2020-03-21, 22:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Finns det någon länk där man kan höra HD?
Vet någon hur religiösa HD och SD är?
Jag tänker att Stefan vill ha Hanna tillbaka OCH frihet att ha andra kvinnor i framtiden. Han ser till att Lena försvinner och säger typ: "jag gör det för din skull Hanna, det är du som hatar, jag älskar Lena men jag offrar henne för din skull. Du ska veta att det egentligen är ditt hat som dödar Lena men jag älskar dig och offrar för dig."
Kan han dessutom dra in Gud och skuld och lite annat, som kan vara jäkligt tunga grejer för den som är troende - då har han henne i ett järngrepp.
Om man kunde höra henne - undrar om hennes minnesförlust är ovilja att tala, eller rädsla? Hon kanske hoppas att poliserna ska fatta att hon är en bakbunden fånge med munkavle? Eller så är hon en förslagen anstiftare.

Den enda gång jag har hört HD är när hon och JG på något event pratar inför andra geocachare. Det blir lite tekniskt strul och båda verkar bli nervösa.

Hur vi ska hitta den länken? Hm, det kan vara lite knepigt..
SD har på något ställe)(säkert någon geologg9) skrivit att han är ateist. HD vet jag inte
De blev ju vigda av L*ena, men som jag fattat det var det inte pga av att de var troende, utan vänner.

Dina andra tankar är sådana som jag själv brottas med när det gäller HD.
Citera
2020-03-21, 22:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
371/1092

LW snackar med P*ontus G*unnarsson på WhatsApp:
Hon räknar här upp ett antal män, och skriver "...Jag ligger inte med dem men jag har mer eller mindre tät kontakt med flera av dem..."

Och det verkar, för mej, helt rimligt, trovärdigt och inte ett dugg konstigt ffa med tanke på hennes hobby och allt överskuggande intresse.
Kanske bäst att förtydliga att jag med "hobby" menar GC så att inte någon genast misstolkar innebörden i ordet.

Citat:
Du kunde ju citera fortsättningen också.

Du ljuger eftersom den Aktbilaga 371 (2). Pdf jag citerade från bara innehåller 3 sidor.

Försök du bluffa någon annan med oärliga klipp och klistra för dölja att Lenas missbruk var män.

Ge upp.
Det går inte dölja sanningen om Lena när allt finns på pränt..pajas...
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-21 kl. 22:11.
Citera
2020-03-21, 22:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag finns här för att lära mig mer om det vidriga mordet; inte för att höra inskränkta synpunkter på brottsoffret.
Själva brottet vet vi ännu inte mycket om, men vi vet nu desto mer om processen mot SD. Åklagaren Åsa Hiding har alltså efter en nästan två år lång process mot SD äntligen väckt åtal. Det har skrivits hundratals tidningsartiklar om den här processen, och åklagaren har haft tydligast stöd från lokaltidningen NA och Aftonbladet. Även den kristna tidningen Dagen har bidragit med någon enstaka egen berättelse om SD. Det är ingen lätt historia att sammanfatta det här, med bristande ledarskap, frikyrklighet, lojal lokalmedia, radikalfeminism, och framförallt det diplomatiska spel mellan alla dessa aktörer som sedan ledde fram till rättegången. Här följer min egen tolkning:

De rättsvårdande myndigheterna i Örebro består inte uteslutande av kriminologiska ignoranter. Där finns säkert även de som är öppna för tanken på att SD kanske inte har någonting alls med LW:s försvinnande och död att göra.
Hjärstamordet fortfarande olöst – fem poliser arbetar heltid med fallet: "En del tror vi kört fast"
https://www.na.se/logga-in/hjarstamordet-fortfarande-olost-fem-poliser-arbetar-heltid-med-fallet-en-del-tror-vi-kort-fast
SD hade med större förståelse för hur spelet går till troligen kunnat undgå rättegång, han snackade för mycket i förhören. Han vet troligen ingenting alls om mordet, men trasslade in sig lite i förhören i sina försök att bortförklara påstådd/antydd bevisning som egentligen inte fanns (och härav det trista mörkandet av vad som nu faktiskt sägs i rättegången). Interna strider inom rättscentrum var avgörande för att processen kom till. Åklagarsidans dominerande "parti" med företrädare som Ulla Gustavsson (som fattade häktningsbeslutet 2019) ifrågasattes till slut av lagmannen Björn Lindén, som trots åklagarens jävsinvändningar lyckades personligen ta över handläggningen 2020. Reellt hot om fällande dom mot SD förelåg sannolikt aldrig, det skulle Lindén inte tillåta (fast det här visste ju inte den naive SD).

Problemet är antagligen att försvarets/SD:s berättelse troligen är sannare än åklagarens, om än lite otydlig pga. förhörsledarnas förutfattade uppfattning om SD:s skuld. Själva förundersökningen i form av DNA-spår och en stor mängd karaktärsvittnen är inte särskilt övertygande. Detta har gjort att somliga till och med framkastat att en fällande dom knappast ens kan ha varit ett realistiskt utfall av rättegången, utan att det snarare handlar om helt andra saker.

Och nog är det väl lite märkligt att ingen av åklagarens trogna följare här i tråden svarar på det här inlägget.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-21 kl. 23:09.
Citera
2020-03-21, 22:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du ljuger eftersom den Aktbilaga 371 (2). Pdf jag citerade från bara innehåller 3 sidor.

Försök du bluffa någon annan med oärliga klipp och klistra för dölja att Lenas missbruk var män.

Ge upp.
Det går inte dölja sanningen om Lena när allt finns på pränt..pajas...

Fast om du tittar noga så ser du att det finns en sidnumrering på vart och ett av de tre dokumenten i 371. Och det var det jag refererade till, den sidnumreringen.
Så atteh… fortsätt och läs på sidan 1092 du.

Redigering: du kanske kollat i version 371 (2) - men då är det bättre att kolla i 371 om man vill se fortsättningen.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-21 kl. 22:20.
Citera
2020-03-21, 22:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
En var SD.
En var JH (Beholder) som hon ju verkade ha fallit för på riktigt.
Återstår TT - och ja, big deal.

Varken JH eller TT var gifta - och som jag minns det var det det som tidigare ansågs vara det riktigt stora problemet med LW; att hon ”jagade ner” gifta män.

Exakt.
Jag läste igår i något förhör att någon vän hade föreslagit MgL till L*ena genom att presentera dom för varandra. Minns inte längre vem det var.

Jag kan aldrig tänka mig att vänner försöker "para ihop" en gift man med någon. Som jag minns det var just MgL en av de män som utpekades som att vara en av dessa gifta män som LW hade parallella förhållanden med.

Däremot hade hon samtidigt sex med SD, vilket hon både skämdes för och mådde dåligt av.

Jag ser en kvinna som ber om hjälp överallt. Hon pratar ner alla, samtidigt som hon är väldigt klarsynt. Det är som en drunknade som ropar efter en livboj, men hon ser den inte.

Det är förskräckligt att hon inte kunde få hjälp, för att hon inte klarade av att bryta.

Det är ju exakt det som är ett av de stora problemen; att många av dessa människor blir bundna till sina förövare". Det liknar bundenheten vid sekter eller annan hjärntvätt.
Citera
2020-03-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
]Vidlyftigt my ass; ungefär som jag efter skilsmässan[/b] men jag beklagar er som torkat in. Och hon pratar alltså för mycket och lyssnar för lite? Så hon förtjänade att mördas brutalt gissar jag...

Haha, precis. Det är inte speciellt uppseendeväckande med flera sexuella partners när man är obunden. Tror att det kanske tolkas annorlunda hos en del för att han är kvinna och för att hon tidigare verkat som pastor. Det är lätt att döma utan att ha vandrat i den människans skor.. Det finns många som skulle behöva bära sina egna ok innan de öppnar truten om andra.
Citera
2020-03-21, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Utöver det vidlyftiga kärlekslivet så slås jag av att det vi nu får ta del av, all kommunikation, så ofta tycks vara en monolog. Motparten hinner knappt svara. Minns nu inte vad det var jag läste här om dagen men minns att jag slogs av att LW pratade/skrev konstant och inte verkade ta in om motparten lyssnade. Är inte den ovanstående kyrkoherden gift förresten? Roland på förra jobbet nekar väl i förhör till att han haft en relation med LW. Är denne också gift månne?

En kommunikation handlar väl inte enbart om antalet ord?
Citera
2020-03-21, 22:25
Medlem
Citat:
En var SD.
En var JH (Beholder) som hon ju verkade ha fallit för på riktigt.
Återstår TT - och ja, big deal.

Varken JH eller TT var gifta - och som jag minns det var det det som tidigare ansågs vara det riktigt stora problemet med LW; att hon ”jagade ner” gifta män.

Vem är TT?
Citera
2020-03-21, 22:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vem är TT?
T*ommy T*eoren, skidåkare.
Citera
2020-03-21, 22:28
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Observant iakttagelse.

Och det beror nog på som du säkert menar, att SD själv inte kopplar barnets "stöld" av strössel till sina egna känslor. För honom handlar det om en maktdemonstration och reglerna de är inte alls några överenskommelser. Naturligtvis kan det finnas regler hemma att man ska fråga först om man vill norpa strössel. Det kan vara så att någon har planerat att baka, eller att man som förälder är rädd om barnens tänder.

De flesta föräldrar använder sig av de uttrycken som speglar deras känslor över det som barnet har gjort. Känslorna som kommer för att man älskar och bryr sig.

I det här fallet kanske man skulle säga att jag blir orolig över dina tänder t ex.
Om det handlar om att stjäla (vilket jag tycker att det är svårt att hävda här) kan man säga att jag vill inte att du är oärlig och tar saker från andra eftersom jag vill att det ska gå bra för dig i livet. Ärlighet varar längst och jag älskar dig och vill ditt bästa.

Jag uppfattar SDs "överenskommelser" som hans egna regler som handlar mest om en maktdemonstration. "Det är jag som bestämmer här". Vilket det kanske är när man är förälder, men man väljer sina strider.

När han märker att dottern kommer med motargument mot de helt orimliga bestraffningarna så tar han i med hela artilleriet. Tusentals kronor kommer det att kosta.

Det saknas helt enkelt det vanliga förnuftet för det saknas normala känslor. Då blir det hot om bestraffningar och som med kaninburarrna; han vill inte ta hand om barnen, utan säger att de får flytta till HD. Även där lååååååååååååååånga bråk som varade i dagar.

Mycket skadligt för ett barn att känna att man inte är önskad för så banala saker.

SD har börjat att tappa kontrollen över T och därför kan man känna sig orolig över henne om SD kommer ut.

Hon är inte lika foglig som HD, utan låter sig inte kontrolleras så lätt.

Den polske författarinnan Alice Millers bok "I begynnelsen var barnuppfostran" var en ögonöppnare för mig i mitten på 80-talet när jag tvivlade på mig själv som förälder!
Citera
2020-03-21, 22:29
Medlem
Citat:
T*ommy T*eoren, skidåkare.

Tack, honom hade jag missat!
Citera
2020-03-21, 22:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Fast om du tittar noga så ser du att det finns en sidnumrering på vart och ett av de tre dokumenten i 371. Och det var det jag refererade till, den sidnumreringen.
Så atteh… fortsätt och läs på sidan 1092 du.
Det finnas bara sid 1 2 och 3 så sluta försöka ljuga in en sida 1092 som inte finns. Punkt..

F.öv.r så är du lika oärlig om det som Lena är när hon försöker lura i prästälskaren Pontus Gunnarson att hon inte knullar dom andra. Löjligt att du går på det BS.

Sen att hon inte var kåt på alla är väl inte så konstigt med dom läbbiga snuskhumrarna som drogs till henne.

Du är oärlig och har fel jag är ärlig och har rätt
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-21 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in