2020-03-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Vad tror vi om öppningen imorgon, Blått eller rött?

Vore märkligt om det inte startar på plus. Samtidigt ser det allt annat än bra ut framöver så måste finnas många som väntar på snabbaste utgång.
Citera
2020-03-15, 19:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Japp sådär lät det 2007 också. Ekonomin var superstark, bankerna ofelbara och allt stod i blom...
banker runt om i världen kollapsade pga pengar som skulle finnas plötsligt försvann pga bluff-paketerade lån och kreditbetyg dragna ur röven.

alltså, pengar försvann i tomma intet. nu har vi en produktionskedja som står och tuggar där pengar inte kan omsättas och banker har buffert och är stresstestade. alltså inte ens i närheten av samma grej.

någon ovan pratade om att detta är det värsta i mannaminne och värre än depressionen. vilket struntprat.
Senast redigerad av brutefish 2020-03-15 kl. 19:25.
Citera
2020-03-15, 19:40
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Vem bryr sig om öppningen? Du vill väl få trenden rätt?
Ligger bear så jag bryr mig
Citera
2020-03-15, 19:49
Medlem
stahlhelm1916s avatar
sas kommer nog få sig en smäll imorgon
Citera
2020-03-15, 19:58
Medlem
Kulturmannens avatar
Citat:
Vad tror vi om öppningen imorgon, Blått eller rött?

"Om du sjunger på morgonen när du klär på dig får du gråta på kvällen när du tar av dig"
Citera
2020-03-15, 20:03
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
usas rusning i fredags bör påverka positivt i asien, speciellt då asien verkar vara vid relativt gott mod nu när epicentrum är flyttat.

dessutom har vi inte fått några direkt uppseendeväckande nyheter under helgen som ska skaka till allt.
visst, stängda gränser i europa är inte positivt per se, men transporter och annat kommer flyta på.

jag tror på plus eller nollan, inget ras.

sen kommer antagligen länder ganska snart börja lätta på gränserna igen då det är fruktansvärt dyrt och inte kommer hjälpa ett skit när viruset redan finns i landet.
att norge stänger ner hamnar och flygplatser betyder att godset måste lossas i närheten, dvs i sverige, det tjänar vi på.
Citera
2020-03-15, 20:08
Medlem
Troians avatar
Jag börjar lite grand känna så här:

- Antingen blåser det snart över, och då är det dumt att sälja nu.

- Eller så kommer typ en procent av befolkningen att dö i år och varje år ”säsongscoronan” är här, och då spelar mina pengar mindre roll i sammanhanget.

Så jag säljer inte.
Citera
2020-03-15, 20:57
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag börjar lite grand känna så här:

- Antingen blåser det snart över, och då är det dumt att sälja nu.

- Eller så kommer typ en procent av befolkningen att dö i år och varje år ”säsongscoronan” är här, och då spelar mina pengar mindre roll i sammanhanget.

Så jag säljer inte.

Jag känner likadant, om det inte reder upp sig inom ett par månader så är vi i en riktigt dåligt sits och jag får ta till plan b.
Citera
2020-03-15, 21:22
Medlem
Du ligger ganska fel

Citat:
Citera
2020-03-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
banker runt om i världen kollapsade pga pengar som skulle finnas plötsligt försvann pga bluff-paketerade lån och kreditbetyg dragna ur röven.

alltså, pengar försvann i tomma intet. nu har vi en produktionskedja som står och tuggar där pengar inte kan omsättas och banker har buffert och är stresstestade. alltså inte ens i närheten av samma grej.

någon ovan pratade om att detta är det värsta i mannaminne och värre än depressionen. vilket struntprat.

Man har varken löst eller lärt sig något från finanskrisen, tvärtom kvarstår samma problem som då men i större skala. Minsta stress på marknaderna har lett till kapitalinjektion och räntesänkningar från centralbankerna och nu står vi på nollränta. Kreditbetygen finns kvar och är precis lika godtyckliga nu som då.

Detta kommer vara den enskilt största händelsen i både ditt och mitt liv, det finns det ingen tvekan om.
Citera
2020-03-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet

Detta kommer vara den enskilt största händelsen i både ditt och mitt liv, det finns det ingen tvekan om.

Har tänkt samma tanke. Att detta sannolikt är det "största" vi kommer att få uppleva under vår livstid.

Jag kan inte komma på något som kommer i närheten i modern tid. Tänkte först på September 11 men det var en isolerad händelse som inte fick någon stor påverkan på övriga världen, på det sätt man kanske trodde då.

Så 1900-talet - Första och andra världskriget
2000-talet - Coronautbrottet
Citera
2020-03-15, 21:53
Medlem
Om du lever 15 år till så kommer du att se en ekonomisk stagnation av kaliber numero uno!

Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Har tänkt samma tanke. Att detta sannolikt är det "största" vi kommer att få uppleva under vår livstid.

Jag kan inte komma på något som kommer i närheten i modern tid. Tänkte först på September 11 men det var en isolerad händelse som inte fick någon stor påverkan på övriga världen, på det sätt man kanske trodde då.

Så 1900-talet - Första och andra världskriget
2000-talet - Coronautbrottet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in