2020-03-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ok...Ja ingen idé att fiska mer.
Det är mycket snack om Flashback i förhören, man förstår ju faktiskt att SD lackar ur, och JG med för den delen. Men den som ger sig in i leken får leken tåla...

Bara se vad sekten kring SD och vissa andra hittat på i tråden och den eviga svartmålning en av LW. Jag har genuint noll sympati med någon av de två herrarna. De förtjänar varje inlägg om dem.
Citera
2020-03-15, 01:49
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ok...Ja ingen idé att fiska mer.
Det är mycket snack om Flashback i förhören, man förstår ju faktiskt att SD lackar ur, och JG med för den delen. Men den som ger sig in i leken får leken tåla...

Så är det absolut, J G*ay var ju Stefans springpojke och försökte avslöja vilka som skrev, och lyckades väl till viss del. Så att J G*ay skrivs om får han räkna med, samt sitta idiotbeslut att radera chatten med Stefan under brinnande förhör. Kan inte släppa hur komiskt det är att J G*ay är bästa vän med Stefan, och Stefan tycker J G*ay är dum (dum som i korkad)
Citera
2020-03-15, 01:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Hur kände LW den 3:de spermadonatorn; Theo*ren, Tom*my?

Kan det vara den här herrn?

47 år och bor i en villa på 215 kvm i Glanshammar.
Hans villa är värderad till ca 6 660 000 kr.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-15 kl. 02:06.
Citera
2020-03-15, 02:01
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Så är det absolut, J G*ay var ju Stefans springpojke och försökte avslöja vilka som skrev, och lyckades väl till viss del. Så att J G*ay skrivs om får han räkna med, samt sitta idiotbeslut att radera chatten med Stefan under brinnande förhör. Kan inte släppa hur komiskt det är att J G*ay är bästa vän med Stefan, och Stefan tycker J G*ay är dum (dum som i korkad)

Har han sagt det? 😂 Mjo, han verkar lite godtrogen, lille JG...
Citera
2020-03-15, 02:08
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
[/b]
Har han sagt det? 😂 Mjo, han verkar lite godtrogen, lille JG...

Yes, humor!
Citera
2020-03-15, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Men nu är det ju inte så rättssverige fungerar. Även om hela rättssalen är övertygade om SDs (och ev HDs) skuld i detta fruktansvärda dåd så är det ju en fråga om bevisning som fäller eller friar SD. Inte deras känsla för om han ljuger eller ej.

Njo, om ”rättssalen”, dvs rätten, är övertygade om SD:d skuld så lär det ju bli en fällande dom. Konstigt vore det annars.
Men det är nog inte så du menar, tror jag. Det är bevisningen som avgör. Finns det rimliga tvivel eller inte.
Återstår att se.
Citera
2020-03-15, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njo, om ”rättssalen”, dvs rätten, är övertygade om SD:d skuld så lär det ju bli en fällande dom. Konstigt vore det annars.
Men det är nog inte så du menar, tror jag. Det är bevisningen som avgör. Finns det rimliga tvivel eller inte.
Återstår att se.

Känner mig rätt säker på att SD släpps samma dag som rättegången avslutas. Nu vet man iofs aldrig med TR men senast efter rättegången i HR.
Citera
2020-03-15, 03:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag återpublicerar en sammanställning jag gjorde häromdagen

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"

Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen.

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".

Antagligen det som fick bägaren att rinna över för SD.
En bild på en loggremsa...

"Ord som beskriver världen"
Aktbilaga 164C, s 1219.

Bild daterad 14 maj 2018, kl. 23:00. Hämtad/rån moln tjänst tillhörande lena. wesstrom

Utdragfrån återskapad Te/egramchattfi·ån Stefans telefon mellan Lena och Stefan där det
framgår att <Media446327302_105344> tagits emot kl. 23:01:13.

Aktbilaga 150, s 701.
Närbild på en loggremsa som LW slängt.

s 702.

"Ang GC6777 "Ord som beskriver världen", så har jag tänkt lite tillsammans med La*rs. Rimligt eller ej, men det enda skäl vi kunde komma på till att L W själv skulle ha tagit in den där loggremsan, trots att den inte var i "formellt" (sett till riktlinjerna för geocaching) behov av att bytas ut är den rätt... infekterade loggdispyten som fanns mellan softpocahontas/L W och systerhax/HD."

"Softpocahontas var i bö1jan av april i år tydlig i sin kommunikation med systerhax att hon ville att systerhax skulle ta bort de nätloggar på cacher [ägda av softpocahontas] som hon
själv inte fysiskt närvarat på. När hon gjort ett eget besök var hon välkommen med en egen logg. Syterhax å sin sida var angelägen om att föra över loggarna från de gemensamma kontot till sitt eget. Jag såg loggar komma och gå på några cachesidor och fick känslan av att båda ville ha "sista ordet" i frågan, Utifrån detta skulle man kunna tänka sig att L W tagit in loggremsorna till de cacher som det handlat om för att kontrollera saken (se om systerhax nick verkligen fanns där)."

s 693.

Cachen, "Ord som beskriver världen".

"cachen är placerad i ett träd i stadsparken"

"Lena har raderat Hannas loggande av cachen."

"He*lena tror att det faktum att loggremsan inte är vid cachen utlösts av något. Det kan
vara så att Lena blivit förbannad på någon eller något, hon hade ett humör och kunde bli arg."

"Det oläsliga på lappen ( det längst ner) tror Hel*ena är "MrVinter". Hon kommer fram till det
efter att hon jämfört namnen på loggremsan och loggen i datorn. Det är de namnet som
saknas i jämförelse med loggen i datorn. Den sista fysiska loggen var 24:e april -18 av Mr
Vinter. Han nätloggade cachen 11 :e maj."

En närstående till LW sa i vittnesförhör:

"...om Lena och mannen kommit ihop sig om något så var inte Lena den som gav sig
utan ville klara ut det. Hon var envis på gränsen till dum och inte rädd för något."

Var det detta LW menade med att hon hade makten över SD?
När han inte gjorde som hon krävde så plockade hon bort burkar
för HD?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-15 kl. 03:59.
Citera
2020-03-15, 03:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Återstår att se.

Bevisen i det här fallet kan nog vara frånvaron av bevis på något annat. Give and take. Jag trivs utmärkt med det. Hade LW levt eller slagit ihjäl sig själv (men kanske inte med sjutton hammarslag) så hade jag varit böjd att anse att rimligt tvivel skulle kunna föreligga. Nu är vi inte där.

Det är nog inte så roligt som det låter att vara åklagare i mordutredningar, det är ju mest dumskallar man måste jaga efter också, men det har ju sin inneboende charm att resonera kring tid och rum och sannolikheter och olika typer av klassningar av misstänklighet.

Att åklagaren vanligen vet vem skurken är typ senast dag 2 är en annan sak. Det har ju inte med ”bevisen” att göra — om man inte räknar misstänkt beteende till bevisen. Resten är ju mycket en transportsträcka. Om än ack så viktig. Och vad åklagare gör, till sin profession.

Sen är det ju förstås viktigt vad som konmer fram under rättegången och så.
Citera
2020-03-15, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Känner mig rätt säker på att SD släpps samma dag som rättegången avslutas. Nu vet man iofs aldrig med TR men senast efter rättegången i HR.

Ja, som du är inne på: bedömningen mellan TR och HR kan ju diffa. Statistiskt, tror jag, så brukar HR fastställa TR:s domar både avs brott och påföljd men i detta fall så skulle jag inte bli direkt överdrivet förvånad om TR:s dom fäller SD och HD friar.
Tror alltså inte att SD går fri när TR-huf är klar, men utesluter inte det.
Utesluter inte att han blir dömd. Ser SD som högst trolig GM.
Men bevisningen avgör domen.
Inte tyckandet.
Citera
2020-03-15, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bevisen i det här fallet kan nog vara frånvaron av bevis på något annat. Give and take. Jag trivs utmärkt med det. Hade LW levt eller slagit ihjäl sig själv (men kanske inte med sjutton hammarslag) så hade jag varit böjd att anse att rimligt tvivel skulle kunna föreligga. Nu är vi inte där.

Det är nog inte så roligt som det låter att vara åklagare i mordutredningar, det är ju mest dumskallar man måste jaga efter också, men det har ju sin inneboende charm att resonera kring tid och rum och sannolikheter och olika typer av klassningar av misstänklighet.

Att åklagaren vanligen vet vem skurken är typ senast dag 2 är en annan sak. Det har ju inte med ”bevisen” att göra — om man inte räknar misstänkt beteende till bevisen. Resten är ju mycket en transportsträcka. Om än ack så viktig. Och vad åklagare gör, till sin profession.

Sen är det ju förstås viktigt vad som konmer fram under rättegången och så.

Men lite skärpning nu, visst är timmen sen,dubbelgroggen svept osv. Men ingen har påstått att LW lever eller har dräpt sig själv, om så vore fallet så skulle inte denna tråd existera.
Alltså: att LW har mördats, om det står inga tvivel. Frågan är vem som mördat.

Och jo, nog spelar ”bevisen” in vad gäller åklagarens bedömningar. Vad skulle annars, menar du, åklagaren bygga sitt åtal på? Snacket på byn?
Och hur man kan vara helt förnöjd med en bevisning som utgörs av en frånvaro av bevisning övergår mitt, uppenbart rudimentära, förstånd.
Citera
2020-03-15, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Exakt. Man måste skilja på den subjektiva och den objektiva verkligheten.

Det är tur det, att vi har ett sådant rättsväsen. Skenet bedrar ofta, det behövs bevis.
"Hellre fria än fälla" är ett bra ledord så ingen oskyldig åker dit.
Vägen till bevis är nog så jobbig för alla då det är ofrånkomligt att man får intryck
och "tycker" och "känner" vid konfrontationer av nya människor i rådande lägen i skuldfrågor.
Indiciemål kan därför vara väldigt kluriga. Rädsla styr många vittnen ...
Inget nytt jag skrev direkt, men kanske tål att upprepas.
Vi måste värna om det svenska rättsväsendet i det multikulturella samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in