Citat:
Är det bara jag som tycker att JG formulerar något intressant:
"Men ja glöm.. jag glömde mitt ID-kort men eeh.. så att när jag gick på toan, jag tänkte jag. Jag skicka bara till dig att jag radera och sen gjorde jag det. Och sen stängde jag av mobilen."
SD: vet du, det finns ett meddelande från, från mig där. OKEJ svarar jag.
Sida 27 i Avlyssningen
Var det i samförstånd?
"Men ja glöm.. jag glömde mitt ID-kort men eeh.. så att när jag gick på toan, jag tänkte jag. Jag skicka bara till dig att jag radera och sen gjorde jag det. Och sen stängde jag av mobilen."
SD: vet du, det finns ett meddelande från, från mig där. OKEJ svarar jag.
Sida 27 i Avlyssningen
Var det i samförstånd?
Du pekar på en viktig punkt.
Jag uppfattar det som att de har pratat om detta innan.
Och jag misstänker att det är SD som är den drivande i den här frågan. Och att JG avrapporterar till SD vad han gör.
Att det ska finnas tre personer som är drivande i mordfrågan har jag svårt att tro på.
Citerar:
Aktbil 154/27
"JE: Va .. vad jag ... vad jag anade, alltså jag anade liksom vid det här två timmers ... att dom
skulle ta min telefon. Jag liksom, jag anade det. Jag fick nån känsla liksom. Och .. och då,
eeh ... eeh jag fick inte .. dom här tidigare förhören då har jag liksom plockat fram mobilen
hela tiden och, och visat dom ... bilder och så vidare och så vidare.
ST: Mmh.
JE: Men den har.. den fick jag inte ens ha på idag. Eeh ...
ST: Nehej.
JE: Men ja glöm .. jag glömde .. jag glömde mitt ID-kort men, eeh ... så att när jag gick på
toan, jag tänkte jag .. jag skicka bara till dig att jag radera och sen gjorde jag det. Och sen
stängde jag av mobilen.
ST: (skrattar) vet du? (skrattar) det finns ett meddelande från, från mig där. Okej, svarar
jag.
JE: Aja men den har jag .. den .. den är eeh .. den finns .. den kanske finns i mobilen nu, ja.
ST: Ja det gör den säkert. För.. för jag har raderat.jag har raderat (ohörbart) också så jag
kan inte gå in och radera i efterhand nu.
JE: Men det.. det kan inte, det kan inte ... jag tror att om jag minns vad du säger. Jag,jag tror
inte att jag har sett att det stått okej i datorn, när jag sett på datorn. Men,jag radera i
telefonen men allting som var i dator, allting som fanns i Ipaden, den var inte raderat.
ST: Nej precis, nej det stämmer.
JE: Aah men det gjorde mig väldigt orolig, sådär. Men ok står kvar, men jag kommer bara
säga till dom det.. jag .. jag sa till dom att.. att .. för det.. det.. det var såhär Stefan. Eeh dom,
alltså dom har .. dom har .. dom har ställt så många frågor och i så många vinklar, jag kommer
inte ihåg allting som är ställt men. Men dom frågade mig alltså hur mycket kontakt har jag,
hur mycket kontakt har du och jag. Och .. och aah hur har ni kontakt och, och då sa jag att
aah vi .. vi, vi prata .. vi pratar nästan aldrig i telefon. Eeh och dom få gånger som vi har
pratat med rös/meddelande då har vi säkert ringt via, via Facetime .. eller vad heter det ..
ST: Facebook
JE: Facebook
ST: Messenger
JE: eller sådär, Mes .. Messenger. Men det är nästan uteslutande Messenger. Men sen det är
klart, det.. de, jag har Telegram sa jag. Eeh, Jaha aah, och sen .. Var .. varf. varför använder
ni telegram? Ja, för jag har säker .. saker som jag vill sä . .pratat med Stefan om som .. och jag..
jag har misstänkt att ni .. ni, ni .. vad sa jag nu, ni ... ni har honom på span, sa jag eller vad jag
sa .. jag kommer inte ihåg vad jag sa.
27
Telefonsamtal Stefan -Jerry 2018-10-2 8, 19:23:19, PM, 2019-10-2116:11 diarienr: 5000-K574218-18
ST: Aah, aah, aah. Nått. ..
JE: Och, vad jag pratar med Stefan om,jag tycker det inte har med er att göra. Det har inte
med polisen att göra (skral/ar). Och den borde jag fan inte sagt men ... men ..
ST: Det är ju sanningen."