2020-03-21, 22:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vidlyftigt my ass; ungefär som jag efter skilsmässan men jag beklagar er som torkat in. Och hon pratar alltså för mycket och lyssnar för lite? Så hon förtjänade att mördas brutalt gissar jag...

Vilka och hur många; det har L*ena ensamrätt till att bestämma.
Men jag uppfattar det samtidigt som ett stort behov av bekräftelse. Behovet blev större desto mer dåligt hon mådde. Och SD var en stor del i att att hon mådde mycket sämre än tidigare.

Hon kunde inte få det behovet, bekräftelsen uppfyllt av de män hon träffade, fast det visste hon nog. Hon visste bara inte hur hon skulle göra.

Hon ropade ju på hjälp...
Men ingen kunde hjälpa henne.
Citera
2020-03-21, 22:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finnas bara sid 1 2 och 3 så sluta försöka ljuga in en sida 1092 som inte finns. Punkt..

F.öv.r så är du lika oärlig om det som Lena är när hon försöker lura i prästälskaren Pontus Gunnarson att hon inte knullar dom andra. Löjligt att du går på det BS.

Att hon inte var kåt på alla är väl inte så konstigt med dom snuskhumrarna som drogs till henne.

Du är oärlig och jag är ärlig.

Jag har också tre dokumuent/bilder. Det verkar som om det är scannat.
En del sidnumreringar syns ej (vilket jag utgick ifrån att de gjorde) men om du då i så fall tar och tittar på sidan efter uppräkningen av männen - där står det jag citerade. Och det är sidan 1092.
Jag har laddat ner från Jottacloud, vet ej var du fått dina dokument ifrån.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-21 kl. 22:40.
Citera
2020-03-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt.
Jag läste igår i något förhör att någon vän hade föreslagit MgL till L*ena genom att presentera dom för varandra. Minns inte längre vem det var.

Jag kan aldrig tänka mig att vänner försöker "para ihop" en gift man med någon. Som jag minns det var just MgL en av de män som utpekades som att vara en av dessa gifta män som LW hade parallella förhållanden med.

Däremot hade hon samtidigt sex med SD, vilket hon både skämdes för och mådde dåligt av.

Jag ser en kvinna som ber om hjälp överallt. Hon pratar ner alla, samtidigt som hon är väldigt klarsynt. Det är som en drunknade som ropar efter en livboj, men hon ser den inte.

Det är förskräckligt att hon inte kunde få hjälp, för att hon inte klarade av att bryta.

Det är ju exakt det som är ett av de stora problemen; att många av dessa människor blir bundna till sina förövare". Det liknar bundenheten vid sekter eller annan hjärntvätt.

Den som inte läst AB 168 (del A) s 749-1060 rekommenderas att göra detta. Börja längst bak, längst ned och läs framåt. Nog det mest gripande psykologiska drama jag någonsin läst. Någon mer bok behövs sedan inte i år. Trist att det är verklighet.
Citera
2020-03-21, 22:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det finnas bara sid 1 2 och 3 så sluta försöka ljuga in en sida 1092 som inte finns. Punkt..

F.öv.r så är du lika oärlig om det som Lena är när hon försöker lura i prästälskaren Pontus Gunnarson att hon inte knullar dom andra. Löjligt att du går på det BS.

Sen att hon inte var kåt på alla är väl inte så konstigt med snuskhumrarna som drogs till henne.

Du är oärlig och har fel jag är ärlig och har rätt

LW var singel och i sin fulla rätt att knulla vem fan hon ville. Oavsett vad någon tycker om det. Om hon hade varit man så hade du säkert gjort high five till henne.
Citera
2020-03-21, 22:47
Medlem
Citat:

Sen att hon inte var kåt på alla är väl inte så konstigt med snuskhumrarna som drogs till henne.

Du är oärlig och har fel jag är ärlig och har rätt

Sid 2 i den bilaga du hänvisar till heter 1092 (går att läsa i kanten på sidan). På rad 12 skriver LW: jag ligger inte med dem.
Senast redigerad av piastrone 2020-03-21 kl. 22:49.
Citera
2020-03-21, 22:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I fortsättningen beskriver hon sina varma nära nätter
med Beholder.

Vi vet att hon hade DNA från tre olika "vänner" i sina
otvättade trosor.

Så hur mycket ni än vill skönmåla henne så visar FUP
och bevisen att hon var en lögnare.

Hon har svartmålat sig själv.

Svartmålat sig själv??? Jag upprepar hon var obunden och i sin fulla rätt att ligga med vem hon vill. Att ligga med en gift man är ju olämpligt men ärligt talat den som gör fel där är ju den gifte mannen.
Citera
2020-03-21, 22:54
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hennes bristande moral kan utgöra motivet för mordet.

De som är intresserade av människor och deras beteende
vill gärna veta varför hon mördades.

För andra är det viktigare att skönmåla BO genom att
sprida lögner. Oklart varför.
Om hon inte gjorde något fel så finns det väl inget
att dölja?

Jag tror inte någon här skönmålar brottsoffret. Vi försöker genom att läsa FUP att få förståelse för ett eventuellt motiv. Det jag däremot inte förstår mig på är att svartmåla en trebarnsmamma som blivit brutalt mördad och som på inget sätt står inför rätta här. Det är faktiskt sjukt. Ingen människa som vandrar på denna jord är obefläckad av synd säkerligen inte du heller gloriuslife. Döm inte andra så ska du själv inte bli dömd. Om du nu är så djävla kristen som du påstår så borde du visa medkänsla för en annan människa och ha förståelse. Inte dömma.
Citera
2020-03-21, 23:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vet inte om jag uttryckte mig slarvligt eller om du gjort en feltolkning. Jag har aldrig menat att hon förtjänade att mördas. Känns oerhört tråkigt att behöva klargöra det gång på gång.
När det kommer till vidlyftigt leverne så är relationer med upptagna som upplagt för problem. Tycker du inte det själv?

Vilka problem har hennes "vidlyftiga leverne" för mordet?
Ja, man kan väl här kanske se ett motiv för SD?

Eller vilka problem tänker du på med tanke på mordet?

För det andra problemen som du tänker på, de handlar väl mest om moral?
Och jag förstår att du inte ser att L*ena mår mycket dåligt och att hennes sätt att försöka döva sin ångest och sin problem genom lösningar som inte var lösningar är inget du ser.

Har man ett stort hål i sitt bröst; ett stort hål som blev till redan när hon var spädbarn; som sedan fylldes på under hela livet, då är det inte lätt att fylla det hålet.

Jag vet det av erfarenhet. Jag har haft en kamrat som levde med det hålet. Den personen försökte inte fylla det på samma sätt som L*ena. Men hålet behövdes fyllas. Och lät sig inte fyllas.

I det fallet handlade det inte om vare sig missbruk eller andra destruktiva sätt att fylla hålet.

Sparka inte på en som redan ligger.
Båda är begravda.
Citera
2020-03-21, 23:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag minns inte om jag sagt det eller bara tänkt tanken men tar det igen: jag har ingen agenda.
Däremot har jag delgivit tråden sådant som jag fått till mig och då alltid kollat med mer än en källa. Hur jobbar du med den saken? Jag har inget skyddsobjekt i det här fallet. Varken LW eller SD och som jag sagt tidigare finns jag i den yttre kretsen på flera plan. Var finns du?

Jag minns mycket tydligt minst tio, kanske tjugo inlägg med frågor du hade runt den fördröjda begravningen av L*ena.
De inläggen gjorde mig frågandes runt din agenda.

Varför denna oro?
Citera
2020-03-21, 23:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du kunde ju citera fortsättningen också.

Bra där.
Citera
2020-03-21, 23:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Svartmålat sig själv??? Jag upprepar hon var obunden och i sin fulla rätt att ligga med vem hon vill. Att ligga med en gift man är ju olämpligt men ärligt talat den som gör fel där är ju den gifte mannen.
Skiter fullständigt vem eller hur många pastorn knullar. Vad jag vänder mig mot att ni sanningsvidriga tycker så illa om det att ni går bananas över att Lenas egna ord om männen delges tråden.

Att Lena levde som en knarkare (enl, polisen ) och missbrukade män istället för droger går inte dölja. Hon har själv vid flera tillfällen beskrivit sin oförmåga att bryta med Stefan som om hon varit knarkberoende. Är Stefan skyldig var han heroinet som ändade hennes liv .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-21 kl. 23:14.
Citera
2020-03-21, 23:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ur minnet tror jag att det kom från LW som berättade det för någon hon pratade/messade med. Från någon utskrift av en konversation.

Sedan frågade polisen HD vad hon ansåg om det och hon förnekade inte att det hade hänt utan tyckte att det var normalt för henne.

Ha haa ha ha haaa. Folk är från mars...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in