Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Utmärkt sammanfattning av HDs alla sätt att inte svara på frågor, tack!
Jag har inte haft tillfälle att se eller höra hur Hanna är och hur hon talar, det skulle vara väldigt intressant för att göra sig en bild av HUR hon säger det. Är det hennes egen vilja att dölja något eller är det SDs vilja att hon glömt allting?
Mycket märkligt att hon inte sitter häktad och lika misstänkt som SD.
Ja, vi har läst förhören några gånger och försökt visualisera hur det kan ha sett ut.
Det mest objektiva, tycker jag, är att när HD är kallad till
vittnesförhör så är hon betydligt mer pratsam även om mycket av meningarna består av utfyllnad (ehh, umm, liksom, ungefär som, jag vill minnas det som så men är inte säker...) medans förhören under
häktningstiden hösten 2019 är mer bestämda (svarar inte på det, vill inte spekulera, fråga Stefan, osv...) och HD är mån om att inte säga något som utredarna kan haka upp sig på och hålla henne till last för i ett senare skede. Om det är smart uträknat av HD eller bara enklast möjliga taktik hon håller sig till, låter jag vara osagt.
Kontentan blir hur som helst: HD medverkar inte i förhören under häktningen och det är klandervärt på alla sätt och vis. Det handlar om mord.
Det finns även en del symbolik i fallet; LW tog bort 17 cachar som HD inte varit med på men som hon stod med på i loggarna. Enligt rättsläkaren fick LW motta 17 slag mot huvud och ansikte.
Jag vill även minnas att Stefan tog av sig giftasringen den 17:e (september),
kan någon bekräfta detta?
Nu när så många engagerat sig och vänt på många, många stenar hos D*avidssons och LW framträder saker som är obehagliga att ta in. Som ex. hur D*avidssons på allvar kan planera att döda sitt koliksjuka barn och HD för att minska lidandet, att SD faktiskt skriver till LW att han ska ta livet av henne och ett av LW och UW:s barn (A*on).
Nu när frågan varit upp tidigare idag om HD:s lämplighet som sjuksyster kan vi bara konstatera att HD har normalt goda vitsord från de kollegor som hörts och det verkar inte föreligga hinder för hennes yrkesutövning vs. psykisk (o)hälsa i det som framkommit i förhören.
Jag tycker dock att vi även kan se på HD med en helhet som utgår ifrån allt som kunnat beläggas om henne som person och då känns det inte som att jag skulle vilja bli vårdad av henne. Inte heller skulle det kännas tryggt om hon hade vårdansvar för någon av mina anhöriga. Och jag skulle för allt smör i Småland inte vilja ha henne som kollega om jag jobbat i vården. Men det är en högst subjektiv uppfattning.
Det är svårt att bedöma en persons vandel men med det vi faktiskt vet om HD gör mig skeptisk till att hon har en normal etisk och moralisk kompass som är lämplig för hennes yrkesval, även om det inte föreligger något hinder för hennes anställning inom landstinget.
Förmodligen går det inte att anföra klander mot henne så hon blir av med sin legitimation som sjuksyster men om det fanns så skulle nog flera här i tråden omgående lämna in en ansökan om det.
Så illa som HD medverkat i förhören under häktningstiden är svårt att sätta etikett på men Panzer har skrivit tidigare att det är att jämföra med gängkriminellas medverkan typ, och jag är beredd att hålla med.
Det usla och fega kräket kommer förföljas hela livet med misstankarna om att hon vet mycket mer om mordet på LW än vad hon sagt i förhören. Det spelar ingen roll om SD blir dömd för mordet eller inte, HD har inte medverkat till ett uppklarnande i förhören. Inte minst kommer LW:s barn och LW:s f.d. make att hålla henne ansvarig som delaktig i detta. Sen vet jag inte om LW:s anhöriga har en kristen grundsyn men det torde vara en allsmäktig prövning att förlåta HD för hennes tillkortakommanden i förhören.
Hur HD och SD:s gemensamma barn ska tänka framledes om sina föräldrar, med tanke på strössel-förhör och mordplaner, kan jag inte ens föreställa mig. Det finns säkert många fler incidenter dessa barn genomlidit som vi inte vet men det är givetvis bara spekulationer från min sida. Om de någon gång i framtiden läser den här tråden så ska de, precis som LW:s anhöriga, känna att de har allt stöd från oss som medmänniskor i allt gott de företar sig och kommer göra för andra människor!
Att HD har/hade ett stort engagemang inom geocaching verkar bevisat. Likaså tror jag att det nätverk som finns/fanns runt henne och SD är uppmärksammat på den här tråden och har läst FUP:en själva och tagit ställning och kanske kommit fram till samma slutsats som många av oss här i tråden: HD vet mer. HD kunde varit mer behjälplig i förhören med polisen. Om det inte är uppmärksammat inom geocaching-sfären ännu så hoppas jag att någon tar sig an den uppgiften och informerar väl valda personer.
Vad psykisk balans anbelangar så kommer ångestdjävulen att göra sig påmind hos HD med allt större kraft med tiden. Detsamma gäller för JG även om han verkar vara en lite trögare variant rent förståndsmässigt.
Det finns ett litet, litet (tids)fönster för HD att reparera sitt rykte, återfå något av sitt värde som människa och som person och få någon sorts förlåtelse eller möjligen förståelse. Och det är att ta kontakt med polisen direkt.
För några dagar sedan skrevs det i tråden ånyo att Jerry Gray tagit kontakt med gemensamma bekanta och kampanjar för att D*avidssons är oskyldiga. Jag kan inte bekräfta detta själv i nuläget men litar på uppgiften då det förekommit förut enligt flera källor.
Om inte annat så har JG blivit påkommen med att ha raderat konversationer ur sin telefon vilket han själv erkänt då polisen kan styrka det men inte återskapa det raderade innehållet ännu. Det tilltaget räcker för mig personligen för att dra undan mattan under hans fötter. Även JG är avlönad genom skattemedel via sin arbetsgivare på Örebro Universitet om det är någon som missat det.
Till familjen Wesström, UW med barn och barnen D*avidsson: Vi är många som är med er i nuet och framtiden, bara så ni vet att ni har många att hålla i handen när det behövs!