2020-03-21, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vilket namn?

Ben Dover eller Bend over så klart
Citera
2020-03-21, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Därför det går så bra för Iran? Är det inte varmt där nu?
Iran är typ samma temperatur som vi har i en mild vinter. Men om sommaren går det upp till en 40 på sina ställen.
Citera
2020-03-21, 04:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Ursprunget jag svarade på såg ut såhär:

Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
"Inte ett skit om att det smittar via luften på who hemsida https://www.who.int/emergencies/dise...c/myth-busters

De viktigaste sakerna är
1. Det smittar genom luften. Inte bara genom att nån nyser på dig. Därför många blev sjuka på tex fartyg då luften där cirkulerar.
2..Även om nån nyser så går du in i rummet 3 timmar efter kan du bli smittad.
3. Nästan hälften av de som behöver sjukhusvård är relativt unga personer, under 50 år.

Passar er, är riktigt orolig iaf."

Varpå jag inte kunde låta det tvärsäkra grundlösa påståendet gå förbi
Då postade jag WHO rapporten. Sen klev JohnnyMnemonic in...

Nästa gång jag handlar så är det med munskydd och plasthandskar, jag skiter i vad folk tycker. Det här handlar om mina närmaste liv, mer än mitt. Ni andra får gör vad ni vill, men det är vad jag kommer att göra. Och den som hostar får en kula!
Citera
2020-03-21, 04:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ben Dover eller Bend over så klart

Äntligen en smart mäniniska!
Citera
2020-03-21, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det märkliga är att hela världen hade testkit redan när viruset blev känt i Januari. Varifrån kom de? Varför kan man inte införskaffa nya om de har tagit slut?

WHO kom ut med första "recept" på ett test 13 Jan. Det var möjligt att utveckla testet så tidigt eftersom de utnyttjade tidigare kända SARS-Cov-liknande virussekvenser för at utveckla primrar för PCR.
https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/wuhan-virus-assay-v1991527e5122341d99287a1b17c111902.pdf

I princip vem som helst (med rätt utrustning) kan själv blanda nya test enligt receptet, förutom att det börjar bli brist på vissa ingredienser på marknaden. De flesta föredrar dock köpa färdigblandade testkits (typ färdig cocktailmix) då de är snabbare att använda och medför färre felkällor.
Citera
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vill du ha privata diskussioner med någon ha det i privata meddelanden. Detta är en publik tråd där vem som helt ska svara och våra åsikter går isär vad det rör bete sig som en femåring.

Du tog snabbt till ad hominem och några fakta har du inte presenterat heller utan kopierat och klistrat godtyckliga rader som stämmer med din confirmations bias ur texter jag tillhanda höll.

Men dina texter innehöll ju inga fakta.
Jag klippte ut de rader som jag tyckte du byggde upp dina luftslott på och det tyckte du inte om.

Confirmation bias? Det var väl snarare du som var biased. Jag behövde egentligen inte göra så mycket mer än att belysa hur du tolkat in saker som inte fanns...

För övrigt har jag inget emot att folk kommer in i diskussioner men då vill jag att den är intresserad inte bara av sina egna övertygelser och dessutom kan distansera sig ifrån sitt ego.
Senast redigerad av Slashken 2020-03-21 kl. 05:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Så med andra ord, bo i bastun om man smittats av corona?

Bastun på 110 grader och en jävla massa sprit på aggregatet och i dig så är du redo!
Citera
2020-03-21, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Ändå gillar den våra kroppar som är 37 grader. Nej, det är definitivt inte vetenskapligt belagt. Anledningen att vi är överrepresenterade är att fattigare länder inte har möjlighet att testa personer eller behandla dessa.
Det handlar om att luften är torrare om vintern och det är högre luftfuktighet om sommaren. Men virus tycker inte om höga temperaturer eller luftfuktighet för de kan inte nå så långt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Rätta mig om jag har fel, men smittade inte SARS människor i ett lägenhetskomplex i Hong Kong efter att en smittad som haft diarre använt en toalett i byggnaden, och luftpartiklar från denna diarre (Toilet plume) spridit sig i rören som går kors o tvärs i byggnaden:
https://youtu.be/B93uZPvThKc?t=1653

Nu är SARS inte COVID-19 men de har väldigt mycket gemensamt.

Offentliga toaletter är som att gå in i pestsmittat område, undvik till varje pris. Singapore har gjort studier på detta, sök i tråden så finner du. Blir jag skitnödig ute idag så sker det på golvet där jag är! Be careful!

Edit:
Jag tror, eller vet att folk inte är medvetna om detta. Men tänk er en kvinna som sitter och pissar, det brukar skvala ganska rejält då de inte kan styra som vi män. Aerosolerna som uppstår kan i princip döda dig, betänk då att kvinnans underliv (slemhinnor) är exponerat för detta? Sluta pissa på offentliga toaletter!
Senast redigerad av revodneb 2020-03-21 kl. 04:25.
Citera
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nästa gång jag handlar så är det med munskydd och plasthandskar, jag skiter i vad folk tycker. Det här handlar om mina närmaste liv, mer än mitt. Ni andra får gör vad ni vill, men det är vad jag kommer att göra. Och den som hostar får en kula!
Jag är med dig på den båten. Kolla mina tidigare inlägg...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Expressen nyligen:

Ser onekligen ut som om kineserna har gått tillbaka till sin policy från januari: mörka allt som kan ställa Kina i dålig dager. Hur sannolikt är det att de inte har ett enda nytt inhemskt fall på tre dagar, men 41 senaste dygnet från folk som har varit utomlands?

Håller med dig, det är rent bullshit.
Citera
2020-03-21, 04:19
Medlem
https://www.tv4.se/efter-tio/klipp/vi-varnade-om-viruset-ingen-lyssnade-12533683

Intressant faktist där han berättar om corona och hur stor han tror att dödligheten är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in