2020-03-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis noen mørklegger dette så kanskje de tror at det er best for befolkningen å ikke vite eller kanskje de mener at det er best for samfunnet at færrest mulig av befolkningen vet at hvor mange unge mennesker som har dødd av dette?
Men informasjonen ligger jo tilgjengelig bl.a. i nettaviser.

Ja så är det säkert. Men är det bäst egentligen då? Om folk inser faran så lär de hålla distans betydligt bättre än de gör idag.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Herrejävlar vilken mörkermänniska AT är....kommer att ändras....värre än Bagdad Bob...sju resor värre

108 SVT Text Fredag 20 mar 2020
INRIKES PUBLICERAD 20 MARS

Patienter under 65 på intensiven

Folkhälsomyndigheten har uppgett att
"i stort sett alla som dör eller
behöver intensivvård är över 80-90
år". Men siffror som SVT tagit del av
visar att hälften av alla smittade som
intensivvårdats i Sverige är under 65.

Statsepidemiolog Anders Tegnell anser
dock inte att det går att dra några
slutsatser av statistiken och säger
att andelen yngre kommer att minska.

Även i USA visar siffror att 47 proc
av de som intensivvårdats varit
personer under 65 år. I Nederländerna
har hälften av dem som vårdats på
intensiven varit under 50 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, men hon vill veta om hon kommer in igen, om hon nu avslutar den tjänst hon nu har, men söker om en annan... Att hon kommer in i Sverige tror jag bestämt, men tvärtom...?

Inte som det ser ut nu nej. De har stängt gränserna alt får sitta i karantän i 2 veckor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Varför skulle det vara ett problem?
Norge har ingen karantän mot Finland och Sverige mig veterligen..

Jovisst, 14 dagar om man varit i Sverige eller Finland, med undantag av de som bor i Sverige/Finland och måste på arbeta i norge varje dag.
Citera
2020-03-21, 00:06
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hittade inget om Corona i denna artikel - kanske du kan visa mig på detta om jag råkade missa något...?

Artikeln rör hur snabba kolhydrater och socker ökar ens risk att drabbas av diabetes. Den tar inte upp Corona.

Länken nedan tar upp att ens risk att dö på grund av viruset är större om man har diabetes eller andra hjärt och kärlsjukdomar.

https://www.newscientist.com/article/2236846-coronavirus-risk-of-death-rises-with-age-diabetes-and-heart-disease/
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
HEJ!

Hur kommer det sig att det sker ett utbrott nu? kineserna har ju ätit vilda djur ett bra tag. Varför sker det ett utbrott av covid-19 just nu?
Fladdermusens corona virus lyckades muteras på ett sätt på fel plats, vilket gjorde att det kunde interagera med människors celler. Chansen i sig är minimal. Men nu är kineserna fler än någonsin och då finns det fler "möjligheter" för viruset att slå fel/rätt.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Du skrev.

Många?
Intensiven?
Inget i det som citerades säger att de ligger på intensiven. Inget säger att det är många i 20 årsåldern.
Inget säger att de har eller inte har någon underliggande sjukdom.
Att ligga inne på sjukhus behöver inte betyda intensivvård. Långt ifrån.

Så.
Var kan vi läsa om situationen i Norge du vill hävda?

Du bevisar bara att du är dum i huvudet som inte vill de eventuella kommande konsekvenserna!
Citera
2020-03-21, 00:07
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag kollade bara lite snabbt men enligt den är det totalt 66 corona? Stämmer ju inte på långa vägar isåfall.

Nä och siffrorna ser bra ut eller hur... och det är vad myndigheterna ser och räknar på.
Citera
2020-03-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I USA tycks andelen unga som blir svårt sjuka vara än fler, än här.

Inte konstigt. De har ingen allmän sjukvårdsförsäkring som vi, de är feta och ohälsosamma också. Samt en jävla crackepidemi.
Citera
2020-03-21, 00:08
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Meanwhile from Coronatown:

Lydia Wålsten
@lyw
·
2h
Ingen coronafeber vid Mariatorget. I alla restauranger skålas det och tjoas och tjimmas i varierande åldrar. Ser riktigt trevligt ut. Har aldrig känt mig så mkt i en filterbubbla som nu, men det kanske är tvärtom.

Här i medelstor stad är det dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Du bevisar bara att du är dum i huvudet som inte vill de eventuella kommande konsekvenserna!

Eller så är det du som är dum i huvudet som påstår saker som inte är sanna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag var ute på stan för en timme sedan (bor rätt centralt, cyklar in på 8 min) och det var full fart överallt. Pubar och uteställen, fullt ös, ingen Corona i sikte.

Fasiken vilken smittspridning det måste bli i landet när det är så här.

Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Meanwhile from Coronatown:

Lydia Wålsten
@lyw
·
2h
Ingen coronafeber vid Mariatorget. I alla restauranger skålas det och tjoas och tjimmas i varierande åldrar. Ser riktigt trevligt ut. Har aldrig känt mig så mkt i en filterbubbla som nu, men det kanske är tvärtom.

Min første tanke var: Er slike folk dumme, rett og slett?
Etter å ha tenkt litt, tror jeg at mange har overbevist seg selv om at de ikke vil bli rammet av denne pandemien og/eller at de eventuelt tror at det er "bare en influensa" og at de eventuelt tror at det er "bare eldre mennesker som dør".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in