2020-03-04, 17:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har inte heller nånsin antytt nåt om orenhet.
Bara återberättat från ett uppläst förhör med en polis.
Allt har ju landat i Sanning..
Man bör inte underskatta inte en polis kunskap om missbrukares hem då det är deras vardag.
Poliserna sökte bekräftelse på sina antagande tom, i soppåsen och inte heller där bekräftades missbrukarstöket med tomma tablettkartor.

Lena hade samtliga attribut till beroenden men i hennes fall var det människor och inte kemikalier som missbrukats.
Hon beskrev själv till en kollega ( Katrin vill jag minnas) att hon var så beroende av SD att hon liknade det vid narkotikaberoende.
Till styrkande av motivet till gärningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-04 kl. 17:33.
Citera
2020-03-04, 17:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Glömde (från rättsalen)

”Enligt försvaret ska Lenas mobilhörlurar ett bankkort vara försvunna. Och försvaret menar att varför skulle Stefan ta det, han han har eget bankkort. ”
i FUP står det uttryckligen att minst en av fickorna på LW:s tröja varit stängd under attacken eftersom inget blod hittats där. Krimteknikern, som skriver den okulära rapporten, spekulerar i att LW, efter attacken, blivit vänd på och därefter har en (eller två) fickor öppnats.

Min tanke är då att mobiltelefonen, som kanske hade ett skal där bankkortet låg, och hörlurar inkopplade, låg i fickan. Denna mobiltelefon är 100% viktig för mördaren att göra sig av med då det finns en risk att hela attacken/mordet blivit bandat.

P.s. tusen tack för att du delar rapporterna från rättegången, hälsa vederbörande och tacka.
Citera
2020-03-04, 17:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är tolkningen från C där. Samma som vissa som tar ut två mindre bra rader ur mängder av sidor av barnens förhör i denna FUP. Det är fullständigt vidrigt med detta hat mot en extremt brutalt mördad 3-barnsmor, tre oskyldiga barn och UW.

Det enda ni vettiga kan göra är att sluta svara de hatfulla inläggen (så kan de sitta och hata med varandra istället) och istället läsa lite mer i denna FUP.

Ge upp dina förbaskade smutskastningskampanjer mot dom som har curage nog att vara ärliga. Det är två poliser som hatar en mördad trebarnsmamma och du hatar sanningen.
------------
Aktbilaga 145 huvudprotokoll sid 17.

Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma.

Exempelvis i hallen låg det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
framför bokhyllorna som också var fyllda till bredden. Uppe i sovrummen stod möblerna lite
hur som helst och det var även där väldigt mycket saker i alla rum. På köksbordet som stod på
nedervåningen hittade vi några små paket som var halvt inslagna. Vi hittade inte någon
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt.

Det fanns inga mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme. Vi kunde inte se några
tecken på strid, vi kunde inte hitta något alls som vi tyckte tydde på att något hänt i hemmet.

När vi var klara i boningshuset gick vi till tvättstugan, där kunde vi inte heller hitta något. Vi
får information från RLC om en jobbarkompis vid namn Marie. Vi ringer henne för att prata
om Lena. Marie har ingen speciell information som kan ge oss något i söket. Hon berättar att
Lena träffat någon kille men att hon inte vet så mycket om det. Vi bestämmer att hon ska ringa
in till polisen igen om Lena inte dyker upp på jobbet när hon ska börja. Efter detta ringer jag
till YB Rasmus Eriksson och drar det vi fått fram.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-04 kl. 17:36.
Citera
2020-03-04, 17:28
Medlem
Rumpis78s avatar
Varför säger man att det var barn som hittade LW:s kropp? I polisrapporten står det "tre syskon" två kvinnor och en man.
Citera
2020-03-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Varför säger man att det var barn som hittade LW:s kropp? I polisrapporten står det "tre syskon" två kvinnor och en man.
Vilka är "man" här, som du syftar på? Vilka säger att det var barn?
Citera
2020-03-04, 17:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Glömde (från rättsalen)

”Enligt försvaret ska Lenas mobilhörlurar ett bankkort vara försvunna. Och försvaret menar att varför skulle Stefan ta det, han han har eget bankkort. ”

Har kortet använts? Sannolikheten att SD ville peka ut några från Vivalla eller hennes jobb blir bara större och större. Mobiltelefon och bankkort brukar försvinna vid rån från förortsgäng/allmänna knarkargäng. Ingen människa har missat det. Och mobilen ville han ju ha bort. Men smyckena då? Det jag har sett innan på en bild med massor av smycken på visade på att det fanns både guld och silver bland hennes smycken. Men det skulle de lämna kvar? No way. OM något smycke saknas, så lär det vara det som SD gett henne. Men det har vi väl inget säkert hört om ännu?

Saken är ju fullständigt klar att OM det hade varit något av dessa gäng, så hade MÖJLIGTVIS mosat henne så om det hade funnits "skäl". Avslagen asylansökan eller utvisning eller dylikt. Men detta är ju undersökt. Det finns inget som pekar på det. Hon var en attraktiv kvinna så det finns också en möjlighet för våldtäkt som straff. Men då hade inte SD`s sperma hamnat på hennes kjol.

Och MP/FP hade varit full av spår och DNA. Och blodet hade inte suttit på SD´s skor och tvättmaskin. SD och HD hade inte blivit nykära och bästisar och jagat folk som kunde vattna gräsmattan i 10 dagar. Fast det aldrig skett innan enligt grannar och vänner.

SD hade ringt och messat LW hundra gånger fram tills hon hittades. Sannolikt hade han letat själv tills han hittade henne. Han hade aldrig accepterat att hon på något sätt övergav honom. Det var HANS beslut och det var han som bestämde. Lyd! Och där på just den platsen, så skulle han med stor sannolikhet titta först.

Den här sörjan blir ju bara värre och värre. Och jag tror att på ett eller annat sätt är det TVÅ dysfunktionella och empatilösa människor som gjort detta. De torterar ju sina barn med tredje gradens förhör och SPELAR IN DET! Men just nu finns det inget som binder den ena. Men det kommer nog senare. De som skyddar mördaren eller delaktiga kommer att straffas för eller senare. Åklagaren verkar vara en riktig arbetshäst. Hon kommer inte släppa detta. Och det är säkert samma för alla de som jobbat/jobbar med detta fruktansvärda fall.
Citera
2020-03-04, 17:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
En sak till, en höjdare (not) från försvaren:

”Försvaret sa ett mobilfodral också var försvunnit från Lena och Stefan skulle ju inte ta något sådant. Dom har dåliga motargument helt klart.

Den äldre läser så att det ofta är svårt att höra vad han säger, och den yngre dricker hela tiden vatten.”

Hahaha försvarsadvokaterna kör den "vi är inte tillräckligt förberedda och klumpiga och glömska" stilen.

Låt er inte luras av detta och sänk garden. De biter nog snart ifrån när rättegången går in i ett senare skede. Nu tänker de "låt åklagarens vittnen tro vi är bakom flötet så de är avslappnade inför våra (dumma) korsförhör.

Men att låtsas om som att man glömt numrera och lämna in inlagor innan rättegången idag gör ju det hela så uppenbart att de spelar teater. Gud så klantigt att överskådespela så mycket.

Det är väl ingen som tror på att de är så himla dumma och klumpiga. Går de fortfarande första året på juristlinjen eller?
Citera
2020-03-04, 17:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inga goda nyheter för åklagaren att SMS:et lästes på morgonen. Det omkullkastar hennes teori att mordet begicks 23.30 och mobilen stängdes av vid 1.47.

Nu är det öppet för möjligheten att polisen både missat att Lena dödats senare och att mobilens senaste aktivitet inte var 1.47 heller. Försvarsadvokaten lär ta upp detta också.

Hur menar du? Jag tolkar det som att det är mördaren som läser sms:et?
Citera
2020-03-04, 17:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ge upp dina förbaskade smutskastningskampanjer mot dom som har curage nog att vara ärliga. Det är två poliser som hatar en mördad trebarnsmamma och du hatar sanningen.
------------
Aktbilaga 145 huvudprotokoll sid 17.

Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma.

Exempelvis i hallen låg det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
framför bokhyllorna som också var fyllda till bredden. Uppe i sovrummen stod möblerna lite
hur som helst och det var även där väldigt mycket saker i alla rum. På köksbordet som stod på
nedervåningen hittade vi några små paket som var halvt inslagna. Vi hittade inte någon
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt.

Det fanns inga mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme. Vi kunde inte se några
tecken på strid, vi kunde inte hitta något alls som vi tyckte tydde på att något hänt i hemmet.

När vi var klara i boningshuset gick vi till tvättstugan, där kunde vi inte heller hitta något. Vi
får information från RLC om en jobbarkompis vid namn Marie. Vi ringer henne för att prata
om Lena. Marie har ingen speciell information som kan ge oss något i söket. Hon berättar att
Lena träffat någon kille men att hon inte vet så mycket om det. Vi bestämmer att hon ska ringa
in till polisen igen om Lena inte dyker upp på jobbet när hon ska börja. Efter detta ringer jag
till YB Rasmus Eriksson och drar det vi fått fram.

Du kunde ju i rättvisans namn ha fetat fortsättningen på meningen och även de två följande.
Citera
2020-03-04, 17:50
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilka är "man" här, som du syftar på? Vilka säger att det var barn?
Jag har läst i tråden att det var barn som hittade kroppen, eller har jag drömt det? 🤔🙈
Citera
2020-03-04, 17:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Jag har läst i tråden att det var barn som hittade kroppen, eller har jag drömt det? 🤔🙈

Har inte läst allt ännu - långtifrån - men det jag läst är att det var tre ”syskon” som fann henne. De kan ju vara unga eller gamla...
Citera
2020-03-04, 17:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja verkligen sjukt hur han behandlar alla i hans närhet men särskilt sina barn.

Arv och/eller miljö formar oss så det kommer från antingen eller.

De jag även reagera på i förhören med hans bror vara att han sa att HD:s personlighet var väldigt lik deras mammas.

Funderar på om även HD har en släng av psykopati och de är lite varandras spegelbilder.

Skulle vara intressant att ta del av vad tidigare bråk mellan HD, systern och mamman handlade om.

Och så säger han att pussar sin mamma PÅ MUNNEN? Bläh! Twin Peaks, släng dig i väggen!

Här är underlag för en tv-serie som går i 10 år. Nu hoppas jag verkligen inte det blir något sånt, för barnens skull. Men har läst alla deras förhör och jag måste säga att både barnen och UW ger ett stabilt och intelligent intryck. Den lille lät så otroligt väluppfostrad på första förhöret. Detta var trygga barn med kärlek från flera håll.

De hade sina tonårsgrejer och det sa ju även den store grabben om sin syster - att han var likadan i hennes ålder. LW kanske valde för mycket GC och hon valde definitivt fel man att vara slavinna åt, men kärlek, god mat, fina födelsedagar och fin jul. Det var de aldrig utan.

Och UW och LW samarbetade så gott de kunde. Mycket bra jämfört med många andra par som skiljer sig. Skönt att UW blev av med den hatiska bloggaren innan hon lyckades förgifta honom och barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in