2020-03-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vad händer om ökningarna av antalet döda fortsätter i 1-2 år med exponentiell ökning ?
Då lär det stryka med10 000 tals per dygn bara här i norden.

Rent matematiskt är hela världen smittad 17 maj. 315 miljoner döda.
I verkligheten kommer det bromsas upp av olika anledningar. (Karantäner, immunitet etc)
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
https://www.helpguide.org/articles/healthy-eating/choosing-healthy-carbs.htm

Hittade inget om Corona i denna artikel - kanske du kan visa mig på detta om jag råkade missa något...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag tror att Sverige kommer bli ett av de länder som kommer att ha en större andel avlidna i åldern 30-60år därför att vi ligger efter när det gäller antalet IVA och när det flödar över här hemma så beror det delvis på den slappa hanteringen av restriktioner från FHM.

Jag hoppas att jag har helt fel.

Det tror jag också, tyvärr. I jakten på flockimmunitet är det många som kommer få sätta livet till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Det är framförallt negrer och araber som äter på McDonalds och liknande. Prova gå in i en och se me dina egna ögon.

De flesta är kanske bara den andra generationen som är här eller till och med den första.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
17 läkare i Italien har dött i kampen mot viruset.

Citat:
Flera ur sjukvårdspersonalen som arbetar mot coronautbrottet i Italien har själva smittats, rapporterar CNN.
Enligt tidningen har 17 läkare dött av viruset och totalt 3654 smittats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Citera
2020-03-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
HEJ!

Hur kommer det sig att det sker ett utbrott nu? kineserna har ju ätit vilda djur ett bra tag. Varför sker det ett utbrott av covid-19 just nu?

Det är nog omöjligt att svara på?

Viruset kommer troligen från fladdermöss, men har trolig använd en "mellom-värd", men det är osäkert.

Fladdermöss har funnits i cirka 52 miljoner år, det kan vara att viruset har funnits nästan lika länge, ingen vet.

På marknader i Kina har de ofta många typer djur i bur ovanpå varandra, eller sida om sida.

Det kan vara så att en fladdermus har bitit, kanske en orm eller ilder, eller att nåt djur har ätit en fladdermus och fått viruset, för att viruset så muterad så att det kan hoppa till människor.

Det kunde ha hänt för en miljon år sedan, det kunde ha hänt om en miljon år, det är omöjligt att säga, annat än att dessa marknader i Kina troligen underlättar för sådana virus att hitta en mänsklig värd.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, men det är just detta med hälsopersonal som är "problemet". Men, jag tror inte det borde vara något problem om hon inte skall tillbaks...

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/12/stenger-alle-barnehager-og-skoler-i-hele-landet/
Tja.. testa!
Får känslan att det gäller de som är bosatta i Norge men Man vet ju aldrig hur hastigt fattade beslut kan komma att tolkas.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det är bara att börja räkna själv om du orkar. https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp

Jag kollade bara lite snabbt men enligt den är det totalt 66 corona? Stämmer ju inte på långa vägar isåfall.
Citera
2020-03-21, 00:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
På rapport nämde man att andelen personer i ålder 20-65 år som fått eller får vård var oväntat stor och större än italien tom. Det bådar inte gott.

I USA tycks andelen unga som blir svårt sjuka vara än fler, än här.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ring norska el svenska ud. Tror du inte hon kommer ut ur landet?

Jo, men hon vill veta om hon kommer in igen, om hon nu avslutar den tjänst hon nu har, men söker om en annan... Att hon kommer in i Sverige tror jag bestämt, men tvärtom...?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
10 döda i Sverige 21 vårdas i Sthlm. Vart är kaoset? Ett överdrivet jävla skämt det här.

16 dödsfall. 43 intensivvårdas i landet.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-03-21 kl. 00:07.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
"Före detta statsepidemiologen: Vaccin det enda som kan stoppa smittan"

https://www.dn.se/nyheter/sverige/fore-detta-statsepidemiologen-vaccin-det-enda-som-kan-stoppa-smittan/

Flockimmunitet verkar vara ett historiskt ämne efter några dagar på högkanten.

Att Tegnell valt den vägen är helt galet speciellt med tanke på att kineserna varnat för att det kan skada den manliga reproduktionsapparaten.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8104477/Doctors-claim-new-coronavirus-cause-damage-mans-TESTICLES.html

Citat:
Doctors in China have urged male coronavirus patients to test their fertility as soon as they recover because the infection may damage the function of their testicles.

No study has proved that the virus will reduce men's fertility or sexual potency.

But medics in Wuhan have suggested the likelihood that the disease can affect the production of sperm and the formation of male sex hormones.

Det verkar inte ha gjorts någon studie på det, men det är försiktighetsprincipen som ska gälla när man inte är säker. Det vore ju jäkligt snyggt om det visar sig att ett stort antal unga män i Sverige visar sig vara sterila efter Anders Mengele Tegnells lilla experiment!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in