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Såg ett inslag på BBC News nyss. Den engelska reportern skrattade åt oss intervjuade folk som satt i vårsolen. Reportern intervjuade SVT experten sa att hon ej tror att de är rätt väg att gå.

Sen intervjuade dom en ekonomisk expert som menade att vi ej har lockdown på grund av våran ekonomi. Att vi hellre ser ekonomin räddad än döda pensionärer.

Fy fan vilket ruttet land vi är. Allt handlar om att Patrik och Eva 40 år ska få sin nya bil och överbelånade hus.

Ja säkerligen har de flesta på FHM lån upp till halsen då myndigheten ligger i Stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in