2020-03-15, 01:48
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ja vi skall definitvt ner mer. Kommer att bli enstaka korta rekyler uppåt men jag skulle säga att börsen kommer att sjunka iaf minst 10-20% till innan det vänder. Detta är en extrem situation som inte liknar något annat vi tidigare sett.

så du tror börsen kommer sjunka -43%?

det har jag faktiskt svårt att tro.
-5% till, ok

om det sjunker till -50 så ska jag åka till tibet och bli munk
Citera
2020-03-15, 05:04
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916

-5% till, ok

Tror inte du blir insläppt nu, om inte annat avråder UD nu från alla utlandsresor. Sedan börserna senast var öppna har Spanien satt hela landet i karantän och Norge, Estland, Lettland och Litauen stängt sina gränser.

Sannolikt går börserna neråt en bra bit till. Finns liksom inte mycket positivt som kan vända saken i detta läget?
Citera
2020-03-15, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Tror inte du blir insläppt nu, om inte annat avråder UD nu från alla utlandsresor. Sedan börserna senast var öppna har Spanien satt hela landet i karantän och Norge, Estland, Lettland och Litauen stängt sina gränser.

Sannolikt går börserna neråt en bra bit till. Finns liksom inte mycket positivt som kan vända saken i detta läget?
Jo eurokrasch. Till hösten är vi sannolikt på plus.
Citera
2020-03-15, 05:13
Medlem
Citat:
Ja vi skall definitvt ner mer. Kommer att bli enstaka korta rekyler uppåt men jag skulle säga att börsen kommer att sjunka iaf minst 10-20% till innan det vänder. Detta är en extrem situation som inte liknar något annat vi tidigare sett.

Du sa väl i fredags köp?

Citat:
Nu bär det iväg uppåt igen, gubbar! Nu hänger vi med tåget!
Citera
2020-03-15, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916

-5% till, ok

Jag säger inte att det kommer att ske, men det finns ju en stor risk för att vi får se en nedgång på sammanlagt 50%. Så riskfullt löfte du gav där, om du inte redan hade planerat att bli munk.
Citera
2020-03-15, 05:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Jo eurokrasch. Till hösten är vi sannolikt på plus.

Allt är möjligt iof, just det tror jag är mindre sannolikt. Troligtvis är vi inte på plus på ett par år om du med detta menar högre än nivån runt 20 februari. Detta har bara inletts.
Citera
2020-03-15, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.sydsvenskan.se/2020-03-14/coronasmittade-vardades-utan-isolering-pa-lunds-lasarett

Det som hänt, se länken, där är att Tegnell såg till att bara resenärer från Italien och deras närmaste testades för att Tegnell ansåg att det skulle smittspåras. Nu har han ändrat sig där och rekommenderar att folk i vården ska testar, både patienter och personal. Förmodligen är det här inte enda gången personal smittat patienter och tvärtom för att de inte skulle testas. Då.

Men jag förstår fortfarande inte, fast jag funderat, vad skulle det göra för underverk på börsen om man inte testade folk? Som jag ser det skulle det bli ännu värre, mera kaos och folk skulle verkligen undvika allt sådant som har med interaktion mellan människor att göra som är en stor del av den ekonomi vi har. Men du får gärna förklara din synpunkt.

Glöm testen då, du kan inte åtminstone se det negativa i att man stänger ner länder? Att vi skapar panik etc? Behandla det som det vore influensa eller hantera det med full kraft, finns inget mellanting.
Citera
2020-03-15, 05:24
Bannlyst
Citat:
Allt är möjligt iof, just det tror jag är mindre sannolikt. Troligtvis är vi inte på plus på ett par år om du med detta menar högre än nivån runt 20 februari. Detta har bara inletts.
Själv tror jag vi är nära botten. Eurokrisen överskuggar allt om man vet siffrorna. Den här marknaden kommer vända upp snart, typ om 1-2 månader.
Citera
2020-03-15, 05:28
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Själv tror jag vi är nära botten. Eurokrisen överskuggar allt om man vet siffrorna. Den här marknaden kommer vända upp snart, typ om 1-2 månader.

Ekonomin är inte det som styr, pandemin stänger ner land efter land. Sviterna bara av det vi sett hittills är nog för att fucka upp hela 2020. Vändningen kan absolut komma om 1-2 månader, frågan är dock från vilken nivå nere i avgrunden?
Citera
2020-03-15, 05:38
Bannlyst
Citat:
Ekonomin är inte det som styr, pandemin stänger ner land efter land. Sviterna bara av det vi sett hittills är nog för att fucka upp hela 2020. Vändningen kan absolut komma om 1-2 månader, frågan är dock från vilken nivå nere i avgrunden?
Från ungefär nuvarande nivåer och 10 procent ner kanske några procent till. Säg 8000 dax på, det här kan inte fortsätta. Det blir snart en tvärvändning.
Citera
2020-03-15, 05:43
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Från ungefär nuvarande nivåer och 10 procent ner kanske några procent till. Säg 8000 dax på, det här kan inte fortsätta. Det blir snart en tvärvändning.

Jag önskar att du får rätt, vad baserar du det på dock? Jag tror tyvärr det kommer fortsätta ner baserat på händelseutvecklingen bara de senaste dygnen.. Det har kommit massor av negativa nyheter men ingenting positivt tyvärr, därav att jag tror det blir fortsatt resa söderut på alla börser med avbrott för en och annan tjurfälla.
Citera
2020-03-15, 08:12
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
nog för att fucka upp hela 2020.

en del branscher är nog kaputt för överskådlig tid, kanske föralltid, som tex. internationella kryssningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in