2020-02-04, 14:55
Avslutad
Drömde att jag hamnade i bråk med en gubbe som försökte låsa in mig i ett källarföråd. Då bet jag tag i hans hals så blodet sprutade.
Citera
2020-02-20, 03:47
Medlem
Merwinnas avatar
Vaknade klockan 2 av en hemsk mardröm, och tror inte jag kan somna om! Drömde att jag genomgått en sådan där metamorfos som mannen i skräckfilmen "Flugan", men i stället för att bli korsad med en fluga hade jag blivit det med en flädermus! Hela min kropp var svart och luden, jag hade en arm och en flädermusvinge, och på fötterna hade jag långa klor, sådana som dom hänger i.

Jag hade även fått flädermusens instinkt, att det känns otryggt att inte ha något att haka fast klorna i. Jag låg i sängen och försökte haka fast klorna i sänggaveln, och det läskiga var jag kunde uppleva det med alla sinnen: klorna var stora, långa, böjda, svarta, blanka; jag hörde ljudet när de halkade längs metallröret och försökte få fäste runt; jag KÄNDE även rörelserna... Dessutom oroade jag mig för att jag hade loppor i pälsen, men jag var rädd för att titta efter...

Vet var det kommer sig av: jag har dels tittat på för många Youtubefilmer om räddning av djur i Australien (bland annat flädermöss), och jag la i går märke till en avatar här på Flashback, som föreställde en tjej som hade en flädermusvinge... Antar att kinesernas otäcka matvanor som ger grogrund till läskiga virusmutationer, spökar också i min hjärna...
Citera
2020-03-03, 13:17
Medlem
Drömde otroligt intensiva drömmar härom natten...

Dröm 1: Var ombord på en u-båt med några, och bland dom fanns en kvinnlig läkare jag haft IRL. U-båten liksom "cruisade" strax under ytan först, men sedan så dök den snabbt. Det blev en viss kännbar G-kraft av det. Den kvinnliga läkaren var otroligt bossig, sur - ville inte svara mig hur jag än gjorde. Det var som att hon inte hörde mig ens. Sedan vaknade jag en kort sekund bara för att återigen drömma vidare...

Dröm 2: Är stressad, hetsad, jagad. Av svinet. Jag rusar runt. För livet!
Men han jagar in mig i en åker, minns väldigt höga blommor (typ solrosor) och först lyckas jag fly undan och gömma mig. Men han får till slut tag i mig och slår. Slår, slår och slår. Det pågår i en evighet. Jag vaknar, svettig och med tårar i ögonen... Egentligen många blandade känslor, som enkelt kan förklaras som nattsvart sorg och en tung känsla av misslyckande.
Citera
2020-03-09, 07:55
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde en hemsk mardröm i gryningen. Coronan hade slagit hårt och allt var kaos: döda på gatorna, svärmar av flugor över liken, och man hörde ljudet av svetsaggregat när lägenheter svetsades igen. (Det har ju gått rykten om att det har hänt i Kina, och att dom inte har kollat så noga heller om alla är döda där inne, eller om man har svetsat in ännu levande sjuka också...)

Mina kids och jag skulle fly. En man (som jag känner i verkligheten) som äger en båt, skulle hjälpa oss. Vi bar på några få tillhörigheter vi fått med oss, och småsprang ner för en grässlänt till kanalen där båten låg. Båten var där. Mannen och hans fru och dotter, och en annan man som jag tolkade som hans bror (men som jag aldrig sett i verkligheten) höll skyndsamt på att bära ner packning i båten. Ingen tittade ens åt oss - jag förstod inte varför! Jag tänkte: "tänker han svika mig och åka utan oss?"

Sedan såg mannen jag känner liksom rakt igenom mig... och jag kände en rysning. Jag såg åt vänster, där min dotter skulle vara, hon var inte där. Jag såg åt höger, där min son skulle vara, han var inte heller där. Då såg jag ner på min egen kropp - och den var inte heller där! Det slog mig med en chock att ingen såg oss, för att vi redan var döda och var spöken!!!
Citera
2020-03-16, 14:13
Medlem
Drömde om en gammal tjejkompis (en tjej som jag IRL har nyligen hittat igen på Fakebook, men som jag länge trodde var död...).

Anyways, i drömmen så var vi som de av bästa vänner igen. Tyvärr var glädjen väldigt kortlivad, för plötsligt så vände hon ryggen till och vägrade vara vän med mig. Kände mig fortfarande väldigt upprörd, dvs ledsen, när jag vaknade.
Citera
2020-03-18, 12:57
Medlem
Drömde inatt om att jag var ca 10 år yngre och på samma ställe som min far bodde på då. Jag stod och tittade ut genom fönstret inpå gården och såg en spindeln lika stor som en fullvuxen hund jaga en person runt i cirklar. Jag insåg då att jag var personen som spindeln jagade och den hade jagat mig in i lägenheten igen. Jag kände nu att spindeln var nära, troligtvis bakom mig. Jag kände mig paralyserad, kunde inte vända mig om för att se om det stämde. Så jag ropade ut efter min far som jag då hörde snabbt komma ingåendes. Det lät som han hoppade till av skräck. Han kan säkert också se spindeln tänkte jag.

Paralyseringen släpptes och jag kunde se mig omkring igen. Jag och farsan står nu och tittar på 8 st håriga ben sträcka sig ut bakom bokhyllan. Helt plötsligt står det jättemånga människor bredvid och tittar. Alla argumenterar om att vi måste döda den utav rädslan och paniken den orsakar.
Jag börjar då tycka synd om spindeln. Vi borde låta den vara ifred. Lev och låt leva.

Jag vaknar nu upp igen i samma vardagsrum och får då reda på att jag legat och krampat i flera timmar. Min far påpekade att han kände nån konstig lukt och att jag sedan ska ha gått bananas och sprungit ut på gården och sedan in i vardagsrummet där jag sedan legat och kramp skrikit tills jag då vakna.

Jag vaknar sedan upp igen i min riktiga säng i det riktiga nuet. Det sjuka med den här drömmen är att jag minns dagen innan den här drömmen ska ha skett. Jag rökte spice innan jag gick och la mig för att sova. Jag känner mig smått orolig att min verklighet inte är riktigt men det kan ju inte stämma? Jag har ju levt enda fram tills nu sen den gången jag rökte lite spice. Inte fan kan allt detta vara nån slags mega snetripp som gjort att jag nu lever ett separat liv som jag ibland sugs ifrån tillbaka till den andra ''riktiga''

Nej.. Varför minns jag just den här drömmen så tydligt också??? Pfffff som en häst brukar låta. Orka analysera det mera men ville dela med mig och se ifall nån annan haft en liknande dröm.
Citera
2020-03-19, 09:48
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Drömde om en gammal tjejkompis (en tjej som jag IRL har nyligen hittat igen på Fakebook, men som jag länge trodde var död...).

Anyways, i drömmen så var vi som de av bästa vänner igen. Tyvärr var glädjen väldigt kortlivad, för plötsligt så vände hon ryggen till och vägrade vara vän med mig. Kände mig fortfarande väldigt upprörd, dvs ledsen, när jag vaknade.
Finns värre. Som drömmar när allt ordnar sig sen vaknar man och personen finns inte. Försvann. För att aldrig komma tillbaka. Hatar livet. Men hjälper inte. Hatar människan. Men hjälper inte. Inget gör det.
Citera
2020-03-20, 00:39
Medlem
Drömde om människor jag aldrig träffat och platser jag aldrig varit på. Konstig känsla att vakna upp idag, det tog ett tag innan jag kom ner på jorden och till min egna vardag, glömde till och med att vi har Corona epidemi just nu. Mådde väldigt bra en stund gjorde man iaf, brydde mig inte om något eller någon. Mikael, who liksom?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-03-20 kl. 00:41.
Citera
2020-03-20, 01:09
Bannlyst
drömde att jag klättrade upp på ett tak med tegelpannor , väl uppe så insåg jag att det va helruttet och jag började sakta glida av , kämpade för att förhindra olyckan som höll på att ske , mycket ångest , och sedan hände det oundvikliga , jag ramlade ner

och landade oskadd på bägge fötterna

en lång utdragen ångestfull dröm , som jag va glad att vakna upp i från
Citera
2020-03-27, 19:34
Medlem
lazurstens avatar
Mina drömmar är alltid mycket livliga och fina... Men jätte svårt för mig att förklära i detalj! Vanligtvis består de av ljusa färger, solenljus och skuggor...
Till exempel, idag hade jag en helt abstrakt dröm om klarblå himmel och en läskig docka, som lade i mörka buskar bakom någon tunnelbana o___O" Dockas ansikte var så jävla läskig, men himmel kändes så lugn och fin... Den här kontrast gjorde mig orolig och jag vaknade så snabbt som jag bara kunde...
Citera
2020-04-07, 11:53
Medlem
Krackhauss avatar
Drömde att jag satt fast på något slags sekelskiftes Anstaltboende beläget mitt på en stor ö i västra skärgården. Vi var tvugna att gå ut och jaga för att förse oss med mat annars fick vi inte hämta andra ingredienser ifrån matförrådet som den sadistiska personalen hade nyckeln till.
Vi fick tillgång till några hagelgevär för att jaga med men någon hållhake på oss gjorde att vi inte kunde använda dessa för att ta över stället och fly.
Det fanns ett antal lyxiga båtar som personalen brukade åka ut med. Jag planerade att försöka stjäla en och ta med mig den unga mö som jag kärat ner mig i och som bodde på en annan avdelning.
Jag hann inte så långt.
Senast redigerad av Krackhaus 2020-04-07 kl. 11:56.
Citera
2020-04-07, 13:32
Medlem
novems avatar
Jag drömde i natt att jag parkerade min bil på en stor utomhusparkering. Jag kom tillbaka flera timmar senare och upptäckte att jag hade ställt mig på handikappruta och fått flera böter på totalt ca 4000.

Summan är kanske inte viktig men jag har hela dagen idag gått runt och tänkt på de här pengarna. Att tur att skatteåterbäringen kommer så jag kan betala bötern. Men jag har ju ingen böter? Har inte ens en bil!

Vad betyder den här drömmen? Och varför har den fastnat i mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in