2020-03-20, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
10 döda i Sverige 21 vårdas i Sthlm. Vart är kaoset? Ett överdrivet jävla skämt det här.

Vi får väl la se i slutet av maj hur väl din post åldrats..

"Dead bodies everywhere"
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Kan bekräfta att alla elever fått hem datorer/surfplattor på mina barns skola. Dock ej sagt att de ska stänga.

Hållt mina barn hemma redan i drygt en vecka. Av rena överlevnadsskäl, inte för dem men för alla i deras omgivning.

De föräldrar som fortfarande släpper iväg sina barn till skolan är idioter eller helt utan alternativ.

Det är tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jo, det dör 26 människor i timmen av Covid19 i Italien.
Det låter hemskt mycket.

Det måste dock sättas i relation till att det i normala fall dör runt 83 personer i timmen i Italien.

Detta är en markant ökning och allvarligt som tusan....men inte det domedagscenario man får det att låta som.

Problemet med dagens samhälle är att folk helt enkelt inte kan räkna.

Det är väl jävligt allvarligt med tanke på att bara en bråkdel av Italiens befolkning har blivit smittade än så länge.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta skulle jag gärna se en källa på... Angående kolhydrater och socker, vill säga...

https://www.helpguide.org/articles/healthy-eating/choosing-healthy-carbs.htm
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Varför skulle det vara ett problem?
Norge har ingen karantän mot Finland och Sverige mig veterligen..

Jo, men det är just detta med hälsopersonal som är "problemet". Men, jag tror inte det borde vara något problem om hon inte skall tillbaks...

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/12/stenger-alle-barnehager-og-skoler-i-hele-landet/
Citera
2020-03-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du vet inte utan gissar bara - gott nog, men någon annan som vet säkert?
Ring norska el svenska ud. Tror du inte hon kommer ut ur landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I Stockholm rullar det på som vanligt.

Har för att många har sjukskrivit sig och börjar med det.

Dessutom har man redan börjat med att släppa ut fångar tillbaka till samhället i olika länder, bland annat USA, Iran, Sverige och andra länder.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51947802
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
"Totalt 606 personer är konstaterat smittade i länet och 5000 har provtagits, skriver Region Stockholm i ett pressmeddelande."

Är det någon som har insikt i detta och vet om man verkligen tagit så pass många prover i Stockholm? Har hört mig för och det verkar inte stämma på långa vägar. Någon som kan bekräfta?

Det är bara att börja räkna själv om du orkar. https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp
Citera
2020-03-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Hållt mina barn hemma redan i drygt en vecka. Av rena överlevnadsskäl, inte för dem men för alla i deras omgivning.

De föräldrar som fortfarande släpper iväg sina barn till skolan är idioter eller helt utan alternativ.

Det är tragiskt.
Hur länge ska du hålla dem hemma? 1 år tills det finns vaccin?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag var redan sjukskriven av andra orsaker. Men tusentals är avskedade. Regjeringen har ändrat en hel massa lagar så folk och bedrifter inte skall falla ihop. Räntorna har gått ned etc.

Vi får se vad som händer. För ett par dagar sedan blev det registrerad 84000 nya arbetslösa 😬
Spär på depressionen.. Förhoppningsvis ljus i sikte ett år från nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Frågan är varför myndigheterna mörkar för det har varit känt att yngre personer kan och har dött, redan i Kina.

För att citera

"I would also emphasise that there were a lot of people in their 30s, 40s, 50s, who were dying as well," said Dr Aylward, speaking in a webinar for Australian health protection officers earlier this month.

"Intensive care units across China and across Italy are full of people who are young. And it's the young who are dying with no obvious risk factors,"
"And when you look at the 30 and 40 year olds who are dying, they don't have heart disease, they don't have diabetes, they don't have obvious risk factors. So there's a random element here."

https://www.abc.net.au/news/health/2020-03-18/coronavirus-covid-younger-people-also-risk-serious-illness-death/12059326

Hvis noen mørklegger dette så kanskje de tror at det er best for befolkningen å ikke vite eller kanskje de mener at det er best for samfunnet at færrest mulig av befolkningen vet at hvor mange unge mennesker som har dødd av dette?
Men informasjonen ligger jo tilgjengelig bl.a. i nettaviser.
Citat:
Most of the 8,000 fatalities recorded across the world have been people who are elderly or suffer underlying conditions, and have weakened immune systems. Chinese health officials carried out the biggest ever study on the virus, using data from 72,000 cases. They found 19 per cent of patients who died were below the age of 60 years (pictured)
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8124901/Young-people-dying-coronavirus-despite-elderly-people-worst-affected.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag var ute på stan för en timme sedan (bor rätt centralt, cyklar in på 8 min) och det var full fart överallt. Pubar och uteställen, fullt ös, ingen Corona i sikte.

Fasiken vilken smittspridning det måste bli i landet när det är så här.

Meanwhile from Coronatown:

Lydia Wålsten
@lyw
·
2h
Ingen coronafeber vid Mariatorget. I alla restauranger skålas det och tjoas och tjimmas i varierande åldrar. Ser riktigt trevligt ut. Har aldrig känt mig så mkt i en filterbubbla som nu, men det kanske är tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in