2020-03-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag finns här för att lära mig mer om det vidriga mordet; inte för att höra inskränkta synpunkter på brottsoffret. Varför är du här?

Bra, då tycks vi vara här på ungefär samma grund.
Citera
2020-03-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du kunde ju citera fortsättningen också.

Citat:
371/1092

LW snackar med P*ontus G*unnarsson på WhatsApp:
Hon räknar här upp ett antal män, och skriver "...Jag ligger inte med dem men jag har mer eller mindre tät kontakt med flera av dem..."

Trodde andra hade klargjort detta tidigare? Det LW skrev till PG stämde ju inte. Hon ljög.
Citera
2020-03-21, 21:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Bra, då tycks vi vara här på ungefär samma grund.
Då får du väl dubbelkolla innan du spinner vidare från snorkråkans manipulationer, om du nu inte vill sälla dig till trådtalibanerna...

Here we go again
Citera
2020-03-21, 21:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Trodde andra hade klargjort detta tidigare? Det LW skrev till PG stämde ju inte. Hon ljög.

Detta har jag missat.
Vilket? Det Snoris delade eller?
Citera
2020-03-21, 21:43
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, absolut möjligt.
Jag vet inte, trevar i mina försök att förstå.

Mest tror jag att hon blivit så avtrubbad av alla "sjuka" tankar och diskussioner genom åren att hennes tidigare normer och positioner om vad hon har trott och tänkt varit rimligt har förflyttats.

Att SD har som lösning på problem är att helt enkelt "ta bort problemet", dvs döda, tycker nästan ingen är rimligt. De flesta skiljer sig, flyttar, blockar, tar avstånd från osv för att lösa problem.

Så tänkte även HD säkert tidigare i livet. Men med de depressioner och andra psykiska problem som HD dragits med, har hon varit väldigt beroende av SD. I den situationen mer bräcklig och mer utsatt. Hennes gränser för vad som är ok har kanske förskjutits successivt, till att tycka att det är den enda lösningen på problemet L*ena? Det har hon matats med i åratal?

Jag misstänker att SD har berättat för henne om att L*ena är försvunnen och kanske även att han har gjort det. HD kanske både vill skydda, men även måste?

Nu vet hon ju vad han är kapabel till.

Ibland tänker jag att hon är så psykiskt labil att hon förtränger helt. Hon vill inte höra, inte veta. Det finns inte.

För mig är hon en gåta.

Varför säger hon inte bara; det är förskräckligt, när utredarna berättar om de hemska saker som har kommit fram? Som de flesta normala människor gör.
Finns det någon länk där man kan höra HD?
Vet någon hur religiösa HD och SD är?
Jag tänker att Stefan vill ha Hanna tillbaka OCH frihet att ha andra kvinnor i framtiden. Han ser till att Lena försvinner och säger typ: "jag gör det för din skull Hanna, det är du som hatar, jag älskar Lena men jag offrar henne för din skull. Du ska veta att det egentligen är ditt hat som dödar Lena men jag älskar dig och offrar för dig."
Kan han dessutom dra in Gud och skuld och lite annat, som kan vara jäkligt tunga grejer för den som är troende - då har han henne i ett järngrepp.
Om man kunde höra henne - undrar om hennes minnesförlust är ovilja att tala, eller rädsla? Hon kanske hoppas att poliserna ska fatta att hon är en bakbunden fånge med munkavle? Eller så är hon en förslagen anstiftare.
Citera
2020-03-21, 21:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Yterligare smutskastning och svartmålning med Lenas egna ord från den kvinnohatande Snor-johan.

En ny nattlig monolog från Lena.
Denna gång får en av hennes otaliga älskare, Po*ntus Gu*nnarson lyssna på Lenas skryt om hur mångs män som fick komma till/i pastorn.

Aktbilaga 371 (2). Pdf

2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
[U]2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare. [/u]
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.
-----------------
Lena levde som en knarkare med den enda skillnaden att hon missbrukade män och inte droger.

Som ALLTID lyckas du missa det som kan var till LW´s fördel. Hatet mot en brutalt mördad 3-barnsmamma ockuperar din hjärna dygnet runt. Det är inte friskt.

Du chansar som ALLTID på att folk ska vara lata och låta bli att läsa resten. Ibland lyckas du tyvärr, då folk genast börja kommentera.

00:48: Men jag ligger inte med dem.

Jag rekommenderar folk att läsa FUP och inte ta allt i tråden som sanning.

#TeamÅsaHiding
Upprepar:

00:48: Men jag ligger inte med dem.
Citera
2020-03-21, 21:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du kunde ju citera fortsättningen också.

I fortsättningen beskriver hon sina varma nära nätter
med Beholder.

Vi vet att hon hade DNA från tre olika "vänner" i sina
otvättade trosor.

Så hur mycket ni än vill skönmåla henne så visar FUP
och bevisen att hon var en lögnare.

Hon har svartmålat sig själv.
Citera
2020-03-21, 21:50
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Helt omöjligt är det väl inte att den manipulative SD som dessutom (sannolikt) visat att han är beredd att gå hela vägen och döda den som tränger honom, också håller HD i ett psykologiskt järngrepp. Han är inte dömd. Hon vet inte om eller när han blir fri.

SD manipulerar alla i hans närhet, den som inte håller med honom blir blockad på hans *listor'. HD verkar inte bry sig så mkt i förhören, hon undviker att svara när det blir för obekvämt, HD vet precis när hon ska svara på FL:arnas frågor när de passar henne.
Citera
2020-03-21, 21:53
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
med Beholder.

otvättade trosor.

Det spelar ingen som helst roll. Det är en person som är mördad. Det är den enda som inte kan misstänkas för mordet. Och det är MORDET vi talar om här. MORAL får diskuteras i andra trådar, denna handlar om kriminalitet.
Citera
2020-03-21, 21:57
Medlem
Citat:
Eller hur?

E flyttade från LW en månad innan mordet.
Efter att hon hittat mamman med en främmande man
i Es säng. Och en annan främmande man i soffan.

Hon flyttade säkert för att hon mådde så bra!
UW har slappare uppfostran än vad LW hade, kan vara orsak till flytt. Att hon kom på LW var nog bara en ursäkt.
LW sov i den sängen när E inte var där.
E har själv haft sex i den sängen. LW tyckte inte om pojkvännen.
E verkar vara känslig, hon klarar inte av sopor, det var väl därför hennes blodiga bindor/trosskydd fanns kvar.
Allt detta står i FUP.
Citera
2020-03-21, 22:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det spelar ingen som helst roll. Det är en person som är mördad. Det är den enda som inte kan misstänkas för mordet. Och det är MORDET vi talar om här. MORAL får diskuteras i andra trådar, denna handlar om kriminalitet.

Hennes bristande moral kan utgöra motivet för mordet.

De som är intresserade av människor och deras beteende
vill gärna veta varför hon mördades.

För andra är det viktigare att skönmåla BO genom att
sprida lögner. Oklart varför.
Om hon inte gjorde något fel så finns det väl inget
att dölja?
Citera
2020-03-21, 22:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
med Beholder.

otvättade trosor.

En var SD.
En var JH (Beholder) som hon ju verkade ha fallit för på riktigt.
Återstår TT - och ja, big deal.

Varken JH eller TT var gifta - och som jag minns det var det det som tidigare ansågs vara det riktigt stora problemet med LW; att hon ”jagade ner” gifta män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in