2020-03-22, 11:48
Medlem
Covids avatar
13.30

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
När har dödsfallen för Sverige rapporterats tidigare dagar?
Citera
2020-03-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Dvs en på 350.

Inte ens en procent mao.

Nästan 3 promille och då räknar du även med alla osmittade i statistiken också.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ser inte alls bra ut. Påminner om Spanska sjukans andra våg.

Som jag skrivit tidigare om 3-4 veckor har vi en samhällskollaps.

Coronavirus-fall:
1178

dödsfall:
18
friska:
2

Hemska siffror
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Han talar sanning.

Konsekvenserna av total isolering som sträcker sig 3-6 månader överstiger vida konsekvenserna av detta virus.
Men tänk så arbetslösa det finns då som kan ta hand om alla sjuka 80-åringar vi har räddat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
När har dödsfallen för Sverige rapporterats tidigare dagar?

mellan 13 - 14
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Löfven måste tala till oss som att vi är döva. Tvingande lagar och förbud krävs.
Tror det bästa är att han talar som att folk är mentalt förståndshandikappade. Endast då går informationen fram.
Citera
2020-03-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men tänk så arbetslösa det finns då som kan ta hand om alla sjuka 80-åringar vi har räddat!

Du är ett ekonomisk geni.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Jag hoppas båda sidor samlar citat vid sidan om i ett fett excel ark och så redovisar vi om en 3 månader. Jag hoppas förlorarsidan inte lyser med sin frånvaro. Jag gissar att sidan med domedagsprofeterna är de som inte vill vara kvar i tråden. För dessa kommer prestigeförlusten vara enorm om inte detta slår vanlig säsongsinfluensa med hästlängder. Tänk om Sverige dessutom inte kommer få fler procentuellt döda än andra länder. Oj vad ni kommer må dåligt. Redovisningen är mer intressant för mig än det som händer i verkligheten. Jag tror en del hellre tar sitt liv än att erkänna att deras gissning om Corona var fel.

Det är väl ingen som bryr sig om man har fel i ett sådant läge?!? Då blir man ju enbart tacksam och lättad! Att du ens tänker i sådana banor är förbluffande.
Citera
Medlem
Beskedet att Australien stänger igen, alternativt sätter restriktioner på pubar, restauranger, hotell, biografer och andra verksamheter kom från premiärministern Scott Morrison under söndagen efter att befolkningen inte följt de restriktioner som fanns tidigare tillräckligt väl.*

– Jag ber helt enkelt australier att vara lugna och träna på omdömet, säger Scott Morrison.*

Morrison meddelade samtidigt att landets skolor kommer att förbli öppna, åtminstone ett tag till.*

– Vi erbjuder däremot föräldrar att, i slutet av detta skolår, själva bestämma om de vill att deras barn ska vara kvar i skolan, säger han.

Källa https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/italiens-nya-beslut-for-att-stoppa-smittan/
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Björn Olsen: "Coronaviruset når sin kulmen i Sverige om några veckor"

https://www.fokus.se/2020/03/bjorn-olsen-coronaviruset-nar-sin-kulmen-i-sverige-om-nagra-veckor/

Om det blir bättre om några veckor, är det då någon idé att ta till ytterligare åtgärder istället för att bara vänta ut allt tills brytpunkten kommer?

Rubriken i Fokus lyder visserligen så. Men jag är inte övertygad om att det är vad Björn Olsen faktiskt säger.

Min tolkning är snarare att vi har att se brant ökning inom några veckor.

Citat:
”– Vi har kanske tiotusentals coronafall i Sverige; de flesta milt sjuka. En del kommer att bli sjuka om någon vecka, när de har träffat tillräckligt många männi-skor. Då kommer vi till kulmen. Antalet luftvägsinfektioner kommer då att öka dramatiskt. Kort därefter kommer vi att se ett ökat antal svåra infektioner hos äldre. Då stasas sjukhusen och det är då krisen kommer, inte nu.”
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Varför sprider du så mycket skit?

Är du anställd av ryska trollfabriken eller?

Vad är o osant att viruset är nytt?
Är du anställd av Dr. Tegnell eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Brasilien är ett partiellt U-land, och i förlängningen kommer det att bli fullt ös i fattiga länder - och på fattiga kontinenter.

En god amatörgissning är att Afrika, Indien och Sydamerika kommer att drabbas hårt och länge.

Analfabetism, fattigdom och folktro är ju inga meriter precis....

Tror dom kommer att klara sig förhållandevis rätt bra med tanke på klimatet.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2020-03-22 kl. 11:52. Anledning: Fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in