2020-03-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Du menar att pensionspengar ska hålle uppe börskurserna? Var är dom nu? Vart var dom i början på året?

Det är inte medlet som håller uppe kurserna. Det är humöret. Så om det långsiktiga humöret ändras så spelar inte pensionspengarna (medlen) någon roll.

-Nej nej jag menar det jag skrev dvs. vad har du för ide om pengarnas placering och inget om upp eller nergång. Ett val som safe-heaven.
Citera
2020-03-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
banker runt om i världen kollapsade pga pengar som skulle finnas plötsligt försvann pga bluff-paketerade lån och kreditbetyg dragna ur röven.

alltså, pengar försvann i tomma intet. nu har vi en produktionskedja som står och tuggar där pengar inte kan omsättas och banker har buffert och är stresstestade. alltså inte ens i närheten av samma grej.

någon ovan pratade om att detta är det värsta i mannaminne och värre än depressionen. vilket struntprat.

https://www.fsforum.com/types/press/releases/financial-services-forum-statement-on-share-buybacks/

Åtta av de största bankerna i USA lägger aktieåterköpen på is för tillfället... Märkligt att man måste göra det nu när börsen gått ner 30% om man är så likvida och stresstestade. Återköpen var på högsta nivån på flera år sista veckan i februari och Nu väljer man alltså att sluta köpa!

Verkligheten överträffar dikten.
Citera
2020-03-16, 00:36
Medlem
Jag skulle satsa väldigt mycket (och satsar själv) på råvaruexponering eftersom jag tror att dollarn kommer att krascha.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Nej nej jag menar det jag skrev dvs. vad har du för ide om pengarnas placering och inget om upp eller nergång. Ett val som safe-heaven.
Citera
2020-03-16, 00:42
Medlem
Ja, okunnigheten lyser rakt igenom här. Vad är en bull market på 11 år då? Vad är inte en långsiktig uppgång om inte ett långsiktigt humör??

Sen angående ditt förra hånfulla inlägg: De absolut bästa traders i världen som jag känner till och som jag lärt mig av: ALLA har koll på både korta och långa trender. Så att håna någon för att man kan göra en kvalificerad bedömning av de långa trenderna, och på så sätt kunna agera när en möjlighet uppstår, är inget annat än att outa sig som en fullkomlig idiot utan någon som helst koll på något, förutom det som står i Dagens Industri med värdet NOLL.

Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Långsiktiga humöret är 3 månader framåt. Hade börsen tänkt 9-12 månader framåt så hade vi inte ens gått ner 1%.
Citera
2020-03-16, 02:03
Medlem
Citat:
Marknaden går in i en konsolideringsfas, likt den som vi hade på 70-talet. Alla snabba sättningar blir därför köptillfällen.

Det kan bli ytterligare 1 sättning under sommaren/hösten, och den botten som sätts då borde vara definitiv; om den definitiva botten inte redan satts.

Därefter följer enligt min prognos "motorväg" fram till år 2024 - det blir inte "överavkastning" utan bara en positiv trend. Det blir något i stil med "sidledes uppåt".

Nästa punkt i tid är 2027 som bör bli en rejäl botten; alltså föregås av någon typ av krasch.

Sen år 2032-2033 går västvärlden in i total ekonomisk konsolidering. Börserna ger knappast någonting under kommande 40 år. Det blir ett hårt liv alltså, och det här Corona-dravlet blir inte ens en nysning i jämförelse.

Varken du eller jag vet hur marknaden kommer att se ut i morgon , om varken 1 år eller 5 år heller för den delen. Vi kan endast spekulera. Jag tror personligen att vi kommer och bottna den här veckan eller början på nästkommande och där efter så följer minst 2-3 år av en långsam uppåtgående trend där vi kommer få se både avvecklingar av större bolag samt mindre bolag som kommer att ta form och växa på marknaden. Vill du vara en god men frigid individ nu så ska du handla i större teknikbolag fram för allt. Samt i råvarumarknaden.
Citera
2020-03-16, 02:16
Medlem
Stock-index futures fall limit-down after Fed moves ,aaajjjj !!!

https://www.marketwatch.com/story/stock-index-futures-fall-limit-down-after-fed-moves-2020-03-15
Citera
2020-03-16, 04:48
Medlem
"Corona-krisen får USA:s storbanker att slopa återköp av egna aktier.

”Pandemin är en kris utan motstycke för både världen och den globala ekonomin”, skriver den amerikanska finansorganisationen Financial Services Forum. "
www.di.se/nyheter/usas-storbanker-slopar-aterkop-av-aktier-kris-utan-motstycke/

Gratisartikel för mig iaf.
Citera
2020-03-16, 05:09
Medlem
Det handlar inte om att veta. Självklart kan man inte veta, så lite korkad kommentar från ditt håll. Men däremot handlar det om att kunna göra en kvalificerad gissning eller att bara vara en helt aningslös vanlig idiot som läser Dagens Industri som agerar när det "känns bra".

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varken du eller jag vet hur marknaden kommer att se ut i morgon , om varken 1 år eller 5 år heller för den delen. Vi kan endast spekulera. Jag tror personligen att vi kommer och bottna den här veckan eller början på nästkommande och där efter så följer minst 2-3 år av en långsam uppåtgående trend där vi kommer få se både avvecklingar av större bolag samt mindre bolag som kommer att ta form och växa på marknaden. Vill du vara en god men frigid individ nu så ska du handla i större teknikbolag fram för allt. Samt i råvarumarknaden.
Citera
2020-03-16, 05:22
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Sen år 2032-2033...

Har du någonsin i ditt liv lyckats förutspå en enda sak 13 år i förväg?
Citera
2020-03-16, 07:04
Medlem
IG market indikerar att börsen öppnar på ny lägstanivå, runt 1330
Citera
2020-03-16, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3

Lägsta nivå på vad? Vi är fortfarande på högre nivåer än t ex 2015 så detta är knappast ett stort ras. I princip är det väl bara fjolårets uppgång som är utraderad
Citera
2020-03-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3

Det är även kraftiga fall på sina håll i natt. "Down Under" (Australien) gjorde skäl för sitt namn.

Om vi kikar på nyheterna så är det stängda gränser och annat runt Coronan som är negativt. Positivt är att riksbanker och politiker vaknat till liv angående ekonomin. Negativt är väl att det överhuvudtaget kom upp, dvs att corona har slagit så hårt nu.

SAS permitterar och Electrolux vinstvarnar vilket är negativt men inte särskilt överraskande?

Det skall bli intressant att se hur börsen går på detta. Breda fall eller börjar den bli selektiv?

Jag skall försöka hålla mig från börsen denna veckan. Handlade ju förra och satte bollen i rullning.

Det är tråkigt med corona, men kul att det äntligen händer något på börsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in