2020-03-15, 08:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Borde de inte bytt lås direkt åtminstone? Med tanke på att även MGM hade kod som du nämnde.
Lite om detta.

Aktbilaga 146 förhör LW (1) sid 98 Förhörsdatum: Observera datumet 2018-05-16

Stefan tillfrågas om han vet vilka som har koden till Lenas ytterdörr. Ulf har trott att Lena har
haft en kod, barnen har haft varsina koder och sedan har det funnits en allmän kod som Ulf
och hennes föräldrar har haft.

I sms från Lisa Hasselgren har han fått veta att även Stefan
hade en kod. Ulf kommer att ta reda på henne vilka koder som barnen har och återkomma
med det. Den allmänna koden lämnar Ulf vid förhörstillfället och den är *340366.

-------------
Det är väl inte osannolikt den allmänna koden var känd för andra än dessa personer.
Citera
2020-03-15, 08:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har varit borta från tråden i 1 månad. Missat mkt (ca 10tusen kommentarer) som blir svårt att ta igen.

Undrar följande; kan man läsa SDs personutredning i tråden? Något om hans barndom och uppväxt? Förhållande till föräldrar och syskon?

Att något allvarligt fattas SD är däremot glasklart.

Vet inte men det finns förhör med hans bror i alla fall som tagit avstånd från familjen sedan han blev slagen av SD och pappan såg men sa inget. Det verkar ha varit en synnerligen knepig familj.
Citera
2020-03-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Fredric Undevik
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forhandlingar-i-tv-men-fotoforbudet-kan-skarpas
I serien ”Domstolen” får tittarna följa ett antal brottmål och tvistemål från början till slut. Filmaren Fredrik Undevik har arbetat med programmet i tre år och vill ge en bild inifrån rättssalarna, trots det fotoförbud som sedan över 70 år råder där.

– Den ökade insynen skulle stärka förtroendet för rättsväsendet och få domare, åklagare och advokater att skärpa till sig. För mig är det en självklarhet att en offentlig rättegång ska kunna följas av alla som vill och inte – som nu – bara av det fåtal personer som får plats i rättssalen, säger Maria Abrahamsson (M), riksdagsledamot.

Fredric Undevik producerade bla, operation playa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/5VzwzW/polisens-agenter-lyxfestade--for-att-snarja-kokainligan
-----------------------------
Mordet på Lena Wesström har redan innan dom fallit visat med all önskvärd tydlighet varför det är viktigt med andra än några få (vänskapskorruptas?) insyn i utredningen. Till detta kommer auktoriteters iver att genus ideologisera domstolen.

Journalister är i vår/allmänhetens tjänst så vi får sätta vår tillit till att journalister (som Fredrik Undevik) vädrar ut den unkna utredningen om Lena Wesström ordentligt.

Risken är stor att det var just FU som blev portad från rättssalen av den stora Björn som bestämmer.
Citera
2020-03-15, 09:26
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Haha, var det Torsten som klippte gräset i snön på nyårsafton när frun varit otrogen?

Underbar serie men känns som rena barnsagan jämfört med nya Hjärsta.

Exakt! Thorsten som klippte gräs på nyårsafton.

Om Carin Mannheimer hade författat något så insyltat och utflippat som nya Hjärsta så hade hon kanske blivit beskylld för att det skulle vara alltför orealistiskt..?
Citera
2020-03-15, 09:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vet inte men det finns förhör med hans bror i alla fall som tagit avstånd från familjen sedan han blev slagen av SD och pappan såg men sa inget. Det verkar ha varit en synnerligen knepig familj.
Det hedrar polis och åklagare att man har gjort en så oerhört noggrann och bred förundersökning mot SD, man har verkligen vänt på varje sten. Bra också att man här alltså har kunnat visa på SD:s våldskapital, en viktig pusselbit som kanske var den som länge saknades. Var hittar man det här förhöret i fupen?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-15 kl. 09:36.
Citera
2020-03-15, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är ingen hemlighet hör i tråden vem det är... SD är tillfrågad och den bakom id är förhörd om det. Kontot ville släcka ner tråden. En annan hade dubbla konton hör, SD har hotat att hämnas på Flash ack usb. Sekten och dess anhängare hör i tråden är sjuka.å

En av SD:s lakejer hade till och med tre olika konton, enligt egen utsaga.
Citera
2020-03-15, 09:37
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det hedrar polis och åklagare att man har gjort en så oerhört noggrann och bred förundersökning mot SD, man har verkligen vänt på varje sten. Bra också att man här alltså har kunnat visa på SD:s våldskapital, en viktig pusselbit som kanske länge saknades. Var hittar man det här förhöret i fupen?

Förhör med Martin, SDs bror AB 148 sid 17 och framåt.
Citera
2020-03-15, 09:42
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En av SD:s lakejer hade till och med tre olika konton, enligt egen utsaga.

En del av detta kan läsas i FUP, någon som vet AB och sidor?
Citera
2020-03-15, 09:43
Medlem
notknapparens avatar
SD vet exakt var han ska klämma till. SD alltid lika lugn, J*erry alltid lika orolig.
Det här är när J*erry raderar i sin mobil vid toabesöket.

Anmärkningsvärt är att SD inte verkar undra vad som har raderats, inte heller reagerar negativt på det, som man borde göra om man har rent mjöl i påsen. Den naturliga reaktionen borde vara; vad har du raderat och varför?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
Avlyssning SD-J*erry 18 okt-18

Raderingen:

A 154/1
[...]
Telefonsamtal Stefan -Jerry 2018-10-18, 19:17:12, PM, 2019-10-21 15:58 diarienr: 5000-K574218-18

" Så då gick jag på toan och då .. då gick dom ut först och pratade,
och sen kom dom in, sen fick vi gå på toan, dom gick och hämta nyckeln. Sen det.. det var då
jag radera allting.
ST: Ja juste.
JE: Det här kan .. det här kan ligga mig till last sen, det vet jag inte. Men jag,jag vet inte hur
Telegram fungerar, syns det i min mobil att jag har raderat historiken, eller är det bara tom?
ST: Det är bara tomt.
JE: Jag kommer bara säga till dom att ja, jag har raderat historiken hela tiden.
"
[...]
154/2

SD klämmer till J*erry:
" jag känner mig alltså att ni målar mig i ett hörn. Ni frågar mig om saker som hände för fem månader sen och när jag inte svarar rätt då, då liksom då påtalar ni var .. varför .. varför minns du inte det? säger dom och sådär. Och det vet.. det.. hela tiden genom mitt .. det går genom mitt huvud, när du förklarar hur dina förhör har gått till.
ST: Mmh.
JE: Alltså det.. det är. .. liksom ..
ST: Aah.
JE: .. jag säger .. jag säger flera gånger till dom, jag har inte gjort nått, liksom.
ST: Aah.
JE: Så att, jag .. jag fattar det inte liksom.
ST: Men alltså, men vafan är ...
JE: Det är riktigt hårt alltså. Riktigt, riktigt hårt.
ST: Jahadu. Men du undra om det är så att dom ... (småskrattar) Ja, jag är ledsen Jerry men
jag är ju mig själv närmast, undra om det är så att jag är på väg ut ur utredningen. Att dom
snart är färdiga med mig?

JE: Nej. Nej jag tror inte det. För att jag .. jag har inte gjort det så att det kan ..
ST: Nej .. men (skrattar) det har inte jag heller. Där är vi lika.
"
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----
Lite typiskt SD.
Han skulle inte kunna säga till J*erry, usch, det är otrevligt. Jag förstår hur det känns. Men jag tror inte att du är misstänkt.

Istället passar han på att tala om för J*erry att så är det nog:

1. hintar om att det är J*erry som nu är misstänkt. SD verkar nästan njuta av att skrämma JG.
2. genom detta vill han visa att han själv nästan nu är avförd, naturligtvis för att han är oskyldig.
Citera
2020-03-15, 09:45
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Känner mig rätt säker på att SD släpps samma dag som rättegången avslutas. Nu vet man iofs aldrig med TR men senast efter rättegången i HR.

Vad mer specifikt i bevisningen anser du inte kommer att hålla? Några särskilda saker som du tänker på?
Citera
2020-03-15, 09:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det hedrar polis och åklagare att man har gjort en så oerhört noggrann och bred förundersökning mot SD, man har verkligen vänt på varje sten. Bra också att man här alltså har kunnat visa på SD:s våldskapital, en viktig pusselbit som kanske var den som länge saknades. Var hittar man det här förhöret i fupen?

Ingen aning, i den bilaga som innehåller förhör med familjen antagligen. Jag skriver från mobilen så du får nog kolla själv om ingen annan letar åt dig.
Citera
2020-03-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Risken är stor att det var just FU som blev portad från rättssalen av den stora Björn som bestämmer.

Han har varit reporter för Uppdrag Granskning och har fått Guldspaden och jobbat med Striptease (TV-programmet alltså inte påldansen...) och annat så borde han väl besöka rätten i egenskap av journalist. Verkar för erfaren för att ha missat att anmäla sig som journalist i rätten.
Journalister kör nog hellre laptop än ipad osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in