2020-03-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Alltså, nu ska jag inte trötta ut alla med fler inlägg från Mållgan-natten.
Men, när jag läser förhöret med SD så känns det som om han har råkoll på vissa saker och noll koll på annat.
När det handlar om sånt som man får utgå från verkligen har hänt - då svävar han på målet.
När det handlar om sånt som (kanske) inte är lika sant, då vet han exakt.
Det genomsyrar hela förhöret tycker jag.

Rent teoretiskt borde det ju vara precis tvärtom; att han har stenkoll på sånt som hänt, därför att han aldrig kan riskera att gå bort sig eller få bevis på motsatsen kastade mot sig, och osäker på sånt som inte har hänt - förhörsledarna ger ju nya detaljer han måste förhålla sig till hela tiden. Sen tror jag att en hel del av det han berättar bara är stundens ingivelse och inte särskilt genomtänkt, och sen måste han fortsätta köra på det han "råkat" säga.
Citera
2020-03-21, 15:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lite brister är så långt från sanningen så det blir lögn tycker du inte det då du känner till detta ? Frågan att ställa är om du tycker detta är lite brister om du har egna barn?
-----------
Här är inte dom främmande männen barnen hittade mamma med i sina säng eller dom anmälda handgemängen med barnen. Eller att det äldsta barnet gav sig ut på med sin lilla cykel på motorvägen för att Soc beslutat han måste umgås med sin mamma.

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström, sidan 224 (av 339)

Polisens händelserapport från Lenas hem Byalagsgatan 4 A

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 1017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017

---------------------
Aktbilaga 145 huvudprotokoll sid 17. Polisrapport om besök i Lenas hem.

Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma.

Exempelvis i hallen låg det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
framför bokhyllorna som också var fyllda till bredden. Uppe i sovrummen stod möblerna lite
hur som helst och det var även där väldigt mycket saker i alla rum. På köksbordet som stod på
nedervåningen hittade vi några små paket som var halvt inslagna. Vi hittade inte någon
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt.

Det fanns inga mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme. Vi kunde inte se några
tecken på strid, vi kunde inte hitta något alls som vi tyckte tydde på att något hänt i hemmet.

När vi var klara i boningshuset gick vi till tvättstugan, där kunde vi inte heller hitta något. Vi
får information från RLC om en jobbarkompis vid namn Marie. Vi ringer henne för att prata
om Lena. Marie har ingen speciell information som kan ge oss något i söket. Hon berättar att
Lena träffat någon kille men att hon inte vet så mycket om det. Vi bestämmer att hon ska ringa
in till polisen igen om Lena inte dyker upp på jobbet när hon ska börja. Efter detta ringer jag
till YB Rasmus Eriksson och drar det vi fått fram.

---------------
Önskar all välgång för hennes barn men risken att det går åt helsike för dom är uppenbar. Det vet lärarna som hittade hotbrev ett av barnen skickade till sig själv som skrik på hjälp..

#TeamSanningen

Det är väl ganska solklart att både SD och LW brast som föräldrar - men vilka föräldrar är perfekta? Att ha ett stökigt hem är heller inget som avgör hur du är som förälder. Jag vet föräldrar som har kliniskt rent hemma men brister som föräldrar. Jag förstår heller inte ditt behov av att framhäva att LW på alla sätt skulle vara så hemsk. När jag läser dina inlägg så känns det så personligt - så svart att jag undrar vad du egentligen varit med om för att kunna spy sådan galla över denna kvinna. Du borde kanske söka hjälp för ditt kvinnoförakt.
Citera
2020-03-21, 15:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Rent teoretiskt borde det ju vara precis tvärtom; att han har stenkoll på sånt som hänt, därför att han aldrig kan riskera att gå bort sig eller få bevis på motsatsen kastade mot sig, och osäker på sånt som inte har hänt - förhörsledarna ger ju nya detaljer han måste förhålla sig till hela tiden. Sen tror jag att en hel del av det han berättar bara är stundens ingivelse och inte särskilt genomtänkt, och sen måste han fortsätta köra på det han "råkat" säga.

Jag tolkar det som att hans "historier" är han säker på, för dem har han tänkt ut och repeterat.
Men det är bara min tolkning.
Citera
2020-03-21, 15:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Advokatfirman
Backman & Bergström.

Aktbilaga 279 skriftlig bevisuppgift från st.pdf

10. Fotografi på Stefan med blod på benet, bild tagen från facebook messenger konversation Stefan Davisson Lena Wesström någon gång under 2017 oklart vilket datum..

Åberopas till verderläggande att Lena Wesströms DNA i Stefan Davidssons skor har avsatts i samband med aktuell gäring..

--------------------
#TeamSanningen
Citera
2020-03-21, 15:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Advokatfirman
Backman & Bergström

Aktbilaga 279 skriftlig bevisuppgift från st.pdf sid 1-3

6. Konversation på Facebook messenger Stefan Davidsson - Lena Wesström 23 juni 2016.
Åberopas till styrkande av att Stefan Davidsson och Lena Wesström skrivit om blod i en kontext rörande sex.
---------------
Detta har jag vid flera tillfällen vittnat om jag läst vilket härmed bekräftats av försvaret...
Citera
2020-03-21, 15:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Advokatfirman
Backman & Bergström

Aktbilaga 279 skriftlig bevisuppgift från st.pdf sid 1-3

6. Konversation på Facebook messenger Stefan Davidsson - Lena Wesström 23 juni 2016.
Åberopas till styrkande av att Stefan Davidsson och Lena Wesström skrivit om blod i en kontext rörande sex.
---------------
Detta har jag vid flera tillfällen vittnat om jag läst vilket härmed bekräftats av försvaret...

Det verkar som att SD själv tagit avstånd från denna historien om att LW skulle ha blött överallt när de hade sex? När han vittnade i rätten valde han istället en historia att hon snickrat på en bänk brevid tvättmaskinen. En historia som han för övrigt inte nämnt innan. Undersökningen av LW trosor visade inte heller på blod som var hennes. Jag har också läst det du skriver om och de pratar inte direkt om blod utan om "gojs som kommer ur dig". Det kan lika gärna vara flytningar. Övriga män LW hade sex med förnekar att hon skulle ha blött under sex förutom en där det inträffat vid ett tillfälle.
Citera
2020-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Rena paradiset jämfört med det sociala arvets tunga ok Lenas barn får bära resten av sitt liv..

Att Lenas barns anknyting till andra påverkats negativt av det dysfunktionella hemmet där dom lämnades ensamma nattetid, blev misskötta med anmälningar till både soc och polis och hittade främmande män knullande med Lens i sina egna sängar är högst sannolikt. Det har dom frågan är i vilken grad

Vi får väl hoppas att UW i viss mån kompenserat en del av Lenas försummanden så att dom inte tagit alltför stor skada. Det Lenas barn utsattes för ger en avsevärdt förhöjd risk att fastna i missbruk och brottslighet.

Måhända stannar brottsligheten vid ringa stöld (upp till 1000 kr) som LW/UW/NW var uppe på ang förhör 13-14 maj 2018 då LW mördades.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Socialt_arv
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ringa_st%C3%B6ld

Om det blodtörstiga roks-drevet menar allvar i sin falska vurm för Davidssons barn och negligerar vad Lena utsatte sina barn för så är det ett svåröverträffat och vämjeligt hyckleri.

#TeamSanningen

Vad avser bo barn har de en fungerande pappa, SD och HD är inte fungerande. Så mördaren SD aka förhörsledaren aka blod rinner i ansiktet efter sex aka döda kolikbarn aka släcka hela sin familj är alltid strået värre än bo som med all tydlighet fungerat men mot slutet mindre bra, tack vara, SD. Så tre barn med en fungerande pappa kontra två barn utan någon som fungerar.
Citera
2020-03-21, 16:36
Medlem
Smhfs avatar
Badtunnan som *familjen * D köpte. Aktbilaga 150 s 170, som jag tidigare lagt ut, där Ö-bro kommun sponsrade med 50. 000 till burkletandet, som inte fick komma fram offentligt av kommunen.

Har ngn koll på när denna badtunna installerades, ( jag läste någonstans troligtvis vittnesförhör med vänner ) att en del hade hjälp till med att bära denna badtunna? Kan SD ha köpt badtunnan för sponsorpengarna? Kanske SD motiverade inköpet av badtunnan till Ö-bro kommun att burkletarna skulle få svalka sig efter de nattliga svettiga strapatserna.

Detta var 2017 enligt tebladet, https://www.regionorebrolan.se/Files-sv/Örebro%20läns%20landsting/Om%20landstinget/Informationsmaterial/Tebladet/Tebladet%20arkiv/2017/Tebladet_nr__5_2017.pdf

Scrolla ner en bit på sidan^.
Citera
2020-03-21, 16:43
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, så är det ju.
Att HD var duktig tvivlar jag inte alls på, men varför sabba livet genom att skydda sitt ex? Hon vet saker som hon inte berättar. Hon har 20 år kvar att jobba och med ett eftermäle, om än inte dömd, som en kvinna som skyddar en mördare, lär örebroarna inte vilja att deras anhöriga skall vårdas av henne. Eller - det VET jag ju inte, men själv hade jag reagerat.

Å andra sidan så fick ju pedofilen som jobbade på barnakuten (på USÖ) jobba kvar. Han blev bara omplacerad...
Citera
2020-03-21, 16:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Har plöjt igenom hela fupen, och du med flera verkar ha missat denna detalj. Anledningen till att Lena ej mördades denna kväll var att hon gick och pratade/chattade med Jonas tror jag det var, SD stod uppe i skogen någonstans och kollade mot henne, och då kunde han inte visa sig för henne. Hon gick dit två ggr under denna kväll och båda gångerna så hade hon Jonas? på tråden.
Hon gick tillbaka hem för att hämta nya batterier till denna gömma och hon tog bilder på nåt träd som hade träffats av blixten. SD hade planerat detta på liknande sätt som det som nu blev morddagen, dvs planterat nån form av alibikedja, lämnat mobilen hemma etc.

DEL 1:

Jag delar upp mitt svar i två delar.
Jag tycker att detta är mycket intressant. Jag kan tänka mig att de tre opublicerade cacherna är den gemensamma nämnaren för hur SD har lyckats lura ut L*ena både 11 maj och 14 maj.

Kan han ha både förstört en cach (eller flera) och försökt störa L*enas cacher genom att själv lägga ut en cache. Detta ingick mordplanen?

Eftersom jag är oinsatt i geocachingen kan jag ha missuppfattat saker. Rätta mig (mycket) gärna!

Nu har jag börjat gräva lite i de tre opublicerade cacherna som L*ena skapade 13 maj och hennes chatt med J*nas D*ahlin (reviewer och fd till L*ena om jag minns rätt).

Om man tittar på L*enas tidslinje kan jag inte hitta någon kommunikation dem emellan 11-12 maj.

Däremot ser man att Jonas och L*ena har flera kommunikationer 14 maj, då om cacher.

Chatt mellan Jonas och L*ena 14 maj-18
21:51:34- 22:14:30
22:33:33- 22:43:00
22:59:07

Vad handlar konversationen mellan J*onas D och L*ena om egentligen?

JD nämner att någon, en person, "han" hade vänt sig till HQ i något ärende och då istället själv blivit varnad för "inte ok beteende". J*onas verkar ha varit inblandad i historien på något sätt då HQ tackat honom för hans insats och att J*nas hade uttryckt till "honom" att han måste lyssna på vad han skriver. Jonas och L*ena pratar om detta den 14 maj- 18. Tyvärr faller en del text bort av just det intressanta. (se konversationen i spoilern nedan).

Kan det handla om något som sker mellan L*ena och SD?
L*enas "My real six string" (som låg på mordplatsen tidigare) blev förstörd av någon okänd (SD???) bara tio dagar efter att den lagts ut. Hon valde istället ett nytt ställe för den, vid Skytteparken.

Enligt H*elena Å*tröm i förhör 4/6-18 nämner hon att SD lagt ut en cach för att försöka störa L*enas cach "My real six string" och att det resulterade i en lång konversation mellan L*ena och Jonas. Är det detta som det handlar om?

Det här är intressant ur synvinkeln att SD kan ha lurat ut L*ena både 11 maj och 14 maj under förevändning om att hjälpa henne med cacherna. Med tanke på var L*ena gick 11-12 maj ligger det nära cykelbron som leder till skogsområdet nära S:t Mikaelskyrkan. Det är där en av de tre opublicerade cacherna ligger (katt åt racerbil) och den sista som L*ena jobbade med enligt Jonas.. Den ska ha placerats i ett träd där blixten slagit ned.

Bilden på remsan som L*ena skickade till SD, det allra sista livstecknet från LW kommer från en av de tre cacherna, "Ord som beskriver världen som är en myst", från vilken loggremsan kommer. Jag är inte riktigt på det klara med hur det hänger ihop, men är My real six string en dl av mysten??

Aktbil 145/99

Från Tidslinje Lena.
Lena har parallellt Norgechatten pågående och chatt med andra personer.
Citera
2020-03-21, 16:53
Medlem
notknapparens avatar
Del 2

De tre opublicerade cacherna är(om jag fattat det rätt)
Aktbilaga 150/690 Förhör H*elena Å*ström 4/6-18:
---------------------------------------------------------------------------------------------
1. "Katt åt racerbil"

Vid S:t Mikaelskyrkan (N5917.412 E0 l5 11.459)

St Mikaelskyrkan ligger nära den nordligaste gång/cykelbanan som leder mot Vivalla. Mellan cykel/gångbron och kyrkan ska cachen ligga i en dunge.

https://www.google.se/maps/place/Hj%C3%A4rstav%C3%A4gen+33,+703+58+%C3%96rebro/@59.2911446,15.1906582,568m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c153abfd43355:0xd8ff1 673d4223df3!8m2!3d59.290358!4d15.193556

Förhör Helena Åström 15 maj-18, dagen efter mordet, god vän med L*ena och reviewer:

"Geocash plattform messenger via mobil, hade en formell konversation kring cashing
utplacering via geocashing.com. Jonas och Lena hade också en egen konversation mera
privat.
Jonas Dahlin, bor i Örnsköldsvik, känner Lena på ett närmare plan. Hade kontakt med henne
igår sen kväll. Lena hade då sagt att hon skulle sätta upp en fågelholk vid ett träd vid
Mikaelskyrkan, vid en dunge mellan kyrkan och gång och cykelbron
. Det ska vara i närheten
av en hägg som åskan hade slagit ner i. Det ska vara mindre än 400 meter ifrån hennes bostad
fågel vägen.
"

Aktbil 150/689
Förhör H*elena Å*tröm

""Tora Norik", Jonas Dahlin, skriver 2018-05-13 att cachen är reserverad. Helena säger att
Jonas och Lena sannolikt hade en privat chatt gällande den cachen. Jonas har berättat att det
var den sista cachen som Lena arbetade aktivt i
, vilket Helena förde vidare till polisen.
Cachen är kopplad till ett träd som blixten slog ner i vid ett oväder i närtid."
"

Aktbil 150/710-711
Förhör L*ars Å*ström:

"Den cachen hade ett tema kopplat till ett blixtnedslag. Hon ville få ut cachen så fort som möjligt så att
temat, blixtnedslag, och ett oväder som varit veckan innan skulle kopplas ihop. Lars och
Helena uppfattade det som att det var den cachen som Lena arbetade med och att den nästan
var redo att läggas ut, den var väldigt "färdigarbetad
"

Det är ju intressant, får gräva vidare sen. Men det handlar alltså om en av hennes opublicerade cacher; Katt åt racerbil".

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
2. "Home sweet home"

Vid mordplatsen, där tidigare "My real six string" legat. (N59 17.334 E 015 11.186 )

Loggremsan som L*ena skickade bild på kommer från "ord som beskriver världen).
Den har HTD gjort FTF på.

Aktbilaga 150/690 Förhör H*elena Å*ström 4/6-18:

"Cachnamn: "My real six string"

Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den
flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat
har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari.
23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till
cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på
platsen.
"

Aktbil 150/710 Förhör L*ars Å*ström (reviewer):

" Den cachen kallas "My real six string" och hon flyttade den till annan plats den I 0:e mars -18 till
koordinaterna N59 16.879 E0l5 09.856.
"

https://www.google.se/maps/place/Skytteparken/@59.2711473,15.2343804,273m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c14ffc10120eb:0x84bd4 1aab1654d00!8m2!3d59.270846!4d15.235985

Aktbil 150/690 Förhör Helena Åström

"[...] Anledningen att den cachen flyttades är att den hade förstörts av någon okänd. Platsen kan då "återanvändas" till en annan cach."

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----

3. "Katt åt klocka"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Källor:
Aktbilaga 150/689-690
Aktbilaga 150/682
Aktbilaga 150/710-711
Aktbilaga 145/99-102
Aktbilaga 145/155
Citera
2020-03-21, 17:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Sant - Jag har själv haft ett kolikbarn. Man blir fruktansvärt påverkad. MEN, aldrig i någon stund slog tanken mig att jag skulle ha ihjäl mitt barn och dessutom få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Även om man tänker ologiska tankar vid tillfället, så har funtade människor en gräns som inte överskrids. Även om man tänker att man vill kasta ut ungen genom fönstret, så skulle tanken aldrig någonsin gå till handling. Inte ens tanke till googling. Det är skillnaden mellan dom flesta föräldrarna och SD.

Absolut, stor skillnad på att känna att man inte klarar av situationen och att sedan prata om att döda barnet.
Dessa gränser verkar ha flyttats på för SD på ett helt naturligt sätt. Att HD även hon tillåter sig ha sådana tankar är skrämmande.

Att HD i förhör verkar helt "blasé" när hon ställs inför dessa uttalanden känns väldigt konstigt. Jag begriper mig inte på henne.

Ibland kan ja få en känsla av att hon är som en robot, eller en marsian som försöker låtsas vara en riktig människa, men misslyckas.

Om hon nu vill dölja något, varför spelar hon inte med lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in