Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Hygglig direktavkastning också men kostade under 57 kronor alldeles efter notering för 4 år sedan ser det ut som, med tanke på att hotellen lär ha problem ett tag till kommer man nog kunna komma in billigare där framöver gissar jag?
Lär väl bli röda siffror över hela linjen imorgon, avvaktar nog ett par veckor till minst innan jag vågar mig på att börja köpa något. Vi kan stå både rejält högre och rejält lägre om 2 månader känns det som.
Jag tänker också köpa Scandic men tänker vänta tills i sommar. Scandic, Securitas och något Oljebolag står på önskelistan

Har dock inga kontanter att gå in med utan får spara lite extra från lönen tills dess.
Just Oljebolag är ju annars största fiasko investeringen för mig just nu. Trodde det var säkert att köpa Ovintiv Inc (tidigare Encana) i höstas eftersom den sjunkit så myckett att P/e närmade sig 2. Har runt 20kkr insatt där så det är inga stora pengar men sjunka ytterligare kunde det uppenbarligen. Någon gång sent i vår tänker jag åtminstone sätta in lika mycket till förutsatt att bolaget inte kursar innan dess
(Jag är småsparare numera dock eftersom jag sålde och löste bolånet för två år sedan

. Köpte dessutom bil och betalade ett bröllop med pengar från sålda aktiefonder ytterligare lite tidigare så jag har rätt lite pengar att förlora just nu

Minskar behovet av panik minst sagt. )