2020-03-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Regeringens presenterar krispaket 300 Miljarder eller ca 60 000kr av varje person som arbetar i landet.
Kommer inte hjälpa att strössla pengar, kraschen har redan börjat.
Citera
2020-03-16, 09:53
Medlem
Jaja sitta ner i båten gör ont som fan nu. Bara att härda ut och skaffa järn psyke.
Citera
2020-03-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Det handlar inte om att veta. Självklart kan man inte veta, så lite korkad kommentar från ditt håll. Men däremot handlar det om att kunna göra en kvalificerad gissning eller att bara vara en helt aningslös vanlig idiot som läser Dagens Industri som agerar när det "känns bra".

Att sitta och göra "prognoser" om marknaden flera år framöver i tiden är både oseriöst och okvalificerat.
Citera
2020-03-16, 10:09
Medlem
Stockholmsbörsen har gått ner 34 procent sedan toppen nu. Och ändå är intrycket att det är långt kvar till botten.
Citera
2020-03-16, 10:13
Medlem
Disco.s avatar
Björnarna levererade ännu en måndag 👌👌👌

Nu är väl den stora frågan hur mycket USA rasar i en. Räntesänkningar verkar ju inte ha någon vidare positiv effekt och de har ju en liten bulltrap att stänga sedan fredagen. Blir det andra brytaren vid -13% idag tro?

Kan riktigt känna hur hjärtattacker för trumpen kryper närmare
Citera
2020-03-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jaja sitta ner i båten gör ont som fan nu. Bara att härda ut och skaffa järn psyke.
+1

Man är redan uppgiven och förmodligen kommer det som många säger rasa ännu mer.
Allt slit man gått igenom för värdet av sin portfölj...
jaja, nu spelar det ingen roll längre, ens planer har gått i spillro och man får väl räkna med att jobba 5 år ytterligare av sitt liv. Fast under dom åren kommer väl något ännu värre hända. Man får väl bara acceptera och inse att man aldrig kommer att bli fri.
Citera
2020-03-16, 10:36
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.
Björnarna levererade ännu en måndag 👌👌👌

Nu är väl den stora frågan hur mycket USA rasar i en. Räntesänkningar verkar ju inte ha någon vidare positiv effekt och de har ju en liten bulltrap att stänga sedan fredagen. Blir det andra brytaren vid -13% idag tro?

Kan riktigt känna hur hjärtattacker för trumpen kryper närmare

Grattis! Jag tror på långsam uppgång fram mot öppning i USA därefter dykning nr 2 till liknande nivåer vi ser nu. den som lever får se!
Citera
2020-03-16, 10:58
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Du ligger ganska fel
Haha vad sa du jag gjorde? 😘😘
Citera
2020-03-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
så du tror börsen kommer sjunka -43%?

det har jag faktiskt svårt att tro.
-5% till, ok

om det sjunker till -50 så ska jag åka till tibet och bli munk
-5% enligt dig, redan sjunkit med 8% idag... sluta skriv eller regga dig med nytt nick så du slipper bli mer utskrattad.
Citera
2020-03-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinshejk
+1

Man är redan uppgiven och förmodligen kommer det som många säger rasa ännu mer.
Allt slit man gått igenom för värdet av sin portfölj...
jaja, nu spelar det ingen roll längre, ens planer har gått i spillro och man får väl räkna med att jobba 5 år ytterligare av sitt liv. Fast under dom åren kommer väl något ännu värre hända. Man får väl bara acceptera och inse att man aldrig kommer att bli fri.
Till på köpet skall väl Magdalena ha in mer pengar i kassan för att betala frossan.
Citera
2020-03-16, 11:15
Medlem
Jag tror börsen går ner till noll. Det är trots allt bara siffror i en dator.
Citera
2020-03-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror börsen går ner till noll. Det är trots allt bara siffror i en dator.

Det kommer inte att hända. Vissa företags värde sjunker till noll vid konkurs men de flesta företag levererar produkter vi faktiskt vill köpa och äga. Exempelvis kommer vi fortfarande vilja ha Kylskåp. Går det nuvarande sönder kommer de flesta köpa nytt. Därför tror jag att en kedja som Elon och ett företag som Electrolux definitivt kommer att bottna vid ett positivt värde. Kanske ett mycket lägre värde än det nuvarande men helt klart ett högre värde än noll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in