Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, absolut möjligt.
Jag vet inte, trevar i mina försök att förstå.
Mest tror jag att hon blivit så avtrubbad av alla "sjuka" tankar och diskussioner genom åren att hennes tidigare normer och positioner om vad hon har trott och tänkt varit rimligt har förflyttats.
Att SD har som lösning på problem är att helt enkelt "ta bort problemet", dvs döda, tycker nästan ingen är rimligt. De flesta skiljer sig, flyttar, blockar, tar avstånd från osv för att lösa problem.
Så tänkte även HD säkert tidigare i livet. Men med de depressioner och andra psykiska problem som HD dragits med, har hon varit väldigt beroende av SD. I den situationen mer bräcklig och mer utsatt. Hennes gränser för vad som är ok har kanske förskjutits successivt, till att tycka att det är den enda lösningen på problemet L*ena? Det har hon matats med i åratal?
Jag misstänker att SD har berättat för henne om att L*ena är försvunnen och kanske även att han har gjort det. HD kanske både vill skydda, men även måste?
Nu vet hon ju vad han är kapabel till.
Ibland tänker jag att hon är så psykiskt labil att hon förtränger helt. Hon vill inte höra, inte veta. Det finns inte.
För mig är hon en gåta.
Varför säger hon inte bara; det är förskräckligt, när utredarna berättar om de hemska saker som har kommit fram? Som de flesta normala människor gör.
Finns det någon länk där man kan höra HD?
Vet någon hur religiösa HD och SD är?
Jag tänker att Stefan vill ha Hanna tillbaka OCH frihet att ha andra kvinnor i framtiden. Han ser till att Lena försvinner och säger typ: "jag gör det för din skull Hanna, det är du som hatar, jag älskar Lena men jag offrar henne för din skull. Du ska veta att det egentligen är ditt hat som dödar Lena men jag älskar dig och offrar för dig."
Kan han dessutom dra in Gud och skuld och lite annat, som kan vara jäkligt tunga grejer för den som är troende - då har han henne i ett järngrepp.
Om man kunde höra henne - undrar om hennes minnesförlust är ovilja att tala, eller rädsla? Hon kanske hoppas att poliserna ska fatta att hon är en bakbunden fånge med munkavle? Eller så är hon en förslagen anstiftare.